Témakiírások
Investigations of thermal hydraulics of ALLEGRO fuel assemblies
témakiírás címe
Investigations of thermal hydraulics of ALLEGRO fuel assemblies
doktori iskola
témakiíró
tudományág
témakiírás leírása
A gázhűtésű gyorsreaktor (Gas-cooled Fast Reactor, GFR) egyike a IV. generációs atomreaktor-típusoknak, a tervezési fázisban lévő ALLEGRO demonstrációs reaktor pedig a technológia megvalósíthatóságát hivatott bemutatni. A magas kilépő hűtőközeg-hőmérséklet és a kemény neutronspektrum a legfőbb előnye a reaktortípusnak. A magas közeghőmérséklet nagy hőkörfolyamati hatásfokot eredményez.
Az ALLEGRO névleges hőteljesítménye 75 MW, a hűtőközege hélium. A rozsdamentes acélburkolattal ellátott MOX (Mixed OXid) üzemanyagot a reaktor kezdeti zónájában használják, ahol a hőmérsékleti viszonyok mérsékeltek. A kerámia üzemanyag minősítési tesztjei után a tervek szerint SiC burkolattal ellátott keramikus (U,Pu)C üzemanyagot fognak alkalmazni a végső, üzeminek tekinthető zónában. A BME NTI részt vesz az ALLEGRO reaktorkoncepció kidolgozásában egyes nemzeti és nemzetközi projektek keretében. Korábban az intézetben CFD (Computational Fluid Dynamics) modelleket építettek az üzemanyag-kazetta típusok különböző régióira, azok termohidraulikájának vizsgálata céljából. Jelen kutatás teljes ALLEGRO kazetták termohidraulikájának vizsgálatára fokuszál:
• Az alkalmazott CFD modellek validálása releváns kísérleti eredmények alapján
• Részletes 3D modellek kifejlesztése az ALLEGRO reaktor teljes (vagy hasonló terjedelmű) üzemanyag-kazettáira
• A termohidraulikai folyamatok tanulmányozása néhány üzemi állapot mellett
• Nyomásesés és hőátadási korrelációk értékelése
• A szilárd anyagokban történő hővezetés és a hősugárzás fizikai hatásának vizsgálata
• A hűtőközeg keveredésének tanulmányozása különböző távtartórács geometriák esetén
Az ALLEGRO névleges hőteljesítménye 75 MW, a hűtőközege hélium. A rozsdamentes acélburkolattal ellátott MOX (Mixed OXid) üzemanyagot a reaktor kezdeti zónájában használják, ahol a hőmérsékleti viszonyok mérsékeltek. A kerámia üzemanyag minősítési tesztjei után a tervek szerint SiC burkolattal ellátott keramikus (U,Pu)C üzemanyagot fognak alkalmazni a végső, üzeminek tekinthető zónában. A BME NTI részt vesz az ALLEGRO reaktorkoncepció kidolgozásában egyes nemzeti és nemzetközi projektek keretében. Korábban az intézetben CFD (Computational Fluid Dynamics) modelleket építettek az üzemanyag-kazetta típusok különböző régióira, azok termohidraulikájának vizsgálata céljából. Jelen kutatás teljes ALLEGRO kazetták termohidraulikájának vizsgálatára fokuszál:
• Az alkalmazott CFD modellek validálása releváns kísérleti eredmények alapján
• Részletes 3D modellek kifejlesztése az ALLEGRO reaktor teljes (vagy hasonló terjedelmű) üzemanyag-kazettáira
• A termohidraulikai folyamatok tanulmányozása néhány üzemi állapot mellett
• Nyomásesés és hőátadási korrelációk értékelése
• A szilárd anyagokban történő hővezetés és a hősugárzás fizikai hatásának vizsgálata
• A hűtőközeg keveredésének tanulmányozása különböző távtartórács geometriák esetén
felvehető hallgatók száma
1 fő
helyszín
BME NTI
jelentkezési határidő
2019-09-01

