Országos Doktori Tanács

Témavezetés adatlap

Németh Renáta

alapadatok
hallgató
témavezetés címe
AI alkalmazások hatása a marketingben (fogyasztók és munkavállalók)
témavezetés módja
fokozat típusa
PhD
témavezetés leírása
Az AI alkalmazások marketingre gyakorolt hatásainak egyre erőteljesebben érzékelhető. A technológia rohamos fejlődése alapvetően formálja mind a fogyasztói élményeket, mind a munkaerőpiaci dinamikát. A fogyasztók szempontjából a kutatások középpontjában állhat az AI által lehetővé tett személyre szabás, a vásárlói döntések befolyásolása és az adatvédelemmel kapcsolatos bizalom kérdése. A munkaerőpiac oldaláról a kutatási lehetőségek az automatizáció és az új munkakörök megjelenésének vizsgálatára, valamint a marketing szakemberek előtt álló képzési kihívásokra és készségigényekre fókuszálhatnak. Az AI prediktív analitikában és adatalapú stratégiákban betöltött szerepének hatékonysága szintén releváns vizsgálati terület, különös tekintettel a kampányok eredményességére és a fogyasztói elvárások teljesítésére. Fontos továbbá a technológia regionális és kulturális elfogadottságának elemzése, hiszen az AI alkalmazása eltérő reakciókat vált ki különböző társadalmakban. Az AI marketingre gyakorolt hatásainak kutatása ezért nemcsak a technológia üzleti potenciálját tárja fel, hanem választ keres az etikai, társadalmi és gazdasági kihívásokra is.
képzés kezdete
2025-09-01
abszolutórium megszerzésének várható ideje
2029-08-31
státusz
folyamatban lévő