Országos Doktori Tanács

Személyi adatlap

Csíkos, Csaba

személyes adatok
név
Csíkos Csaba

Az adatok frissességéről nyilatkozott: 2025-01-27

doktori iskolák
intézmény neve
doktori iskola
időszak
2007-11-01 –
 
doktori iskola
időszak
2017-07-04 –
 
időszak
2018-05-15 –
testületi tagságok
elnök

Tudományági Habilitációs Bizottság
Szegedi Tudományegyetem
Neveléstudományi Doktori Iskola

szavazati jogú belső tag

Egyetemi Habilitációs Bizottság
Szegedi Tudományegyetem

szavazati jogú belső tag

Doktori Iskola Tanácsa
Szegedi Tudományegyetem
Neveléstudományi Doktori Iskola

elérhetőségek
fokozatok
tudományos fokozat
PhD
fokozat megszerzésének éve
2001
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve
Szegedi Tudományegyetem
címek
tudományos cím
DSc
cím megszerzésének éve
2018
cím tudományága
címet kiadó intézmény neve
Magyar Tudományos Akadémia
tudományos cím
Habilitáció
cím megszerzésének éve
2009
cím tudományága
címet kiadó intézmény neve
Szegedi Tudományegyetem
munkahelyek
2021 –

Szegedi Tudományegyetem

egyetemi tanár

kutatás
kutatási terület
metakognícióra alapozott iskolai fejlesztés; adaptív problémamegoldó stratégiák; tanulásra vonatkozó meggyőződések
jelenlegi kutatásainak tudományága
neveléstudományok, matematika- és számítástudományok
doktori képzés
közlemények
2024

Hidayatullah A., Csíkos C.: The Role of Students’ Beliefs, Parents' Educational Level, and The Mediating Role of Attitude and Motivation in Students’ Mathematics Achievement

ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER 33: (2) pp. 253-262.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 6

nyelv: angol

2023

Hussein Yusuf Fakhraddin, Csíkos Csaba: The effect of teaching conceptual knowledge on students’ achievement, anxiety about, and attitude toward mathematics

EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION 19: (2) em2226

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2022

Csikos Csaba: Metacognitive and Non-Metacognitive Processes in Arithmetic Performance: Can There Be More than One Meta-Level?

JOURNAL OF INTELLIGENCE 10: (3) 53

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 4

nyelv: angol

2021

Wafubwa Ruth Nanjekho, Csíkos Csaba: Formative Assessment as a Predictor of Mathematics Teachers’ Levels of Metacognitive Regulation

INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION 14: (1) pp. 983-998.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 8

nyelv: angol

2020

Csikos Csaba, Szitanyi Judit: Teachers' pedagogical content knowledge in teaching word problem solving strategies

ZDM - INTERNATIONAL JOURNAL ON MATHEMATICS EDUCATION 52: (1) pp. 165-178.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 24

nyelv: angol

2016

Csíkos Csaba: Strategies and performance in elementary students' three-digit mental addition

EDUCATIONAL STUDIES IN MATHEMATICS 91: (1) pp. 123-139.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 18

nyelv: angol

2012

Csíkos Csaba, Szitányi Judit, Kelemen Rita: The effects of using drawings in developing young children’s mathematical word problem solving: A design experiment with third-grade Hungarian students

EDUCATIONAL STUDIES IN MATHEMATICS 81: (1) pp. 47-65.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 41

nyelv: angol

2007

Csíkos Cs: Metakogníció - A tudásra vonatkozó tudás pedagógiája

Műszaki Könyvkiadó

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 67

nyelv: magyar

1998

Csíkos Cs, B Németh M: A tesztekkel mérhető tudás

In: Csapó, Benő (szerk.) Az iskolai tudás, Osiris Kiadó (1998) pp. 83-114.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 18

nyelv: magyar

1997

Bajmócy Péter, Csíkos Csaba: Európai országok népszerűsége egyetemi hallgatók körében

ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 7: (6-7) pp. 71-77.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 38

nyelv: magyar