Országos Doktori Tanács

Személyi adatlap

Hercz, Mária

személyes adatok
név
Hercz Mária

Az adatok frissességéről nyilatkozott: 2025-09-15

doktori iskolák
intézmény neve
időszak
2017-05-06 –
 
időszak
2019-11-29 –
elérhetőségek
fokozatok
tudományos fokozat
PhD
fokozat megszerzésének éve
2008
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve
Szegedi Tudományegyetem
címek
tudományos cím
Habilitáció
cím megszerzésének éve
2018
cím tudományága
címet kiadó intézmény neve
Eötvös Loránd Tudományegyetem
munkahelyek
2017 –
kutatás
kutatási terület
Felsőoktatás-módszertan: hallgató-orientált értékelés, aktív tanulás. Pedagógusképzés, pedagóguskutatás: professzió, gondolkodás, jóllét. Innovációs lehetőségek, módszerek a nevelésben (pl. vállalkozói nevelés területén).
jelenlegi kutatásainak tudományága
neveléstudományok
akkreditációs szempontból jelentős további információk
Pro Ingenio Nívódíj, ELTE, 2021; Mestertanár Aranyérem 2021. november 24.; ELTE CHARM-EU Award, 2024
közlemények
2025

Qamariah Hijjatul, Hercz Maria: How EFL Instructors Improve Their Professionalism

Jurnal Ilmiah Peuradeun 13: (1) pp. 409-436.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2025

Ochieng Okiri Peter, Mária Hercz: The tenets of distributed pedagogical leadership in educational contexts

EDUCATIONAL MANAGEMENT ADMINISTRATION & LEADERSHIP 53: (1) pp. 47-64.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 4

nyelv: angol

2024

Ngoc Ngan Duong Thi, Maria Hercz: Validity and Reliability of Cognitive Constructivism-Oriented Teaching Conception Questionnaire

ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER 33: (1) pp. 115-125.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 2

nyelv: angol

2021

Tareke Girum, Hercz Mária: Psychological Capital and Teacher Well-being: The Mediation Role of Coping with Stress

EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH 10: (3) pp. 1227-1245.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 35

nyelv: angol

2009

Hercz Mária, Sántha Kálmán: Pedagógiai terek iskolai implementációja

ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 19: (9) pp. 78-94.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 44

nyelv: magyar

2005

Hercz Mária: Pedagógusok szakember- és gyermekképe

MAGYAR PEDAGÓGIA 105: (2) pp. 153-184.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 68

nyelv: magyar