Országos Doktori Tanács

Személyi adatlap

Fábián, Gyöngyi

személyes adatok
név
Fábián Gyöngyi

Az adatok frissességéről nyilatkozott: 2024-03-18

doktori iskolák
intézmény neve
időszak
2015-03-17 –
fokozatok
tudományos fokozat
PhD
fokozat megszerzésének éve
2007
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve
Pannon Egyetem
címek
tudományos cím
Habilitáció
cím megszerzésének éve
2016
cím tudományága
címet kiadó intézmény neve
Eszterházy Károly Főiskola
munkahelyek
1995 –

Pannon Egyetem

egyetemi oktató

kutatás
kutatási terület
integrált (nyelv)tanárszerep fogalma és szerkezeti modellje, szerep, szerepviselkedés és nézetek; nézetek vizsgálata metaforaelemzéssel; kritikai gondolkodás.
jelenlegi kutatásainak tudományága
neveléstudományok, nyelvtudományok
közlemények
2023

Fábián Gyöngyi, Kopházi-Molnár Erzsébet: A katonai szakmai angol nyelvvizsgák és a nyelvi képzés jellemzői és eredményei a hazai kadétképzésben

ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 33: (9) pp. 82-97.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2021

Fábián Gyöngyi: A MODERN (NYELV)TANÁRSZEREP HAZAI ASPEKTUSAIRÓL

Pannon Egyetem

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 1

nyelv: magyar

2021

Gyöngyi Fábián: Improved Metaphor Analysis (IMA) for needs analysis: mentor students’ understanding of ‘learning difficulty’ concept

In: Tóth, József (szerk.) Értékmentő és értékteremtő humán tudományok, Akadémiai Kiadó (2021) https://mersz.hu/hivatkozas/m815eeeht_6#m815eeeht_6

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2021

Fábián Gyöngyi: SWOT analízis kísérleti alkalmazása vak tanuló angol nyelvi tanulmányainak tervezése során

In: Makkos, Anikó; Kecskés, Petra; Kövecsesné, Gősi Viktória (szerk.) „Kizökkent világ” Szokatlan és különleges élethelyzetek: a nem-konvencionális, nem “normális”, nem kiszámítható jelenségek korszaka?, Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Kar (2021) pp. 351-363.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2020

Bashar Farran, Hortobágyi Ildikó, Fábián Gyöngyi: Testing English as a Foreign Language in Palestine: A Case Study of INJAZ (GCSE) 2018 English Exam

ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY 20: (1) 10.18460/ANY.2020.1.001

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 3

nyelv: angol

2017

Fábián Gyöngyi: Analytic framework of the critical classroom

In: Simone, E Pfenninger; Judit, Navracsics (szerk.) Future Research Directions for Applied Linguistics, Multilingual Matters Ltd. (2017) pp. 172-191.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 4

nyelv: angol

2015

Fábián Gyöngyi: Non-critical thinking: What if not thinking?

PROCEDIA - SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES 186: (0) pp. 699-703.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 8

nyelv: angol

2014

Fábián Gyöngyi, Horváth H. Attila, Navracsics Judit, Révay Valéria, Szitár Katalin: Kritikai gondolkodás az osztályteremben

Gondolat Kiadó

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 8

nyelv: magyar

2013

Fábián Gyöngyi: The application of Improved Metaphor Analysis in education research

PROCEDIA - SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES 93: pp. 1025-1029.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 27

nyelv: angol

2011

Fábián Gyöngyi: Tükörtől tükörig: A pedagógus pályakép változásainak elmúlt negyven éve

ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 21: (12) pp. 10-22.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 7

nyelv: magyar