Országos Doktori Tanács

Témavezetés adatlap

Csúri-Magosi Rita

alapadatok
hallgató
témavezetés címe
Felsőoktatási marketing
témavezető
témavezetés módja
egyéni
fokozat típusa
PhD
témavezetés leírása
A felsőoktatási intézmények piaca jelentős változáson ment keresztül az elmúlt néhány évtized során, ami napjainkban is folytatódni látszik. A hazai demográfiai helyzet, az oktatáspolitikai irányváltás, a felsőoktatási piac nemzetköziesedése és a potenciális felvételizők információszerzési szokásainak megváltozása és a harmadik generációs egyetem koncepció megjelenése a marketinggyakorlat megváltoztatására készteti a felsőoktatási intézményeket. Amíg az intézmények egy része még csak a beiskolázási marketing alapkérdéseinek tisztázásával van elfoglalva, addig más egyetemek a harmadik missziójuk megvalósítását támogató marketing és PR tevékenységeket tervezik, helyezik előtérbe. A felsőoktatási marketing gyakorlata igen változatos, így például a stratégia alkotási, célcsoport választási kérdések mellett az alkalmazott marketingeszközök és stratégiák, vagy éppen a hallgatók felsőoktatási intézményekkel szembeni elvárásainak, azok változásának vizsgálata is érdekes megállapítások alapját képezheti. Témához kapcsolódó saját publikációk: Kéri, A. – Kazár, K. – Révész, B. (2018): Külföldi hallgatói elégedettségmérés a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karán, In: Józsa, László; Korcsmáros, Enikő; Seres, Huszárik Erika (szerk.) A hatékony marketing : EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete Komárno, Szlovákia : Selye János Egyetem, (2018) pp. 385-395. , 11 p. Révész, B - Kéri, A (2017): Turisztikai szegmensek és oktatási célcsoportok - Szeged Megyei Jogú Város példája In: Deli-Gray, Zsuzsa; Árva, László (szerk.) Turizmusmarketing esettanulmányok II. Budapest, Magyarország : Akadémiai Kiadó, ESSCA Magyarország Alapítvány, (2017) pp. 155-162. , 8 p. Čarapic, H. - Révész, B. (2010): Assessment of educational service quality: a comparison between the Faculty of Economics in Osijek and the Faculty of Economics and Business Administration in Szeged pp. 269-281. In: Mirna, Leko Šimić - Marketing i održivi razvitak (Marketing and sustainable development), Sveučilište J.J. Strossmayer u Osijeku, Osijek, Horvátország : Sveučilište J.J. Strossmayer, Ekonomski fakultet, (2010) Szakirodalom: Maringe, Felix – Gibbs, Paul (2009): Marketing Higher Education : Theory and Practice. McGraw-Hill Education, 2009. Journal of Marketing for Higher Education International Journal of Educational Management International Review on Public and Nonprofit Marketing
képzés kezdete
2025-09-01
abszolutórium megszerzésének várható ideje
2029-08-31
státusz
folyamatban lévő
témakiírás
témakiírás címe
további témavezetések