Témakiírások
Szenzoradat-fúzió az autonóm járművek megbízható környezetérzékelésének támogatására
témakiírás címe
Szenzoradat-fúzió az autonóm járművek megbízható környezetérzékelésének támogatására
doktori iskola
témakiíró
tudományág
témakiírás leírása
A doktori téma célja a különböző jármű szenzorok és szenzorklaszterek vizsgálata, azok előnyeinek és hátrányainak feltárása, és a gyakorlatban is alkalmazható új eljárások kidolgozása a szenzorfúziós technikák kutatásán keresztül.
a./Előzmények: A környezetérzékelés egy kiemelt eleme napjaink fejlett vezetéstámogató rendszereinek tervezésében. Ahogy a felelősség egyre jobban áttevődik az emberről a gépjárműre, a környező objektumok detektálása és követése egyre nagyobb megbízhatóságot és pontosságot igényel. A Közlekedés- és Járműirányítási Tanszéken nagy hagyományai vannak a szabályozástechnikai és járműirányítás kutatásának mind elméleti szinten, mind azok megvalósításának gyakorlati szinten beágyazott rendszerek felhasználásával. A kutatás ezen tudásbázisból kiindulva célozza meg a különböző, moduláris felépítésű szenzorkonfigurációk fejlesztését.
b./ A kutatás célja: A kutatás célja feltérképezni a leghatékonyabb szenzorkonfigurációkat az autonóm járműirányítás területén, és új algoritmusok kidolgozása az adatok - lehetőség szerint - optimális feldolgozására, hogy a vezetéstámogató rendszerek megbízható, pontos információk alapján tudjanak döntést hozni.
c./ Az elvégzendő feladatok, azok fő elemei, időigénye:
Irodalomkutatás, a State-of-the-Art felmérése, elemzése; Különböző objektumkövető, adatasszociációs és szenzorfúziós technológiák megismerése és kritikai elemzése.
A fent említett területeken új algoritmusok tervezése és implementálása szimulált környezetben, hardware-in-the-loop környezetben és valós tesztjárművön.
d./ A szükséges berendezések: A kutatáshoz szükséges számítástechnikai eszközök, szoftverek, illetve szenzorok jelenleg a Tanszéken rendelkezésre állnak.
e./ Várható tudományos eredmények: Személygépjárművek objektumkövető, adatasszociációs és szenzorfúziós algoritmusainak fejlesztése.
a./Előzmények: A környezetérzékelés egy kiemelt eleme napjaink fejlett vezetéstámogató rendszereinek tervezésében. Ahogy a felelősség egyre jobban áttevődik az emberről a gépjárműre, a környező objektumok detektálása és követése egyre nagyobb megbízhatóságot és pontosságot igényel. A Közlekedés- és Járműirányítási Tanszéken nagy hagyományai vannak a szabályozástechnikai és járműirányítás kutatásának mind elméleti szinten, mind azok megvalósításának gyakorlati szinten beágyazott rendszerek felhasználásával. A kutatás ezen tudásbázisból kiindulva célozza meg a különböző, moduláris felépítésű szenzorkonfigurációk fejlesztését.
b./ A kutatás célja: A kutatás célja feltérképezni a leghatékonyabb szenzorkonfigurációkat az autonóm járműirányítás területén, és új algoritmusok kidolgozása az adatok - lehetőség szerint - optimális feldolgozására, hogy a vezetéstámogató rendszerek megbízható, pontos információk alapján tudjanak döntést hozni.
c./ Az elvégzendő feladatok, azok fő elemei, időigénye:
Irodalomkutatás, a State-of-the-Art felmérése, elemzése; Különböző objektumkövető, adatasszociációs és szenzorfúziós technológiák megismerése és kritikai elemzése.
A fent említett területeken új algoritmusok tervezése és implementálása szimulált környezetben, hardware-in-the-loop környezetben és valós tesztjárművön.
d./ A szükséges berendezések: A kutatáshoz szükséges számítástechnikai eszközök, szoftverek, illetve szenzorok jelenleg a Tanszéken rendelkezésre állnak.
e./ Várható tudományos eredmények: Személygépjárművek objektumkövető, adatasszociációs és szenzorfúziós algoritmusainak fejlesztése.
felvehető hallgatók száma
1 fő
helyszín
Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
jelentkezési határidő
2021-06-30

