Témavezetés adatlap
Weninger Sándor
hallgató
témavezetés címe
A lokalitás szerepe a közigazgatás-szervezésben: helymarketing elmélete és gyakorlata a közigazgatásban
intézmény
doktori iskola
témavezető
témavezetés módja
egyéni
fokozat típusa
PhD
témavezetés leírása
Az 1990-es években a klasszikus kereskedelmi marketing egy speciális ágaként jelent meg a helymarketing (Ashworth 1996). Miután a hely (a település, régió és ország) a benne élő társadalommal a közigazgatás élettere, gazdasági fejlődésének elősegítése a közigazgatás fontos feladata (Piskóti 2000). Miután viszonylag fiatal szakterületről van
szó, a közigazgatás-tudományban még nem jelent meg hangsúlyosan. Jelenleg ez a szakterület a helyi tőkevonzás legfontosabb eszköze, melyet a közigazgatás különböző szintjein a jelenlegi gyakorlatnál sokkal tudatosabban kellene művelni a település-, a régió- és az országmarketing vonatkozásában. Hogy ennek mekkora a gazdasági
jelentősége, azt az mutatja, hogy a nemzetközi országmárka index egy pontos javulása 2 %-os exportjavulást eredményez (Anholt 2015).
Kutatási célkitűzés:
A helymarketing különböző dimenzióiban világosan meg kell határozni a közigazgatás (önkormányzat, államigazgatás) szerepét, intézményrendszerét a társadalmi-gazdasági elvárások és a nemzetközi jó gyakorlatok tükrében. Ki kell alakítani a marketingstratégiák készítésének módszertanát és adaptációs lehetőségeit.
képzés kezdete
2017-01-01
abszolutórium megszerzésének ideje
2021-08-01
státusz
abszolutóriumot szerzett
témakiírás
témakiírás címe

