Országos Doktori Tanács

Személyi adatlap

Kárpáti, Andrea

személyes adatok
név
Kárpáti Andrea

Az adatok frissességéről nyilatkozott: 2022-07-25

doktori iskolák
intézmény neve
időszak
2007-11-01 –
 
doktori iskola
időszak
2011-02-10 –
 
intézmény neve
időszak
2020-10-14 –
testületi tagságok
szavazati jogú belső tag

Doktori Iskola Tanácsa
Budapesti Corvinus Egyetem
Szociológia és Kommunikációtudomány Doktori Iskola

szavazati jogú külső tag

Egyetemi Habilitációs Bizottság
Szegedi Tudományegyetem

szavazati jogú külső tag

Egyetemi Doktori Tanács
Szegedi Tudományegyetem

szavazati jogú külső tag

Tudományági Habilitációs Bizottság
Szegedi Tudományegyetem
Neveléstudományi Doktori Iskola

elérhetőségek
fokozatok
tudományos fokozat
PhD
fokozat megszerzésének éve
1987
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve
Eötvös Loránd Tudományegyetem
címek
tudományos cím
DSc
cím megszerzésének éve
2003
címet kiadó intézmény neve
Magyar Tudományos Akadémia
munkahelyek
2019 –

Budapesti Corvinus Egyetem

egyetemi tanár

kutatás
kutatási terület
Vizuális kommunikáció, vizuális média kultúra, a vizuális képességek fejlődése hagyományos és digitális médiumokban (gyermekrajz, ifjúsági szubkultúrák képi nyelve)
jelenlegi kutatásainak tudományága
média-és kommunikációs tudományok, neveléstudományok
akkreditációs szempontból jelentős további információk
Az MTA-ELTE Vizuális Kultúra Szakmódszertani Kutatócsoport vezetője (2016-2020).
doktori képzés
aktuálisan témavezetett hallgatók
fokozatot szerzett hallgatók
Klima Gábor 2025 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Szabó-Szettele Katinka 2025 Neveléstudományi Doktori Iskola (SzTE)
Biró Ildikó 2024 Neveléstudományi Doktori Iskola (SzTE)
Kuttner Ádám 2024 Szociológia és Kommunikációtudomány Doktori Iskola (BCE)
Paál Zsuzsanna Virág 2023 Magyar Képzőművészeti Egyetem Doktori Iskola (MKE) (50%)
Babály Bernadett 2021 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Tóth Alisa 2020 Neveléstudományi Doktori Iskola (SzTE) (50%)
Bereczki Enikő Orsolya 2019 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Simon Tünde 2018 Neveléstudományi Doktori Iskola (SzTE)
Császár Lilla 2017 Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola (PTE) (50%)
Hortoványi Judit 2017 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Kétyi András 2016 Neveléstudományi Doktori Iskola (SzTE)
Molnár Pál 2016 Neveléstudományi Doktori Iskola (SzTE)
Tóth-Mózer Szilvia 2016 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE) (50%)
Bredács Alíz 2013 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Dobák Dóra 2012 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Tartsayné Németh Nóra 2012 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Főző Attila László 2011 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Lakatosné Török Erika 2011 Neveléstudományi Doktori Iskola (SzTE)
Dorner Helga 2010 Neveléstudományi Doktori Iskola (SzTE)
Guttmann Barbara 2010 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Fehér Péter 2009 Neveléstudományi Doktori Iskola (SzTE)
Köves Szilvia 2009 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Csoma Katalin 2008 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Hanczár Gergely 2008 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Hunya Márta 2008 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Pajtókné Tari Ilona 2008 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Simonics István 2008 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Strohner József 2008 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Török Balázs 2008 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Deszpot Gabriella 2006 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Major Éva 2006 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Takahashi Michiko 2003 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Varrók Ilona 2003 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Bárdné Feind teréz 2002 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Gaul Emil 2002 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Vári Ágnes 2002 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
Horváth Dezsőné 2001 Neveléstudományi Doktori Iskola (ELTE)
közlemények
2021

Alisa Tóth, Gyöngyvér Molnár, Andrea Kárpáti: Learning about Colour – the Legacy of the Bauhaus Masters

INTERNATIONAL JOURNAL OF ART & DESIGN EDUCATION 40: (1) pp. 108-125.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2021

Bereczki Enikő Orsolya, Kárpáti Andrea: Technology-enhanced creativity: a multiple case study of digital technology-integration expert teachers’ beliefs and practices

THINKING SKILLS AND CREATIVITY 39: 100791

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 11

nyelv: angol

2020

Groenendijk T, Haanstra F, Kárpáti A: Self-assessment in art education through a visual rubric

INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION THROUGH ART 39: (1) pp. 153-175.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 2

nyelv: angol

2020

Kárpáti Andrea, Gaul-Ács Ágnes, Tóth Alisa: Visual Literacy Development of Young Children: Nurture Above Nature

In: G., Coutts; T., Eça (szerk.) Learning Through Art: International Perspectives, International Society For Education Through Art (INSEA) (2020) pp. 219-238.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2019

Karpati Andrea, Schonau Diederik: The Common European Framework of Reference for Visual Literacy: Looking for the bigger picture

INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION THROUGH ART 15: (1) pp. 3-14.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 3

nyelv: angol

2018

Groenendijk Talita, Haanstra Folkert, Karpati Andrea: A new tool for developmental assessment based on the Common European Framework of Reference for Visual Literacy - an international usability study

INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION THROUGH ART 14: (3) 10.1386/eta.14.3.353_1

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 3

nyelv: angol

2018

Bereczki Enikő Orsolya, Kárpáti Andrea: Teachers’ beliefs about creativity and its nurture: A systematic review of the recent research literature

EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW 23: pp. 25-56.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 111

nyelv: angol

2017

Karpati Andrea, Freedman Kerry, Castro Juan Carlos, Kallio-Tavin Mira, Heijnen Emiel: Collaboration in Visual Culture Learning Communities: Towards a Synergy of Individual and Collective Creative Practice

INTERNATIONAL JOURNAL OF ART & DESIGN EDUCATION 36: (2) pp. 164-175.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 4

nyelv: angol

2016

Andrea Kárpáti, Bernadett Babály, László Budai: Onlinetests für die Teilkompetenz Imaginieren (Raumvorstellung)

In: Ernst, Wagner; Diederik, Schönau (szerk.) Cadre Europ.en Commun de Référence pour la Visual Literacy – Prototype, Waxmann Verlag Gmbh (2016) pp. 319-327.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: német

2013

Kerry Freedman, Emiel Heijnen, Mira Kallio-Tavin, Kárpáti Andrea, Papp László: Visual Culture Learning Communities: How and What Students Come to Know in Informal Art Groups

STUDIES IN ART EDUCATION 54: (2) pp. 103-115.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 35

nyelv: angol