Országos Doktori Tanács

Személyi adatlap

Báró, Emőke

személyes adatok
név
Báró Emőke
közlemények
2024

Báró Emőke, Kovács Zoltán, Kónya Eszter: Students recalling favourite math experience: How does problem- based approach promote mathematical engagement?

In: Drijvers, P.; Csapodi, C.; Palmér, H.; Gosztonyi, K.; Kónya, E. (szerk.) Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), Alfréd Rényi Institute of Mathematics, Hungarian Academy of Sciences (2024) pp. 1400-1407.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2023

Báró E.: Exploring students’ algebraic thinking through problem-posing activities

In: I., Papadopoulos; N., Patsiala (szerk.) Proceedings of the 22nd conference on Problem Solving in Mathematics Education, Aristotle University of Thessaloniki (2023) pp. 165-178.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2023

Kovács Zoltán, Báró Emőke, Lócska Orsolya, Kónya Eszter: Incorporating Problem-Posing into Sixth-Grade Mathematics Classes

EDUCATION SCIENCES 13: (2) 151

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 3

nyelv: angol

2022

Báró Emőke: Observing critical thinking during online pair work

In: Maj-Tatsis, Bozena; Tatsis, Konstantinos (szerk.) Critical Thinking Practices in Mathematics Education and Beyond, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego (2022) pp. 128-136.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2022

Báró Emőke: Positive changes in affective variables: Two-round action research in Hungary and Romania

In: Jeremy, Hodgen; Eirini, Geraniou; Giorgio, Bolondi; Federica, Ferretti (szerk.) Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12), Feb 2022, Bozen-Bolzano, Italy, European Society for Research in Mathematics Education (ERME); Free University of Bozen-Bolzano (2022) pp. 1311-1319.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2021

Emőke Báró: Teaching strategies for developing critical thinking skills

In: Bożena, Maj-Tatsis; Konstantinos, Tatsis (szerk.) Critical thinking in mathematics: perspectives and challenges, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego (2021) pp. 17-25.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2020

Báró Emőke: Mapping students’ motivation in a problem oriented mathematics classroom

TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE 18: (3) pp. 111-121.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol