Országos Doktori Tanács

Személyi adatlap

Pintér, Klára

személyes adatok
név
Pintér Klára
születési év
1957

Az adatok frissességéről nyilatkozott: 2024-12-21

doktori iskolák
intézmény neve
doktori iskola
időszak
2023-09-14 –
 
doktori iskola
időszak
2024-09-18 –
fokozatok
tudományos fokozat
PhD
fokozat megszerzésének éve
2012
fokozatot kiadó intézmény neve
Szegedi Tudományegyetem
munkahelyek
1986 –

Szegedi Tudományegyetem

magister emerita

kutatás
kutatási terület
Matematika didaktika Problémamegoldás Komplex Matematikaoktatás
jelenlegi kutatásainak tudományága
matematika- és számítástudományok
doktori képzés
aktuálisan témavezetett hallgatók
abszolutóriumot szerzett hallgatók
fokozatot szerzett hallgatók
közlemények
2022

Kórus Péter, Pintér Klára: A középiskolai matematikafelvételik tanulságai és ezek megjelenése a tanítóképzésben

MÓDSZERTANI KÖZLEMÉNYEK (2012)- 62: (3) pp. 110-134.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2022

Kórus Péter, Pintér Klára: Hagyomány és fejlődés a matematikatanításban – a múltból táplálkozó matematikafeladatok

In: Makkos, Anikó; Kecskés, Petra; Boldizsár, Boglárka (szerk.) "A múltból táplálkozó jövő – hagyomány és fejlődés", Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Kar (2022) pp. 462-469.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2021

Pintér Klára: Szöveges feladatok tanításának új módszerei

MÓDSZERTANI KÖZLEMÉNYEK (2012)- 61: (3) pp. 95-112.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2018

Szitányi Judit, Bagota Mónika, Pintér Klára: A matematika helye az óvoda életében

GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 2018: (1) pp. 12-23.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2018

Szitányi Judit, Bagota Mónika, Pintér Klára, Csíkos Csaba: Pre-service kindergarten teachers' experiences about teacher-guided mathematical activities

In: Ewa, Bergqvist; Magnus, Österholm; Carina, Granberg; Lovisa, Sumpter (szerk.) Proceedings Of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, University of Gothenburg (2018) pp. 5-169-5-169.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2018

Gosztonyi Katalin, Kosztolányi József, Pintér Klára, Vancsó Ödön, Varga Eszter: Varga’s "complex mathematics education" reform: at the crossroad of the New Math and Hungarian traditions.

In: Y., Shimizu; R., Vithal (szerk.) ICMI Study 24: School Mathematics Curriculum Reforms: Challenges, Changes and Opportunities. Conference proceedings, International Commission on Mathematical Instruction (2018) pp. 133-140.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 2

nyelv: angol

2017

Pintér Klára: Activity-Based Problem Solving

In: Martin, Stein (szerk.) A Life's Time for Mathematics Education and Problem Solving, WTM-Verlag (2017) pp. 355-363.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2016

Bagota Mónika, Kosztolányi József, Pintér Klára, Dancs Gábor: How do students solve combinatorial problems?

In: Csaba, Csíkos; Attila, Rausch; Judit, Szitányi (szerk.) Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 3., International Group for the Psychology of Mathematics Education (2016) pp. 115-122.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 8

nyelv: angol

2013

Pintér Klára: Kombinatorika

In: Herendiné, Kónya E (szerk.) A matematika tanítása az alsó tagozaton, Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó Zrt (2013) pp. 271-292.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2011

Pintér Klára: Creating Games from Mathematical Problems

PRIMUS: PROBLEMS RESOURCES AND ISSUES IN MATHEMATICS UNDERGRADUATE STUDIES 21: (1) pp. 73-90.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol