Országos Doktori Tanács

Személyi adatlap

Tóth, Zoltán

személyes adatok
név
Tóth Zoltán

Az adatok frissességéről nyilatkozott: 2024-01-06

doktori iskolák
intézmény neve
időszak
2007-11-01 –
fokozatok
tudományos fokozat
PhD
fokozat megszerzésének éve
1996
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve
Tudományos Minősítő Bizottság
tudományos fokozat
CSc
fokozat megszerzésének éve
1991
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve
Magyar Tudományos Akadémia
címek
tudományos cím
Habilitáció
cím megszerzésének éve
cím tudományága
címet kiadó intézmény neve
Debreceni Egyetem
munkahelyek
1976 –

Debreceni Egyetem

óraadó, nyugalmazott egyetemi docens

kutatás
kutatási terület
Tudásszerkezet-vizsgálatok. Fogalmi fejlődés, a fogalmi megértés zavarai. Természettudományos oktatás.
jelenlegi kutatásainak tudományága
neveléstudományok, kémiai tudományok
akkreditációs szempontból jelentős további információk
Dipl.: vegyész (1976); kémiatanár (1992) Elism.: Miniszteri Dicséret (1988, 1990); Széchenyi István Ösztöndíj (2001-2004); Rátz Tanár Úr Életműdíj (2005); TTK Arany Katedra díj (2016) Tud. közéleti tev.: szerkesztő bizottsági tagság (A Kémia Tanítása; Középiskolai Kémiai Lapok; Journal of Science Education; CERP; EJPCE); köztestületi tag (pedagógia); konferenciaszervezés (8th ECRICE, Budapest, 2006; 16th ICCE, Budapest, 2000; XIV. ONK, Debrecen, 2014). Habilitáció (DE, 2011, neveléstudomány)
közlemények
2021

Szalay Luca, Füzesi István, Borbás Réka, Tóth Zoltán: Development of experimental design skills - the final results of a longitudinal study

JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION: REVISTA DE EDUCACION EN CIENCIAS 22: (2) pp. 46-53.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2021

Szalay L., Tóth Z., Borbás R.: Teaching of experimental design skills: results from a longitudinal study

CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE 22: (4) pp. 1054-1073.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2020

Szalay Luca, Tóth Zoltán, Kiss Edina: A kutatásalapú kémiatanítás tanulása

MAGYAR TUDOMÁNY 181: (8) pp. 1032-1037.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2020

Tóth Zoltán: A Mazur-féle „Peer Instruction” (társtanítás) módszer kipróbálása kémiatanár-szakos hallgatók körében

KÖZÉPISKOLAI KÉMIAI LAPOK : A MAGYAR KÉMIKUSOK EGYESŰLETE GYŐRI CSOPORTJÁNAK IDŐSZAKOS FOLYÓIRATA A KÖZÉPISKOLAI TANULÓK RÉSZÉRE 47: (5) pp. 352-364.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2020

Szalay L., Tóth Z., Kiss E.: Introducing students to experimental design skills

CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE 21: (1) pp. 331-356.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 1

nyelv: angol

2016

Szalay L, Tóth Z: An inquiry-based approach of traditional ‘step-by-step’experiments

CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE 17e: pp. 923-961.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 5

nyelv: angol

2013

Turanyi T, Toth Z: Hungarian university students' misunderstandings in thermodynamics and chemical kinetics

CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE 14: (1) pp. 105-116.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 21

nyelv: angol

2012

Tóth Zoltán: Alkalmazott tudástérelmélet

Gondolat Kiadó

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2007

Toth Z, Ludanyi L: Combination of phenomenography with knowledge space theory to study students' thinking patterns in describing an atom

CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE 8: (3) pp. 327-336.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 10

nyelv: angol

2007

Toth Z: Mapping students' knowledge structure in understanding density, mass percent, molar mass, molar volume and their application in calculations by the use of the knowledge space theory

CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE 8: (4) pp. 376-389.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 4

nyelv: angol