Személyi adatlap
Vancsó, Ödön
Doktori Iskola Tanácsa
Eötvös Loránd Tudományegyetem
Matematika Doktori Iskola
| Boller Balázs | 2025-08-01 | Matematika Doktori Iskola (ELTE) (50%) |
| Sinha Raj Kumar Victor | 2026-08-01 | Matematika Doktori Iskola (ELTE) |
| Tiszttartó Márkné | 2027-08-01 | Matematika Doktori Iskola (ELTE) (50%) |
| Zombori Anna | 2028-08-01 | Matematika Doktori Iskola (ELTE) (50%) |
Szmerka Gergely, Vancsó Ödön: The role of creation in the didactical traditions in Hungary
ANNALES MATHEMATICAE ET INFORMATICAE 59: pp. 146-160.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk
nyelv: angol
In: Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics, International Association for Statistical Education (IASE) (2022) 11.T6G2
dokumentum típusa: Folyóiratcikk
nyelv: angol
In: Rolfes, Tobias; Rach, Stefanie; Ufer, Stefan; Heinze, Aiso (szerk.) Das Fach Mathematik in der gymnasialen Oberstufe, Waxmann Verlag Gmbh (2022) pp. 177-195.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk
nyelv: német
Ödön Vancsó, Hana Burian: Wichtige Momente aus der ungarischen Geschichte des Analysisunterrichts
TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE 19: (1) pp. 57-76.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk
nyelv: német
Borovcnik Manfred, Fejes-Tóth Péter, Jánvári Zsuzsanna, Vancsó Ödön: Experimente zur Einführung von Ideen und Denkweisen statistischer Inferenz im Gymnasium
STOCHASTIK IN DER SCHULE 40: (1) pp. 18-27.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk
nyelv: német
Vancsó Ödön, Varga Eszter: Kannst du das System schlagen?
In: Gabriella, Ambrus; Johann, Sjuts; Ödön, Vancsó; Éva, Vásárhelyi (szerk.) Komplexer Mathematikunterricht, WTM-Verlag (2020) pp. 367-390.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk
nyelv: német
Gabriella Ambrus, Johann Sjuts, Ödön Vancsó, Éva Vásárhelyi: Komplexer Mathematikunterricht
WTM-Verlag
dokumentum típusa: Folyóiratcikk
nyelv: Angol, Német
MATHEMATICS ENTHUSIAST 15: (3) pp. 429-454.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: angol
Ambrus G., Csapodi C., Vancsó Ö.: Teaching reality based tasks in Hungarian schools based on some national traditions
HISTORY OF EDUCATION AND CHILDREN’S LITERATURE 13: (1) pp. 461-477.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk
nyelv: angol
Gosztonyi Katalin, Kosztolányi József, Pintér Klára, Vancsó Ödön, Varga Eszter: Varga’s "complex mathematics education" reform: at the crossroad of the New Math and Hungarian traditions.
In: Shimizu, Y.; Vithal, R. (szerk.) ICMI Study 24: School Mathematics Curriculum Reforms: Challenges, Changes and Opportunities. Conference proceedings, International Commission on Mathematical Instruction (2018) pp. 133-140.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: angol

