Országos Doktori Tanács

Személyi adatlap

Korom, Erzsébet

személyes adatok
név
Korom Erzsébet

Az adatok frissességéről nyilatkozott: 2025-01-22

doktori iskolák
intézmény neve
doktori iskola
időszak
2007-11-01 –
testületi tagságok
szavazati jogú belső tag

Doktori Iskola Tanácsa
Szegedi Tudományegyetem
Neveléstudományi Doktori Iskola

szavazati jogú belső tag

Tudományági Habilitációs Bizottság
Szegedi Tudományegyetem
Neveléstudományi Doktori Iskola

fokozatok
tudományos fokozat
PhD
fokozat megszerzésének éve
2001
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve
Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar
címek
tudományos cím
Habilitáció
cím megszerzésének éve
2011
cím tudományága
címet kiadó intézmény neve
Szegedi Tudományegyetem
munkahelyek
1998 –

Szegedi Tudományegyetem

egyetemi oktató

kutatás
kutatási terület
Oktatáselmélet, természettudományos nevelés: a tartalmi tudás szerveződése, fogalmi fejlődés, fogalmi váltás, megértési problémák, tévképzetek, a megértést segítő tanítási módszerek
jelenlegi kutatásainak tudományága
neveléstudományok
közlemények
2024

Korom Erzsébet, Nagy Márió Tibor, Majkić Maja: First-Year Teacher Education Students’ Epistemological Beliefs About Science and History: Domain-Specific Profiles and Relationships

SCIENCE AND EDUCATION: CONTRIBUTIONS FROM HISTORY, PHILOSOPHY AND SOCIOLOGY OF SCIENCE AND MATHEMATICS

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 3

nyelv: angol

2023

Orosz Gábor, Németh Veronika, Kovács Lajos, Somogyi Zoltán, Korom Erzsébet: Guided inquiry-based learning in secondary-school chemistry classes: a case study

CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE 24: (1) pp. 50-70.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 62

nyelv: angol

2023

Wicaksono Azizul Ghofar Candra, Korom Erzsébet: Role of inductive reasoning, gender, learning satisfaction, and educational and career preference in predicting scientific competency in high school

THINKING SKILLS AND CREATIVITY 49: 101376

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 3

nyelv: angol

2020

Korom Erzsébet, Z. Orosz Gábor: A természettudományos nevelés fő kutatási irányzatai

MAGYAR TUDOMÁNY 181: (1) pp. 34-46.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 11

nyelv: magyar

2005

Korom Erzsébet: Fogalmi fejlődés és fogalmi váltás

Műszaki Könyvkiadó

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 141

nyelv: magyar

2000

Korom Erzsébet: A fogalmi váltás elméletei

MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 55: (2-3) pp. 179-205.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 45

nyelv: magyar

1998

Korom Erzsébet: Az iskolai tudás és a hétköznapi tapasztalat ellentmondásai

In: Csapó, Benő (szerk.) Az iskolai tudás, Osiris Kiadó (1998) pp. 139-167.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 58

nyelv: magyar

1997

Korom E, Csapó B: A természettudományos fogalmak megértésének problémái

ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1997: (2) pp. 12-20.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 36

nyelv: magyar

1997

Korom Erzsébet: Naiv elméletek és tévképzetek a természettudományos fogalmak tanulásakor

MAGYAR PEDAGÓGIA 97: (1) pp. 19-40.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 84

nyelv: magyar