Témavezetés adatlap
Bali Cintia
hallgató
témavezetés címe
A figyelmi folyamatok egyéni különbségeinek a szerepe a multimédia-tanulásban különböző korcsoportokban vizsgálva
intézmény
doktori iskola
témavezető
témavezetés módja
egyéni
fokozat típusa
PhD
témavezetés leírása
A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon arról, miként befolyásolják a környezeti hatások (pl. multimédiás tanulási környezetek, IKT-eszközök használata, zaj- és vizuális ingergazdagság) a figyelmi folyamatokat különböző életkorú és kognitív profilú személyeknél. Kiemelt figyelmet kapnak az egyéni különbségek, különösen a figyelmi zavarok (pl. ADHD) és a végrehajtó funkciók variabilitása. A doktori kutatás fő célja annak feltárása, hogy a különböző típusú környezeti ingerek – mint például digitális tanulási platformok, multimodális oktatási anyagok, vagy figyelmet igénylő multitasking helyzetek – miként befolyásolják a figyelmi fókuszt és a kognitív hatékonyságot. A vizsgálatok többszintű megközelítést alkalmaznak: egyrészt kérdőívekkel (önkitöltős és referencia személy által kitöltött) mérik a figyelmi jellemzőket, a végrehajtó funkciókat és az IKT-használati szokásokat; másrészt viselkedéses kísérletekkel és laboratóriumi paradigmákkal mérik az aktuális figyelmi teljesítményt.
képzés kezdete
2020-09-01
abszolutórium megszerzésének ideje
2024-08-31
státusz
fokozatot szerzett
témakiírás
doktori védés
értekezés címe
doktori védés időpontja
2025-04-11 10:00
fokozat odaítélésének dátuma
2025-06-03

