Országos Doktori Tanács

Személyi adatlap

Komlósi, László Imre

személyes adatok
név
Komlósi László Imre
születési év
1952

Az adatok frissességéről nyilatkozott: 2022-01-18

doktori iskolák
intézmény neve
időszak
2015-09-09 –
fokozatok
tudományos fokozat
PhD
fokozat megszerzésének éve
1989
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve
MTA TMB
tudományos fokozat
CSc
fokozat megszerzésének éve
1989
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve
Magyar Tudományos Akadémia
munkahelyek
2015 –

Széchenyi István Egyetem

egyetemi tanár

kutatás
kutatási terület
megismeréstudomány és érvelési struktúrák, a szervezeti kommunikáció, a fogalmi integráció és jelentéskiterjesztés kognitív vizsgálata, diskurzus koherencia, a nyelvhasználat pragmatikai modalitásai
jelenlegi kutatásainak tudományága
nyelvtudományok, filozófiai tudományok
akkreditációs szempontból jelentős további információk
International PhD opponent and examiner Hanna Niemelä: A Semantic and Pragmatic Framework of Motion in English and Finnish LSP, Uni Helsinki (2003) PhD opponencia 16 Habilitációs opponencia 6 MAB szakbizottsági tag 1998-2006 (Taxner, Kenesei, Kertész bizottságokban) MAB megbizatás: International evaluation team member Estonian National Accreditation Center, Tallinn (April, November 2002, December 2004, April 2009) OTKA Nyelvtudományi Zsűri Tag 2010 - (Hunyadi bizottság)
közlemények
2021

Baranyiné Kóczy Judit, Komlósi László Imre:: A testrészek jelentéskiterjesztésének kulturális motiváltsága

ARGUMENTUM 17: pp. 649-668.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2021

Komlósi László Imre: Novel Aspects of Social Cognition, Social Discourse and Digital Education

HUMBOLDT NACHRICHTEN 39/2020: pp. 44-55.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2019

Baranyiné Kóczy Judit, Komlósi László Imre: Revisiting literacy. Changing learning paradigms in digital culture

ARGUMENTUM 15: (1) pp. 117-132.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 7

nyelv: angol

2018

Baranyiné Kóczy Judit, Komlósi László: A tanulás mint interaktív cselekvés: paradigmaváltás a VR-technológia segítségével

JEL-KÉP: KOMMUNIKÁCIÓ KÖZVÉLEMÉNY MÉDIA 7: (4) pp. 108-117.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2017

László Imre Komlósi: The Age of Fragmented Narratives

In: Alena, Kačmárová; Bavjola, Shatro (szerk.) Challenges of Anglophone Language(s), Literatures and Cultures, Cambridge Scholars Publishing (2017) pp. 247-264.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2016

László I. Komlósi: Cognitive Systems, Semantic Constraints and Fragmented Narratives in the Digital Age

CORELA: COGNITION REPRESENTATION LANGAGES 14: (HS-19) online

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2016

Komlósi László Imre: Digital literacy and the challenges of digital technologies for human learning

In: Dejica, Daniel; Hansen, Gyde; Sandrini, Peter; Para, Iulia (szerk.) Language in the Digital Era, De Gruyter Open (2016) pp. 162-171.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2003

Komlósi László Imre: In Quest of Cultural and Conceptual Universals for Situated Discursive Practice

In: Komlósi, László I; Peter, Houtlosser Michiel Leezenberg (szerk.) Communication and Culture, Sic Sat (2003) pp. 159-176.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

1997

Komlósi László Imre: On the Status of Cognitive Linguistics Within the Realm of Cognitive Science

In: Kertész, András (szerk.) Metalinguistik im Wandel, Peter Lang Verlag (1997) pp. 31-53.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol