Országos Doktori Tanács

Személyi adatlap

Mészáros, György

személyes adatok
név
Mészáros György

Az adatok frissességéről nyilatkozott: 2025-09-09

doktori iskolák
időszak
2013-07-01 –
elérhetőségek
fokozatok
tudományos fokozat
PhD
fokozat megszerzésének éve
2009
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve
Eötvös Loránd Tudományegyetem
címek
tudományos cím
Habilitáció
cím megszerzésének éve
cím tudományága
címet kiadó intézmény neve
Eötvös Loránd Tudományegyetem
munkahelyek
2007 –
kutatás
kutatási terület
ifjúsági szubkultúrák, szexuális kisebbségek az iskolában, tanárok folyamatos fejlődése, kritikai pedagógia
jelenlegi kutatásainak tudományága
neveléstudományok, szociológiai tudományok
közlemények
2025

Mészáros György: Participatory Critical Pedagogy in a Theatre Education Project with Marginalised Students in Hungary

In: Bíró, Zsuzsanna Hanna; Çela, Eriada; Krasztev, Péter; Sipos, Flórián; Xhemi, Envina (szerk.) Equity in Education, CEEOL Press (2025) pp. 194-223.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2024

Mészáros György: „Jók leszünk!”

ELTE Eötvös Kiadó

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2022

Sárospataki Barnabás, Mészáros György: Sexuality in teaching – good, bad or ugly? Lessons from a collaborative ethnographic study

REVISTA DE STIINTELE EDUCATIEI / JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES 23: (1) pp. 3-21.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2021

Mészáros György: Kritikai pedagógiák - megközelítések és viták

FORDULAT (28) pp. 22-42.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2019

Neumann Eszter, Mészáros György: From Public Education to National Public Upbringing

In: Kenneth, Jones; Anna, Traianou (szerk.) Austerity and the Remaking of European Education, Bloomsbury Publishing (2019) pp. 117-146.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 12

nyelv: angol

2018

Tóth Tamás, Mészáros György, Marton András: We should've made a revolution: A critical rhapsody of the Hungarian education system's catching-up revolutions since 1989

POLICY FUTURES IN EDUCATION 16: (4) pp. 465-481.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 8

nyelv: angol

2017

Mészáros György: Pedagógiai etnográfia

ELTE Eötvös Kiadó

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 7

nyelv: magyar

2017

Mészáros György: Reconsidering the identity approach of the EU LGBT+ architecture from a feminist perspective

In: Eszter, Kováts (szerk.) The Future of the European Union: Feminist Perspectives from East-Central Europe, Friedrich Ebert Stiftung (2017) pp. 46-56.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 8

nyelv: angol

2015

Mészáros György: The “Gay Eye” of a Researcher and a Student in a Hungarian School

In: Paul, Smeyers; David, Bridges; Nicholas, C. Burbules; Morwenna, Griffiths (szerk.) International Handbook of Interpretation in Educational Research, Springer Netherlands (2015) pp. 705-726.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 3

nyelv: angol