témavezető | kutatási téma | jelentkezési határidő | helyszín (magyar oldal) |
---|
|
|
|
|
Csizér Kata | Az osztálytermi motiváció elméleti és emprikus kérdései | 2024-06-10 | EKE |
Csizér Kata | A nyelvtanulási autonómia feljlődésének és fejlesztésenek lehetőségei | 2024-06-10 | EKE |
Domonkosi Ágnes | Szociolingvisztikai és pragmatikai kérdések a segítő pedagógiában, különös tekintettel az idegen nyelvek tanításában | 2024-06-10 | EKE |
Einhorn Ágnes | Nyelvtanárok pedagógiai kultúrája és annak fejlesztése | 2024-06-10 | EKE |
Einhorn Ágnes | Osztálytermi mérés-értékelés, fejlesztő értékelés | 2024-06-10 | EKE |
Einhorn Ágnes | A tevékenységalapú tanulás az idegennyelv-tanításban | 2024-06-10 | EKE |
Falus Iván | A kezdő pedagógusok támogatásának hatása beilleszkedésükre, szakmai fejlődésükre | 2024-06-10 | EKE |
Falus Iván | A kezdő pedagógusok támogatása, a bevezető szakasz Európa országaiban | 2024-06-10 | EKE |
Falus Iván | A pedagógusok szakmai fejlődésének előmozdítása iskolai környezetben | 2024-06-10 | EKE |
Falus Iván | A pedagógus tudásának, nézeteinek és tevékenységének kölcsönhatása, ezen tényezők szerepe a pedagógiai munka hatékonyságában | 2024-06-10 | EKE |
Hoffmann Miklós | A matematika tanításának tantárgy-pedagógiája | 2024-06-10 | EKE |
Hoffmann Miklós | Gender különbségek a térszemlélet fejlesztésében | 2024-06-10 | EKE |
Hoffmann Miklós | IKT eszközök hatásvizsgálata a matematika tantárgypedagóiájában | 2024-06-10 | EKE |
Kaposi József | A tankönyvek világának változásai és a tantárgypedagógiák | 2024-06-10 | EKE |
Kaposi József | Történelem és állampolgári ismeretek tantárgypedagógiája | 2024-06-10 | EKE |
Kiss Virág | Művészetalapú módszerek, művészettel nevelés, művészetterápia elméleti kérdései és gyakorlat | 2024-06-10 | EKE |
Kiss Virág | Kortárs művészetpedagógiai törekvések és jó gyakorlatok, nemzetközi tendenciák | 2024-06-10 | EKE |
Kiss Virág | Személyközpontú, illetve inkluzív művészetpedagógiai módszerek és jó gyakorlatok, közösségi művészet | 2024-06-10 | EKE |
Koltay Tibor | Az újmédia és az írástudás új típusai a tanulásban | 2024-06-10 | EKE |
Koltay Tibor | Az információs műveltség és a digitális írástudás az oktatásban | 2024-06-10 | EKE |
Koltay Tibor | A médiaműveltség (médiatudatosság, média-írástudás, médiaértés) és az információs műveltség az iskolában | 2024-06-10 | EKE |
Mester Dolli | Tanulási stratégiák | 2024-06-10 | EKE |
Monok István | XVI-XIII. századi olvasástörténet az iskolarendszerben és a hagyományok közvetítésében | 2024-06-10 | EKE |
Pintér Márta Zsuzsanna | Az iskolai színjátszás pedagógiai aspektusai | 2024-06-10 | EKE |
Pintér Márta Zsuzsanna | A magyarországi iskolák története a 16-18. században | 2024-06-10 | EKE |
Schwendtner Tibor | Nevelés és neveléstudomány a náci Németországban. Kortárs viták a totalitárius neveléskoncepciókról | 2024-06-10 | EKE |
Schwendtner Tibor | Az újhumanizmus hatása a neveléselméletekre | 2024-06-10 | EKE |
Schwendtner Tibor | Az európai egyetemi hagyomány – filozófiai és neveléstudományi megközelítések | 2024-06-10 | EKE |
Domonkosi Ágnes | Az anya- és idegen nyelv tanításának és tanulásának alkalmazott aspektusai | 2024-06-10 | EKF |
Falus Iván | A pedagógussá válás folyamatának elemzése a képzés során | 2024-06-10 | EKF |
Falus Iván | A pedagógusok tudásának, tevékenységének empirikus vizsgálata, kompetenciáik feltárása | 2024-06-10 | EKF |
Heltai Pál | A szaknyelvi szókincs elsajátítása | 2024-06-10 | EKF |
Heltai Pál | Nyelvek közötti kölcsönhatások a szókincs-elsajátításban | 2024-06-10 | EKF |
Heltai Pál | A szókincs elsajátításának kortárs elmélete és gyakorlata | 2024-06-10 | EKF |
Heltai Pál | A frazeológia és a kollokációk szerepe a szókincs-elsajátításban | 2024-06-10 | EKF |
