Országos Doktori Tanács

Profile page

Ambrus, András

personal data
name
Ambrus András

Az adatok frissességéről nyilatkozott: 2018-11-02

doctoral schools
institution name
period
2007-11-01 –
fokozatok
tudományos fokozat
PhD
fokozat megszerzésének éve
1990
fokozatot kiadó intézmény neve
Eötvös Lóránd Tudományegyetem
tudományos fokozat
CSc
fokozat megszerzésének éve
1990
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve
Magyar Tudományos Akadémia
munkahelyek
kutatás
kutatási terület
didactics of mathematics
jelenlegi kutatásainak tudományága
mathematics and computing
közlemények
2016

András Ambrus, Krisztina Barczi-Veres: Teaching mathematical problem solving in Hungary for students who have average ability in Mathematics

In: Szerk.: Patricio Felmer, Szerk.: Erkki Pehkonen, Szerk.: Jeremy Kilpatrick Posing and Solving Mathematical Problems: Advances and New Perspectives. Zürich: Springer International Publishing, 2016. pp. 137-156. (Research in Mathematics Education)

dokumentum típusa: Journal paper

nyelv: English

2016

András Ambrus: Use of Worked-out Examples in Mathematics Teaching

In: Szerk.: Torsten Fritzlar, Szerk.: Daniela Assmus, Szerk.: Kerstin Bräuning, Szerk.: Ana Kuzle, Szerk.: Benjamin Rott Problem Solving in Mathematics Education: proceedings of the 2015 Joint Conference of ProMath and the GDM Working Group on Problem Solving. Münster: WTM Verlag, 2016. pp. 11-22.

dokumentum típusa: Journal paper

nyelv: English

2014

Ambrus András, Barczi-Veres Krisztina: Opening problems is one step forward to reach more students

JOURNAL OF MATHEMATICAL SCIENCES (US) 1: pp. 37-45.

dokumentum típusa: Journal paper

nyelv: English

2014

Ambrus András: Probleme lösen lernen – nicht nur für Begabte

In: Szerk.: Heinrich, F., Szerk.: Juskowiak, S. Mathematische Probleme lösen lernen: Vorträge auf dem gleichnamigen Symposium am 27. & 28. September 2013 an der Technischen Universität Braunschweig. Münster: WTM Verlag, 2014. pp. 111-126.

dokumentum típusa: Journal paper

nyelv: German

2014

Ambrus András: Teaching Mathematical Problem-Solving with the brain in mind: How can opening a closed problem help?

CEPS JOURNAL 4: (2) pp. 105-120.

dokumentum típusa: Journal paper

nyelv: English

2011

Ambrus András, Vásárhelyi Éva: Problem solving in teacher training and in the school. (German) (Problemlösen in der universitären Lehrerbildung und in der schulischen Allgemeinbildung in Ungarn.)

In: Szerk.: Torsten Fritzlar, Szerk.: Lenni Haapasalo, Szerk.: Frank Heinrich, Szerk.: Hartmut Rehlich Konstruktionsprozesse und Mathematikunterricht: Festschrift für Prof. Dr. Bernd Zimmermann. Hildesheim: Franzbecker, 2011. pp. 13-32.

dokumentum típusa: Journal paper

nyelv: German

2010

Ambrus András: Der Einfluss Pólyas auf den Mathematikunterricht in Ungarn

DER MATHEMATIKUNTERRICHT 56: (2) pp. 13-24.

dokumentum típusa: Journal paper

nyelv: German

2010

Ambrus András: Zur Entwicklung mathematischer Kompetenzen beim Problemlösen

In: Szerk.: Wilfried Herget, Szerk.: Karin Richter Mathematische Kompetenzen entwickeln und erfassen: Festschrift für Werner Walsch zum 80. Geburtstag. Hildesheim: Franzbecker, 2010. pp. 25-36.

dokumentum típusa: Journal paper

nyelv: German

2006

András Ambrus, István Hortobágyi, Marjatta Näätänen, Riitta Liira, Maija Salmela: Why do we complicate the solution of the problem?

TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE 4: (2) pp. 405-415.

dokumentum típusa: Journal paper

nyelv: English

2006

Ambrus András, Berta Tünde: Zur verwendung von Quadrat-, Dreiecks-, und Würfelgitter beim Lösen mathematischer Aufgaben

MATHEMATIKINFORMATION 45: pp. 9-19.

dokumentum típusa: Journal paper

nyelv: German