Témakiírások
Biofeedback alapú Virtuális Valóság terápiák kidolgozása, hatékonyság és beleélés vizsgálata
témakiírás címe
Biofeedback alapú Virtuális Valóság terápiák kidolgozása, hatékonyság és beleélés vizsgálata
intézmény
doktori iskola
témakiíró
tudományág
témakiírás leírása
Számos tanulmány kimutatta, hogy a biofeedback alapú terápiák jelentősen javítják a páciensek általános fizikai és mentális egészségét. Nagy gyakorlata van már a virtuális valóság alapú játékokat felhasználó terápiáknak is.
A kutatás elsődleges célja olyan pl. COVID-19 fertőzésen átesett páciensek segítése, akik post-COVID szindrómában szenvednek. Számukra olyan innovatív biofeedback és virtuális valóság alapú rehabilitációs játék-rendszer kidolgozása, amelybe bele tudják magukat élni, motiválja őket, segíti pl. a légzés „újra” tanulását és fejleszti a post-COVID miatti memória zavarukat. A kutatás közvetlen előzménye az egyetemen készülő virtuális valóság alapú játékok. A jelentkező feladata a játékok továbbfejlesztése, a komplett rehabilitációs játék-rendszer kidolgozása. A tesztelések során a biofeedback adatok elemzése és azok alapján a rendszer módosítása, javítása a nagyobb hatékonyság, motiváció és jobb beleélés biztosítására.
A kutatás másodlagos célja a biofeedback adatok alapján megállapítani, hogy milyen virtuális valóság eszköz biztosít nagyobb hatékonyságot, motivációt és jobb beleélést a páciensek korcsoporja szerint.
A kutatási téma előzményei: a témavezető(k) alábbi közleményeiben találhatóak
Patibanda R., Mueller F., Leskovsek M., Duckworth J.: Life Tree: Understanding the Design of Breathing Exercises Games, CHI PLAY ''17: Proceedings of the Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play, Pages 19-31https://doi.org/10.1145/3116595.3116621
Ortmann S., Langendörfer P, Sik Lányi C.: Telemedical assistance for ambulant rehabilitation of stroke patients, 9th World Congress on Brain Injury, Edinburgh, Scotland, March 21-25, 2012, BRAIN INJURY 26(4-5):644-645 (IF=1.513)
Szücs V., Sik Lanyi C.: Research of the effectiveness of virtual environments in post-stroke rehabilitation: Challenging Presence, A. Felnhofer and O. D. Kothgassner( Eds), 15th International Conference on Presence, Vienna, Austria, 16-19 March 2014, pp:83-88. ISBN: 978-3-7089-1081-9
Sik Lanyi C., Szucs V.: Motivating Rehabilitation Through Competitive Gaming, Modern Stroke Rehabilitation through e-Health-based Entertainment, by E. Vogiatzaki, A. Krukowski (Eds.). Springer-Verlag, 2016, pp. 137-167, ISBN 978-3-319-21292-0 (printed), ISBN 978-3-319-21293-7 (eBook), DOI: 10.1007/978-3-319-21293-7
A kutatás elsődleges célja olyan pl. COVID-19 fertőzésen átesett páciensek segítése, akik post-COVID szindrómában szenvednek. Számukra olyan innovatív biofeedback és virtuális valóság alapú rehabilitációs játék-rendszer kidolgozása, amelybe bele tudják magukat élni, motiválja őket, segíti pl. a légzés „újra” tanulását és fejleszti a post-COVID miatti memória zavarukat. A kutatás közvetlen előzménye az egyetemen készülő virtuális valóság alapú játékok. A jelentkező feladata a játékok továbbfejlesztése, a komplett rehabilitációs játék-rendszer kidolgozása. A tesztelések során a biofeedback adatok elemzése és azok alapján a rendszer módosítása, javítása a nagyobb hatékonyság, motiváció és jobb beleélés biztosítására.
A kutatás másodlagos célja a biofeedback adatok alapján megállapítani, hogy milyen virtuális valóság eszköz biztosít nagyobb hatékonyságot, motivációt és jobb beleélést a páciensek korcsoporja szerint.
A kutatási téma előzményei: a témavezető(k) alábbi közleményeiben találhatóak
Patibanda R., Mueller F., Leskovsek M., Duckworth J.: Life Tree: Understanding the Design of Breathing Exercises Games, CHI PLAY ''17: Proceedings of the Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play, Pages 19-31https://doi.org/10.1145/3116595.3116621
Ortmann S., Langendörfer P, Sik Lányi C.: Telemedical assistance for ambulant rehabilitation of stroke patients, 9th World Congress on Brain Injury, Edinburgh, Scotland, March 21-25, 2012, BRAIN INJURY 26(4-5):644-645 (IF=1.513)
Szücs V., Sik Lanyi C.: Research of the effectiveness of virtual environments in post-stroke rehabilitation: Challenging Presence, A. Felnhofer and O. D. Kothgassner( Eds), 15th International Conference on Presence, Vienna, Austria, 16-19 March 2014, pp:83-88. ISBN: 978-3-7089-1081-9
Sik Lanyi C., Szucs V.: Motivating Rehabilitation Through Competitive Gaming, Modern Stroke Rehabilitation through e-Health-based Entertainment, by E. Vogiatzaki, A. Krukowski (Eds.). Springer-Verlag, 2016, pp. 137-167, ISBN 978-3-319-21292-0 (printed), ISBN 978-3-319-21293-7 (eBook), DOI: 10.1007/978-3-319-21293-7
felvehető hallgatók száma
1 fő
helyszín
Pannon Egyetem H-8200 Veszprém, Egyetem u. 10.
jelentkezési határidő
2022-08-31