Heltai Pál | A relevancia-elmélet szerepe a fordítástudományban | 2024-06-10 | EKF |
Heltai Pál | A fordítás és tolmácsolás nyelvpedagógiai kérdései | 2024-06-10 | EKF |
Heltai Pál | A szókincs-elsajátítás és a szókincstanítás kérdései | 2024-06-10 | EKF |
Jedlovszky Pál | Légköri szennyezők jégfelszíni adszorpciójának számítógépes szimulációs vizsgálata és az eredmények hasznosítása középiskolai oktatásban | 2024-06-10 | EKF |
Kárász Imre | A környezeti nevelés dokumentumainak fejlődéstörténete és kritikai vizsgálata | 2024-06-10 | EKF |
Kárász Imre | Környezeti nevelési-oktatási oktatócsomagok kritikai elemzése és továbbfejlesztése | 2024-06-10 | EKF |
Kárász Imre | A környezeti oktatócsomagok helye, szerepe, hatékonysága a korszerű oktatásban, különösen a fenntarthatóságra történő felkészítésben | 2024-06-10 | EKF |
Loboczky János | Új pedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei az erkölcstan és az etika oktatásában | 2024-06-10 | EKF |
Monok István | Európai neveléstudományi eszmék magyarországi befogadás története | 2024-06-10 | EKF |
Monok István | Kora újkori iskolák könyvtárai, mint potenciális olvasmányanyag | 2024-06-10 | EKF |
Pajtókné Tari Ilona | Korszerű módszerek a természettudományok oktatásában II.: Az elektronikus tanulási környezetek kihasználása | 2024-06-10 | EKF |
Pintér Miklósné Eőry Vilma | A magyar mint idegen nyelv tanításának hungarológiai vonatkozásai | 2024-06-10 | EKF |
Pintér Miklósné Eőry Vilma | A szótárhasználat elméleti és tantárgypedagógiai kérdései | 2024-06-10 | EKF |
Schwendtner Tibor | Az etika tanításának módszertani kérdései | 2024-06-10 | EKF |
Schwendtner Tibor | A humboldti egyetem eszméje és aktualitása neveléstudományi kérdésfeltevések fényében | 2024-06-10 | EKF |
Simándi Szilvia Ildikó | Iskolarendszeren kívüli képzések, a nem-formális tanulás színterei | 2024-06-10 | EKF |
Simándi Szilvia Ildikó | Felsőoktatás-pedagógia módszertani kérdései | 2024-06-10 | EKF |
Szíjártó Imre | Médiumelméletek / médiafilozófia / média episztemológia | 2024-06-10 | EKF |
Szlávik János | A fenntartható fejlődés gazdasági összefüggéseinek nevelési és oktatási elvei, gyakorlata | 2024-06-10 | EKF |
Bacsa-Bán Anetta | A pedagógiai kompetenciák feltáró vizsgálata a szakmai szocializáció és pályamotiváció kettős hatása alatt a szakképzésben valamint, a szakmai oktatók körében | 2024-06-10 | EKKE |
Bacsa-Bán Anetta | A digitalizáció szakképzésre gyakorolt hatásának feltárása (pedagógus és tanulói vizsgálatok mentén) | 2024-06-10 | EKKE |
Balázs László | A digitális pedagógia és az iskolai szervezt életvilágának kapcsolata | 2024-06-10 | EKKE |
Balázs László | A digitális pedagógia sikerkritériumainak elemzése | 2024-06-10 | EKKE |
Balázs László | A szalutogén pedagógia értelmezése és alkalmazási lehetőségének vizsgálata | 2024-06-10 | EKKE |
Bárdos Jenő | A nyelvi mérés és értékelés elmélete és gyakorlata | 2024-06-10 | EKKE |
Bárdos Jenő | A nyelvek tanításának kultúrtörténete Magyarországon, Európában, vagy más országokban | 2024-06-10 | EKKE |
Bárdos Jenő | A kortárs nyelvtanítás interdiszciplináris alapjai és az elmélet érvényesülése a gyakorlatban | 2024-06-10 | EKKE |
Bognár József | Sporttehetség és beválás komplex területei | 2024-06-10 | EKKE |
Bognár József | Az iskolai testnevelés és sport pedagógiai kérdései. | 2024-06-10 | EKKE |
Bognár József | Fiatalok, felnőttek és idősek egészségmagatartása és életminősége | 2024-06-10 | EKKE |
Csontó Lajos | A tervezői művészetek közvetítésének, oktatásának módszertani kérdései. | 2024-06-10 | EKKE |
Csontó Lajos | A vizuális megjelenés, a design változó szerepének lehetőségei az oktatás médiumaiban | 2024-06-10 | EKKE |
