Országos Doktori Tanács

Személyi adatlap

Simon, Tünde Irén

személyes adatok
név
Simon Tünde Irén
születési év
1969

Az adatok frissességéről nyilatkozott: 2024-04-03

doktori iskolák
időszak
2024-04-02 –
fokozatok
tudományos fokozat
PhD
fokozat megszerzésének éve
2018
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve
Szegedi Egyetem
munkahelyek
2020 –
kutatás
kutatási terület
A kortárs művészet korszerű pedagógiai modellek mentén megvalósított, alkotás-alapú, iskolai oktatási lehetőségeinek feltárására, kipróbálására és értékelése. Miindazok a technikai, filozófiai és módszertani alapvetések, melyeket a kortárs művészet felölel, hogyan alkalmazhatók a vizuális kultúra tantárgy oktatásában, illetve több művészeti ágat integráló, illetve művészeti és tudományos tantárgyak közötti szinergiákra építő pedagógiai helyzetekben. A kutatási témához tartoznak a vizuális képességrendszer társadalmi problémákra való reflektálás szempontjából releváns részképességeinek feltárása és fejlesztési lehetőségeik kidolgozása. A társadalmi érzékenységű, kortárs művészeti megoldásokat alkalmazó pedagógiai programok bemutatják, hogyan hat a személyes és szervezeti fejlődésre, milyen társadalmi jelentőséggel bír a művészettel nevelés.
jelenlegi kutatásainak tudományága
neveléstudományok, művészettudomány
doktori képzés
abszolutóriumot szerzett hallgatók
fokozatot szerzett hallgatók
közlemények
2023

Simon Tünde, Klima Gábor: 6. Művészetpedagógiai Konferencia

ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 73: (9-10) pp. 132-143.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2022

Simon Tünde, Biró Ildikó, Kárpáti Andrea: Developmental Assessment of Visual Communication Skills in Primary Education

JOURNAL OF INTELLIGENCE 10: (3) 45

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2021

Nagy Imre, Simon Tünde: A programban részt vevő kutatótanárok véleménye és következtetéseik a kérdőív alapján. in.: Gaul Emil – Nagy Imre (szerk.) Kárpáti Andrea (sorozat szerk.): Kézikönyv a vizuális kultúra tanításához IV. a „Moholy-Nagy Vizuális Modulok – a 21. század képi nyelvének tanítása” című kutatási programhoz. 4. modul kortárs képzőművészet. 417-421. o. http://vizualiskultura.elte.hu/sites/default/files/announcement/4_kortars_kepzomuveszet_tanitasa_compressed.pdf

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2021

Simon Tünde: A vizuális kommunikációs képesség mérése a 4-6. évfolyamon

In: Élni a kultúrát! – Játék, művészeti nevelés és tudomány. 4. Művészetpedagógiai Konferencia, (2021) p. ISBN 978-615-82186-2-7.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2021

Simon Tünde: Képzőművész tanárok pedagógiai tapasztalatai

In: Élni a kultúrát! – Játék, művészeti nevelés és tudomány. 4. Művészetpedagógiai Konferencia, (2021) p. 978-963-489-425-4.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2020

Simon Tünde, Kárpáti Andrea: A vizuális kommunikációs képesség online diagnosztikus mérése 4-6. évfolyamon

MAGYAR PEDAGÓGIA 120: (1) pp. 3-31.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2018

Simon Tünde, Kárpáti Andrea: Vizuális kommunikáció a tudományközvetítésben

JEL-KÉP: KOMMUNIKÁCIÓ KÖZVÉLEMÉNY MÉDIA 7: (4) pp. 87-96.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2015

Simon Tünde: Az észt információs társadalom és oktatási rendszere

INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT 15: (3) pp. 102-119.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2015

Horváth László, Kovács Anikó, Simon Tünde, Zentai Anita: Módszertani útmutató pedagógusok folyamatos szakmai fejlődéséhez hozzájáruló tanuló szakmai közösségek, szakmai tanulócsoportok létrehozásának és működtetésének támogatására

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI)

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 1

nyelv: magyar

2015

Horváth László, Kovács Anikó, Simon Tünde: Tájékoztató a horizontális tanulásról intézményvezetők és pedagógusok számára

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI)

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 2

nyelv: magyar