Témavezetés adatlap
Stomp Ágnes
hallgató
témavezetés címe
Menedzsment feladatok közoktatási intézményekben
intézmény
doktori iskola
témavezető
témavezetés módja
egyéni
fokozat típusa
PhD
témavezetés leírása
Az oktatásmenedzsment önálló kutatási irányként az 1960-as években jelent meg először az Egyesült Királyságban. A szigetországban olyan oktatási reformokat vezettek be, amelyek az iskolák igazgatóira és az irányító testületekre vezetői feladatokat bíztak. Egy pontosan meghatározott jogi keretrendszer betartása mellett a vezetőknek dönteni és irányítani kellett. A fejlett világ országai követték a szigetország példáját, az 1980-as évektől csökkentették a központi adminisztrációt, növelték az autonómiát. Minden országban megindult az iskolaigazgatók vezetőképzése. Az oktatásmenedzsment kutatása az ezredfordulóra önálló diszciplínává fejlődött, nemzetközi és hazai kutatása jelentőssé vált. Magyarországon az elmúlt években a nemzetközi trendektől eltérő oktatási reformintézkedések történtek, amelyek alapvetően változtatták meg az intézményvezetők feladatkörét, vezetői jogait. A megváltozott jogi környezet olyan kihívásokat jelent a vezetők és a pedagógusok számára, amelyekhez való alkalmazkodás még folyamatban van, kutatása hiányos. A kutatási probléma alapkérdései: hogyan menedzselte az irányító hatóság az oktatásirányítási beavatkozásokat, az iskolák vezetésének jogszabályi változása hogyan hatott az intézményirányítás napi gyakorlatára; hogyan alakultak a menedzsment funkciók az oktatásirányítás különböző szintjeinek megjelenésével; a változások hogyan befolyásolták az intézmény és a társadalmi környezet kapcsolatát; hogyan hatott az átalakulás a vezető és a beosztottak kapcsolatára. Az elvárt kutatási módszer: Kérdőíves felmérés, esettanulmány, interjú, tartalomelemzés.
képzés kezdete
2020-01-01
abszolutórium megszerzésének ideje
2024-08-01
státusz
abszolutóriumot szerzett
témakiírás
témakiírás címe
doktori védés
doktori védés időpontja
2025-11-21 11:00