Csontó Lajos | Egyéni téma | 2024-06-10 | EKKE |
Czeglédi László | Iskola, könyvtár, nevelés (és az iskolaszékek) | 2024-05-30 | EKKE |
Czeglédi László | Digitális könyvtárpedagógia (módszertan) | 2024-05-30 | EKKE |
Dávid Mária | Az IKT használat gyakorisága és a képességfejlődés összefüggései. | 2024-06-10 | EKKE |
Dávid Mária | Kiemelt figyelmet igénylő tanulók motivációs jellemzői | 2024-06-10 | EKKE |
Dávid Mária | Az önszabályozott tanulás fejlesztése, tanulási tanácsadás | 2024-06-10 | EKKE |
Dorner László | Az önkéntes munka megalapozása a köznevelési intézményekben - a motivációs és személyiségháttér jelentősége az önkéntesség kapcsán. | 2024-06-10 | Ekke |
Guncaga Jan | A kutatásalapú tanulás matematikaoktatásban és lehetséges interdiszciplináris átfedései | 2024-06-10 | EKKE |
Guncaga Jan | IKT oktatási eszközök - a matematikaoktatási eszközei és interdiszciplináris átfedései | 2024-06-10 | EKKE |
Guncaga Jan | A Szepeskáptalani és Egri Tanítóképző Intézetek - alapkövek a néptanítók szakmódszertani professzionalizációjában a 19. században a Magyar Királyság területén | 2024-06-10 | EKKE |
Hanák Zsuzsanna | A tanuláshoz szükséges részképességek fejlődésének kutatása. | 2024-06-10 | EKKE |
Hanák Zsuzsanna | A végzettség nélküli iskolaelhagyás problémakörének kutatása. | 2024-06-10 | EKKE |
Hegedűs Roland | Tanulók szóasszociációs- és/vagy szókincsvizsgálata természettudományos témakörben | 2024-06-10 | EKKE |
Hegedűs Roland | Sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók ellátásának nehézségei több szempontból (szakértés, utazó gyógypedagógiai ellátás) | 2024-06-10 | EKKE |
Hegedűs Roland | Hátrányos és nem hátrányos helyzetű gyermekek nyelvi fejlettségének vizsgálata | 2024-06-10 | EKKE |
Kővári Attila | A tanulási eredmény alapú képzésfejlesztés lehetőségei online tanulási környezetben | 2024-06-10 | EKKE |
Kővári Attila | A digitális pedagógiai tervezés, tanulásszervezés és értékelés sajátosságai, tapasztalatai és lehetőségei | 2024-06-10 | EKKE |
Kusper Judit | Az irodalomtanítás módszertanai | 2024-06-10 | EKKE |
Kusper Judit | Irodalmi művek a nevelési munkában (biblioterápia, narratív terápia, meseterápia) | 2024-06-10 | EKKE |
Kusper Judit | Nyelv- és történetalapú pedagógiai módszerek | 2024-06-10 | EKKE |
Lengyelné Molnár Tünde | A nonformális és informális tanulás szerepének változása a tanulási folyamatban | 2024-06-10 | EKKE |
Lengyelné Molnár Tünde | Adatalapú tanulás és digitális támogatási lehetőségei | 2024-06-10 | EKKE |
Lengyelné Molnár Tünde | Az oktatás digitális ökoszisztémájának vizsgálata | 2024-06-10 | EKKE |
Mika János | A klímaváltozás iskolai feldolgozása a természettudomány(ok)ban | 2024-06-10 | EKKE |
Mika János | A természettudomány(ok) és a fenntartható fejlődés kapcsolódásai mindkét terület pedagógiai céljainak eléréséért | 2024-06-10 | EKKE |
Molnár György | Az egész életen át tartó tanulás motivációi és IKT-alapú támogatási lehetőségei | 2024-06-10 | EKKE |
Molnár György | Újmédia és web 2.0 eszközök és rendszerek használatának oktatás/tanulásmódszertani kérdései | 2024-06-10 | EKKE |
Molnár György | Hálózat alapú tanulás és az informális tanulás szerepe a 21. században | 2024-06-10 | EKKE |
Molnár György | Tanulói motiváció és tanulási eredmény mérése a különböző elektronikus tanulási környezetben | 2024-06-10 | EKKE |
Nádor Orsolya | A magyar mint szakmai idegen nyelv tanításának kérdései | 2024-06-10 | EKKE |
Nádor Orsolya | Nyelvkönyvek és módszerek régen és ma | 2024-06-10 | EKKE |
Námesztovszki Zsolt | Online tananyagfejlesztés elmélete és gyakorlata | 2024-06-10 | EKKE |
Námesztovszki Zsolt | Kompetenciafejlesztés robotprogramozás segítségével | 2024-06-10 | EKKE |