Országos Doktori Tanács

Személyi adatlap

Steklács, János

személyes adatok
név
Steklács János

Az adatok frissességéről nyilatkozott: 2023-09-04

doktori iskolák
intézmény neve
időszak
2012-09-19 –
 
intézmény neve
időszak
2016-04-13 –
 
intézmény neve
időszak
2021-02-22 –
testületi tagságok
szavazati jogú külső tag

Tudományági Habilitációs Bizottság
Szegedi Tudományegyetem
Neveléstudományi Doktori Iskola

elérhetőségek
fokozatok
tudományos fokozat
PhD
fokozat megszerzésének éve
2004
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve
Pécsi Tudományegyetem
címek
tudományos cím
Habilitáció
cím megszerzésének éve
2012
cím tudományága
címet kiadó intézmény neve
Pécsi Tudományegyetem
munkahelyek
2019 –

Pécsi Tudományegyetem

egyetemi tanár

kutatás
kutatási terület
Oktatáselmélet, alkalmazott nyelvészet, pedagógiai nyelvészet, olvasási képesség fejlődése, fejlesztése, funkcionális analfabetizmus, szemmozgás vizsgálat
jelenlegi kutatásainak tudományága
neveléstudományok, nyelvtudományok
közlemények
2022

Steklács János: Az olvasási, szövegértési folyamat szemkamerás vizsgálata az olvasástanítás szempontjából

In: Tolcsvai, Nagy Gábor (szerk.) A szövegértés kérdései, Gondolat Kiadó (2022) pp. 125-146.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2021

Bóna Judit, Steklács János: Hangos olvasás közbeni hibázások, hibajavítások változása negyedik és ötödik osztály között

BESZÉDTUDOMÁNY-SPEECH SCIENCE 2: (1) pp. 154-172.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2020

Steklács János, Bóna Judit: A hangos olvasás jellemzőinek változása 4. és 5. osztályos korban – Egy követéses pilotvizsgálat eredményei

In: Bóna, Judit; Krepsz, Valéria (szerk.) Nyelvfejlődés csecsemőkortól kamaszkorig, ELTE Eötvös Kiadó (2020) pp. 233-252.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2020
2019

Steklács János: Szemkamerás vizsgálatok a pedagógiai kutatásban

Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2016

Janos Steklacs: Eye tracking technology, as a new research field of education and methodology

In: Damien, Sagrillo; Alain, Nitschké; Friedhelm, Brusniak (szerk.) Leo Kestenberg und musikalische Bildung in Europa, Margraf Verlag (2016) pp. 131-144.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2015

Steklács János, Molnár Gyöngyvér, Csapó Benő: Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus mérések tartalmi kereteinek elméleti háttere

In: Csapó, Benő; Steklács, János; Molnár, Gyöngyvér (szerk.) Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) (2015) pp. 15-31.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 4

nyelv: magyar

2010

Steklács János: Teaching Cognitive and Meta-Cognitive Reading Strategies

In: Garbe, Christine; Karl, Holle; Weinhold, Swantje (szerk.) ADORE - Teaching Struggling Adolescent Readers in European Countries, Peter Lang (2010) pp. 123-132.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 3

nyelv: angol

2009

Józsa Krisztián, Steklács János: Az olvasástanítás kutatásának aktuális kérdései

MAGYAR PEDAGÓGIA 109: (4) pp. 365-397.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 109

nyelv: magyar

2005

Steklács János: Funkcionális analfabetizmus a hipotézisek, tények és számok tükrében

Akadémiai Kiadó

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 19

nyelv: magyar