Országos Doktori Tanács

Személyi adatlap

Radványi, Katalin

személyes adatok
név
Radványi Katalin

Az adatok frissességéről nyilatkozott: 2025-02-21

doktori iskolák
intézmény neve
időszak
2007-11-01 –
elérhetőségek
fokozatok
tudományos fokozat
PhD
fokozat megszerzésének éve
2002
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve
Eötvös Lorand Tudományegyetem
munkahelyek
2017 –

Apor Vilmos Katolikus Főiskola

főiskolai tanár

kutatás
kutatási terület
Kognitív zavarokkal küzdő személyek adaptív képességeinek fejlődése és kompetencia alapú fejlesztése mint integrációs alapfeltétel, különös tekintettel a kommunikációra és az életminőségre.
jelenlegi kutatásainak tudományága
neveléstudományok, pszichológiai tudományok
doktori képzés
aktuálisan témavezetett hallgatók
abszolutóriumot szerzett hallgatók
fokozatot szerzett hallgatók
közlemények
2019

Radványi Katalin: Családi kapcsolatok alakulása különleges bánásmódot igénylő gyermek nevelése során

In: Farkasné, Gönczi Rita; Gereben, Ferencné; Lénárt, Zoltán (szerk.) Rehabilitáció – életkorok, intézmények, szükségletek és lehetőségek a szolgáltatások hazai rendszerében, Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete (MAGYE); ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar (2019) p. 70.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2018

Radványi Katalin: Bevezető gondolatok

In: Bogdán, Bianka; Cserti-Szauer, Csilla; Katona, Vanda; Sándor, Anikó; Zászkaliczky, Péter (szerk.) Problémafelvetések a támogatott lakhatás témaköréhez kapcsolódva, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar (2018) pp. 1-8.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2015

Radványi Katalin, Sándor Anikó, Horváth Péter László: A gyógypedagógia és a társadalmi kirekesztés új formái.

GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA 43: (2) pp. 117-130.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2015

Böti A, Erdélyi A, Havasi Á, Hennig B, Kálmán Zs, Lay-Weber D, Lukács Sz, Mede P, Mischo S, Radványi K, Schlünz G, Szaffner Gy, Thümmel I: Barrieren und Förderfaktoren in der (inklusiven) Beschulung von kaum- und nichtsprechenden Schülern aus der Sicht von deutschen und ungarischen Lehrkraften, Erziehern und Schulbegleitern

In: Annette, Leonhardt; Katharina, Müller; Tilly, Truckenbrodt (szerk.) Die Un-Behindertenrechtskonvention und ihre Umsetzung, Klinkhardt (2015) pp. 153-161.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: német

2014

Johannes Rojahn, Alec Bernstein, Katalin Radványi, Janos Csorba: Are Challenging Behaviors in Individuals with Severe and Profound Intellectual Disabilities

In: The 47th Annual Gatlinburg Conference, (2014)

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2012

Radványi Katalin, Fazekasné Fenyvesi Margit, Radicsné Szerencsés Teréz: A pedagógiai diagnosztika lehetőségei enyhén és középsúlyosan értelmi fogyatékos gyermekek együttnevelésében

GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA 40: (3) pp. 214-225.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 1

nyelv: magyar

2012

Illyés Sándor, Radványi Katalin, Csorba János: Az értelmi fogyatékosság prevalenciája 40 és 60 év közötti korcsoportban Magyarországon

GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA 40: (1) pp. 48-63.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2011

Radványi Katalin: Középiskolai integráció - Értelmi akadályozottság

In: Papp, Gabriella (szerk.) Középiskolás fokon?, ELTE Eötvös Kiadó; ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar (2011) pp. 53-79.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2006

Radványi Katalin: Pszichés problémák előfordulása értelmileg akadályozott időskorú embereknél

In: Kézenfogva, Alapítvány (szerk.) Időskorú értelmi fogyatékos emberek ellátása, Akadémiai Kiadó (2006) pp. 24-33.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 2

nyelv: magyar

2005

Radványi Katalin: A kommunikáció és a beszéd fejlesztése az értelmileg akadályozott gyermekeknél

In: Varga, Imre (szerk.) Speciális didaktika I., Szegedi Tudományegyetem, Juhász Gyula Tanárképző Főiskolai Kar (2005) pp. 28-69.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 3

nyelv: magyar