Országos Doktori Tanács

Személyi adatlap

Kovács, Zoltán

személyes adatok
név
Kovács Zoltán
születési év
1961

Az adatok frissességéről nyilatkozott: 2025-03-10

doktori iskolák
intézmény neve
időszak
2007-11-01 –
elérhetőségek
fokozatok
tudományos fokozat
PhD
fokozat megszerzésének éve
1994
fokozatot kiadó intézmény neve
Tudományos Minősítő Bizottság
tudományos fokozat
CSc
fokozat megszerzésének éve
1994
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve
Magyar Tudományos Akadémia
címek
tudományos cím
Habilitáció
cím megszerzésének éve
címet kiadó intézmény neve
Debreceni Egyetem
munkahelyek
2020 –
1996 –

Debreceni Egyetem

egyetemi oktató

kutatás
kutatási terület
1. Differenciálgeometria. Finsler geometria, balinvariáns Finsler metrikák. Konnexióelmélet, pszeudokonnexiók 2. A technológia alkalmazása a matematika tanításában.
jelenlegi kutatásainak tudományága
matematika- és számítástudományok
közlemények
2023

Kovács Zoltán: An Approach to Developing the Problem-Posing Skills of Prospective Mathematics Teachers: Focus on the “What if not” Heuristics

In: Zhang, Dan; Abdullah, Nor Azura; Chua, Puay Huat; Santos-Trigo, Manuel; Toh, Tin Lam (szerk.) Problem Posing and Problem Solving in Mathematics Education, Springer Nature Singapore (2023) pp. 189-215.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2023

Kovács Zoltán, Báró Emőke, Lócska Orsolya, Kónya Eszter: Incorporating Problem-Posing into Sixth-Grade Mathematics Classes

EDUCATION SCIENCES 13: (2) 151

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 3

nyelv: angol

2023

Kondé Zoltán, Kovács Zoltán, Kónya Eszter: Modeling teachers’ reactions to unexpectedness

LEARNING AND INSTRUCTION 86: 101784

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2022

Kónya Eszter, Kovács Zoltán: Management of Problem Solving in a Classroom Context

CENTER FOR EDUCATIONAL POLICY STUDIES JOURNAL 12: (1) pp. 81-101.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 7

nyelv: angol

2022

Fitriana Linda Devi, Ekawati Rooselyna, Kovács Zoltán: Perspectives on the problem-posing activity by prospective teachers: A cross-national study

Journal on Mathematics Education 13: (1) pp. 149-172.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 3

nyelv: angol

2019

Gabriella Ambrus, Eszter Herendiné Kónya, Zoltán Kovács, Judit Szitányi, Csaba Csíkos: A Cross-sectional Analysis of Students’ Answers to a Realistic Word Problem from Grade 2 to 10

IEJME: MATHEMATICS EDUCATION 14: (3) pp. 513-521.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 5

nyelv: angol

2018

Vincze Csaba, Kovács Zoltán, Csorvássy Zsuzsanna: On the generalization of Erdős-Vincze’s theorem about the approximation of regular triangles by polyellipses in the plane

ANNALES MATHEMATICAE ET INFORMATICAE 49: pp. 181-197.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 2

nyelv: angol

2014

A. Lengyelné Tóth, Zoltán Kovács: Left invariant Randers metrics on the 3-dimensional Heisenberg group.

PUBLICATIONES MATHEMATICAE DEBRECEN 85: (1-2) pp. 161-179.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 7

nyelv: angol

2008

Tóth Annamária, Kovács Zoltán: On the geometry of two-step nilpotent groups with left invariant Finsler metrics

ACTA MATHEMATICA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE NYÍREGYHÁZIENSIS 24: (1) pp. 155-168.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 7

nyelv: angol

1992

Kovács Z, Tamássy L: Yano-Ledger connection and induced connection on vector bundles

ACTA MATHEMATICA HUNGARICA 59: (3-4) pp. 405-421.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 1

nyelv: angol