Országos Doktori Tanács

Témakiírások

A tanulói sokféleség megjelenése a pedagógusok tanórai kommunikációjában - Módszertani fejlesztések videókutatások részére

alapadatok
témakiírás címe
A tanulói sokféleség megjelenése a pedagógusok tanórai kommunikációjában - Módszertani fejlesztések videókutatások részére
témakiíró
témakiírás leírása
A ma iskolájában a pedagógusok tevékenységének hatékonyságát befolyásoló legfontosabb tényezők egyike az, hogy miként tudják a tanárok az órai munkájuk során a tanulói sokféleséget kezelni. A tanulói sokféleség tanórai kezelését pedig alapvetően az befolyásolja, hogy a tanárok milyen nézetekkel, s ebből fakadóan milyen kommunikációs stratégiákkal és milyen munkamódszerekkel rendelkeznek a tanulói diverzitásra vonatkozóan. Mindamellett jelenleg nem rendelkezünk olyan hazai kutatásokkal, amelyek azt világítanák meg, hogy a tanárok verbális kommunikációjában, metakommunkációjában és a tanítási óra alatti kommunikatív tevékenysége során miként jelennek meg a tanulói sokféleségre vonatkozó implicit vagy explicit nézeteik. Jelen PhD-kutatás során videófelvételen rögzített tanítási órák elemzési módszertanának kidolgozása a cél, illetőleg ennek segítségével olyan kutatási módszerek kialakítása, amelyek alkalmasak a pedagógusok tanulói sokféleségre vonatkozó nézeteinek különféle kommunikációs formákban való megjelenése azonosítására.
felvehető hallgatók száma
1 fő
helyszín
ELTE PPK Pszichológiai Doktori Iskola
jelentkezési határidő
2014-04-18