Témakiírások
Gépjárművek kooperatív, illetve csoportos irányításának kutatása
témakiírás címe
Gépjárművek kooperatív, illetve csoportos irányításának kutatása
doktori iskola
témakiíró
tudományág
témakiírás leírása
- A doktori téma a különböző intelligens járműfedélzeti rendszerek korszerű vezetőtámogató funkcióinak kutatását tűzi ki célul. A cél a jármű-jármű, és a jármű-infrastruktúra kommunikáció kutatásán keresztül új megoldások keresése a biztonságos közúti közlekedés elvárásainak figyelembevétele mellett a csoportos járműirányítás megvalósíthatóságának kutatása. A kutatás a környezetükkel kommunikáló járművek irányítását célozza meg, ahol az újonnan nyert kiegészítő információk felhasználásával optimális közlekedési rendszerek valósíthatók meg.
a./ Előzmények:
Az utóbbi években kiemelt kutatási érdeklődés övezi a járművek egymás közötti kommunikációját, a járművek infrastruktúrával történő kommunikációját, illetve az ezen új technológiák által nyújtott új járműirányítási lehetőségeket. A Közlekedés- és Járműirányítási Tanszéken nagy hagyományai vannak a szabályozástechnika és járműirányítás kutatásának mind elméleti szinten, mind azok megvalósításának gyakorlati szinten beágyazott rendszerek felhasználásával. A tanszék emellett több kutatási projekt vezető szereplője volt az utóbbi években, amelyek vonatkozó területek kutatását tűzték ki célul. Ezeket a tapasztalatokat kiindulási pontként felhasználva lehet megkezdeni a kutatást a járművek és járműcsoportok kooperatív irányításának területén.
b./ A kutatás célja:
A kutatás célja olyan elméleti és gyakorlati megoldások tervezése, amelyek a gépjárművek biztonságos irányításának területét célozzák meg. A kutatás több irányba is elágazhat, a biztonságos kommunikáció kutatása, a kommunikációs hibák, vagy kimaradások kezelése, illetve a kommunikációt mint adottságot kezelő járműirányítási feladatok kutatásának irányába.
c./ Az elvégzendő feladatok, azok fő elemei, időigénye (irodalomkutatás, elméleti
számítások, méretezések, értekezés készítése):
• Irodalomkutatás, a State-of-the-Art felmérése.
• Létező modellek és megoldások összehasonlítása, és kritikai elemzése.
• Kommunikációs és irányítási algoritmusok kidolgozása
• Speciális szoftverfejlesztések, verifikáció, validáció
d./ A szükséges berendezések (meglévő és beszerzendő bontásban):
A számítástechnikai eszközök, szoftverek, illetve szenzorok jelenleg a Tanszéken rendelkezésre állnak.
e./ Várható tudományos eredmények:
Járművek kooperatív és csoportos irányításának elméleti háttere, és algoritmusai.
a./ Előzmények:
Az utóbbi években kiemelt kutatási érdeklődés övezi a járművek egymás közötti kommunikációját, a járművek infrastruktúrával történő kommunikációját, illetve az ezen új technológiák által nyújtott új járműirányítási lehetőségeket. A Közlekedés- és Járműirányítási Tanszéken nagy hagyományai vannak a szabályozástechnika és járműirányítás kutatásának mind elméleti szinten, mind azok megvalósításának gyakorlati szinten beágyazott rendszerek felhasználásával. A tanszék emellett több kutatási projekt vezető szereplője volt az utóbbi években, amelyek vonatkozó területek kutatását tűzték ki célul. Ezeket a tapasztalatokat kiindulási pontként felhasználva lehet megkezdeni a kutatást a járművek és járműcsoportok kooperatív irányításának területén.
b./ A kutatás célja:
A kutatás célja olyan elméleti és gyakorlati megoldások tervezése, amelyek a gépjárművek biztonságos irányításának területét célozzák meg. A kutatás több irányba is elágazhat, a biztonságos kommunikáció kutatása, a kommunikációs hibák, vagy kimaradások kezelése, illetve a kommunikációt mint adottságot kezelő járműirányítási feladatok kutatásának irányába.
c./ Az elvégzendő feladatok, azok fő elemei, időigénye (irodalomkutatás, elméleti
számítások, méretezések, értekezés készítése):
• Irodalomkutatás, a State-of-the-Art felmérése.
• Létező modellek és megoldások összehasonlítása, és kritikai elemzése.
• Kommunikációs és irányítási algoritmusok kidolgozása
• Speciális szoftverfejlesztések, verifikáció, validáció
d./ A szükséges berendezések (meglévő és beszerzendő bontásban):
A számítástechnikai eszközök, szoftverek, illetve szenzorok jelenleg a Tanszéken rendelkezésre állnak.
e./ Várható tudományos eredmények:
Járművek kooperatív és csoportos irányításának elméleti háttere, és algoritmusai.
felvehető hallgatók száma
1 fő
helyszín
Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék (KSK) St. épület 1. emelet 110.
jelentkezési határidő
2013-05-31

