Országos Doktori Tanács

Személyi adatlap

Vancsó, Ödön

személyes adatok
név
Vancsó Ödön

Az adatok frissességéről nyilatkozott: 2025-04-27

doktori iskolák
intézmény neve
időszak
2011-10-14 –
 
doktori iskola
időszak
2015-05-08 –
testületi tagságok
szavazati jogú belső tag

Doktori Iskola Tanácsa
Eötvös Loránd Tudományegyetem
Matematika Doktori Iskola

fokozatok
tudományos fokozat
PhD
fokozat megszerzésének éve
2006
fokozatot kiadó intézmény neve
Debreceni Egyetem
címek
tudományos cím
Habilitáció
cím megszerzésének éve
2015
címet kiadó intézmény neve
ELTE
munkahelyek
1987 –
kutatás
kutatási terület
matematika didaktika, valószínűségszámítás és statisztika tanítása, matematika filozófiája, története
jelenlegi kutatásainak tudományága
matematika- és számítástudományok
akkreditációs szempontból jelentős további információk
az ELTE TTK matematikus doktori iskola matematika-didaktikai program választott vezetője vagyok
közlemények
2023

Szmerka Gergely, Vancsó Ödön: The role of creation in the didactical traditions in Hungary

ANNALES MATHEMATICAE ET INFORMATICAE 59: pp. 146-160.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2022

Vancsó Ödön, Fejes Tóth Peter, Borovcnik Manfred: Conditional Probability, Bayes and Classical Statistics—Evaluation of the Planned Secondary-School Reform in Hungary

In: Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics, International Association for Statistical Education (IASE) (2022) 11.T6G2

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2022

Ambrus Gabriella, Csapodi Csaba, Vancsó Ödön, Varga Eszter: Mathematikunterricht in Ungarn – Traditionen und Erneuerungen

In: Rolfes, Tobias; Rach, Stefanie; Ufer, Stefan; Heinze, Aiso (szerk.) Das Fach Mathematik in der gymnasialen Oberstufe, Waxmann Verlag Gmbh (2022) pp. 177-195.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: német

2021

Ödön Vancsó, Hana Burian: Wichtige Momente aus der ungarischen Geschichte des Analysisunterrichts

TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE 19: (1) pp. 57-76.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: német

2020

Borovcnik Manfred, Fejes-Tóth Péter, Jánvári Zsuzsanna, Vancsó Ödön: Experimente zur Einführung von Ideen und Denkweisen statistischer Inferenz im Gymnasium

STOCHASTIK IN DER SCHULE 40: (1) pp. 18-27.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: német

2020

Vancsó Ödön, Varga Eszter: Kannst du das System schlagen?

In: Gabriella, Ambrus; Johann, Sjuts; Ödön, Vancsó; Éva, Vásárhelyi (szerk.) Komplexer Mathematikunterricht, WTM-Verlag (2020) pp. 367-390.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: német

2020

Gabriella Ambrus, Johann Sjuts, Ödön Vancsó, Éva Vásárhelyi: Komplexer Mathematikunterricht

WTM-Verlag

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: Angol, Német

2018

Gabriella Ambrus, Andreas Filler, Ödön Vancsó: Functional Reasoning and working with Functions: Functions/ mappings in mathematics teaching tradition in Hungary and Germany

MATHEMATICS ENTHUSIAST 15: (3) pp. 429-454.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 3

nyelv: angol

2018

Ambrus G., Csapodi C., Vancsó Ö.: Teaching reality based tasks in Hungarian schools based on some national traditions

HISTORY OF EDUCATION AND CHILDREN’S LITERATURE 13: (1) pp. 461-477.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2018

Gosztonyi Katalin, Kosztolányi József, Pintér Klára, Vancsó Ödön, Varga Eszter: Varga’s "complex mathematics education" reform: at the crossroad of the New Math and Hungarian traditions.

In: Shimizu, Y.; Vithal, R. (szerk.) ICMI Study 24: School Mathematics Curriculum Reforms: Challenges, Changes and Opportunities. Conference proceedings, International Commission on Mathematical Instruction (2018) pp. 133-140.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 2

nyelv: angol