Országos Doktori Tanács

Személyi adatlap

Lukács, Ágnes

személyes adatok
név
Lukács Ágnes

Az adatok frissességéről nyilatkozott: 2025-03-09

doktori iskolák
doktori iskola
időszak
2007-11-01 –
testületi tagságok
elnök

Tudományági Habilitációs Bizottság és Doktori Tanács
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Pszichológia Doktori Iskola (Kognitív Tudomány)

szavazati jogú belső tag

Egyetemi Habilitációs Bizottság és Doktori Tanács
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem

szavazati jogú belső tag

Doktori Iskola Tanácsa
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Pszichológia Doktori Iskola (Kognitív Tudomány)

fokozatok
tudományos fokozat
PhD
fokozat megszerzésének éve
2004
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve
ELTE
címek
tudományos cím
DSc
cím megszerzésének éve
2019
cím tudományága
címet kiadó intézmény neve
Magyar Tudományos Akadémia
tudományos cím
Habilitáció
cím megszerzésének éve
2013
cím tudományága
címet kiadó intézmény neve
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
munkahelyek
2018 –

MTA-BME Lendület Nyelvelsajátítás Kutatócsoport

kutatóprofesszor

kutatás
kutatási terület
Nyelvelsajátítás, A nyelvi fejlődés zavarai, Morfológiai feldolgozás, Statisztikai tanulás és nyelvelsajátítás, Végrehajtófunkciók és nyelvfeldolgozás.
jelenlegi kutatásainak tudományága
pszichológiai tudományok, nyelvtudományok
közlemények
2022

Zakariás Lilla, Lukács Ágnes: The Comprehensive Aphasia Test–Hungarian: adaptation and psychometric properties

APHASIOLOGY 36: (9) pp. 1127-1145.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 9

nyelv: angol

2021

Ladányi E., Lukács Á., Gervain J.: Does rhythmic priming improve grammatical processing in Hungarian-speaking children with and without Developmental Language Disorder?

DEVELOPMENTAL SCIENCE 24: (6) e13112

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 10

nyelv: angol

2021

Lukács Ágnes, Lukics Krisztina Sára, Dobó Dorottya: Online Statistical Learning in Developmental Language Disorder

FRONTIERS IN HUMAN NEUROSCIENCE 15: p. 715818.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 2

nyelv: angol

2021

Dobó Dorottya, Lukics Krisztina Sára, Szőllősi Á., Németh Kornél, Lukács Ágnes: Statistical Learning and the Effect of Starting Small in Developmental Dyslexia

JOURNAL OF SPEECH LANGUAGE AND HEARING RESEARCH 64: (5) pp. 1621-1635.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 8

nyelv: angol

2021

Lukics Krisztina Sára, Lukács Ágnes: Tracking statistical learning online: Word segmentation in a target detection task

ACTA PSYCHOLOGICA 215: 103271

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 5

nyelv: angol

2015

Lukács Á, Kemény F: Development of Different Forms of Skill Learning Throughout the Lifespan

COGNITIVE SCIENCE 39: (2) pp. 383-404.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 46

nyelv: angol

2014

Lukács Á, Kemény F: Domain-general sequence learning deficit in Specific Language Impairment

NEUROPSYCHOLOGY 28: (3) pp. 472-483.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 45

nyelv: angol

2014

Pléh Csaba, Lukács Ágnes: Pszicholingvisztika 1-2

Akadémiai Kiadó

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 51

nyelv: magyar

2010

Kemény Ferenc, Lukács Ágnes: Impaired procedural learning in language impairment: results from probabilistic categorization

JOURNAL OF CLINICAL AND EXPERIMENTAL NEUROPSYCHOLOGY 32: (3) pp. 249-258.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 60

nyelv: angol

2003

Pléh Csaba, Lukács Ágnes, Racsmány Mihály: Morphological patterns in Hungarian children with Williams syndrome and the rule debates

BRAIN AND LANGUAGE 86: (3) pp. 377-383.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 53

nyelv: angol