Országos Doktori Tanács

Személyi adatlap

Babarczy, Anna

személyes adatok
név
Babarczy Anna

Az adatok frissességéről nyilatkozott: 2024-11-18

doktori iskolák
időszak
2007-11-01 –
 
intézmény neve
időszak
2015-04-13 –
 
időszak
2016-04-19 –
 
intézmény neve
időszak
2020-10-14 –
testületi tagságok
tanácskozási jogú tag

Tudományági Habilitációs Bizottság és Doktori Tanács
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Pszichológia Doktori Iskola (Kognitív Tudomány)

fokozatok
tudományos fokozat
PhD
fokozat megszerzésének éve
2002
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve
University of Edinburgh
munkahelyek
kutatás
kutatási terület
kísérleti pragmatika, nyelvi fejlődés, kognitív fejlődés, tudatelmélet
jelenlegi kutatásainak tudományága
nyelvtudományok, pszichológiai tudományok
közlemények
2021

Káldi Tamás, Szöllösi Ágnes, Babarczy Anna: Hungarian Structural Focus: Accessibility to Focused Elements and Their Alternatives in Working Memory and Delayed Recognition Memory

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 12: 514886

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 3

nyelv: angol

2021

Káldi Tamás, Babarczy Anna: Linguistic focus guides attention during the encoding and refreshing of working memory content

JOURNAL OF MEMORY AND LANGUAGE 116: 104187

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 18

nyelv: angol

2019

Balázs Andrea, Babarczy Anna: A pragmatikai kompetencia és nemnyelvi erőforrások összefüggései

In: Bóna, Judit; Horváth, Viktória (szerk.) Az anyanyelv-elsajátítás folyamata hároméves kor után, ELTE Eötvös Kiadó (2019) pp. 33-48.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 2

nyelv: magyar

2019

Babarczy Anna, Szűcs Márta Zita: Az irónia és a hazugság kommunikatív komponenseinek felismerése 5–10 éves korban

MAGYAR NYELV 115: (2) pp. 164-175.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 2

nyelv: magyar

2019

Balázs Andrea, Krizsai Fruzsina, Babarczy Anna: Beszédaktusok megértése óvodás korban

MAGYAR NYELVŐR 143: (3) pp. 311-325.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 1

nyelv: magyar

2019

Babarczy Anna: Gyermeknyelvi korpuszok és erőforrások

In: Sulyok, Hedvig; Juhász, Valéria; Erdei, Tamás (szerk.) Beszéd- és nyelvelemző szoftverek a versenyképességért és az esélyegyenlőségért, SZTE JGYPK Magyar és Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék (2019) pp. 64-76.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 1

nyelv: magyar

2019

Babarczy Anna: Kísérleti pragmatika kutatócsoport

ANYANYELV-PEDAGÓGIA 12: (1) pp. 103-108.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2018

Káldi Tamás, Babarczy Anna: Linguistic exhaustivity inference is context dependent

ACTA LINGUISTICA ACADEMICA 65: (4) pp. 547-595.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 6

nyelv: angol

2018

Anita Habók, Anna Babarczy: Perceptions of Learning: Interviews with First and Second Graders in a Hungarian Primary School

EARLY CHILDHOOD EDUCATION JOURNAL 46: (1) pp. 61-71.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 3

nyelv: angol

2017

Szücs M, Babarczy A: The role of Theory of Mind, grammatical competence and metapragmatic awareness in irony comprehension

In: Stavros, Assimakopoulos (szerk.) Pragmatics at its Interfaces, De Gruyter Mouton (2017) pp. 129-148.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 30

nyelv: angol