Bejelentkezés
 Fórum
 
 
A Pécsi Tudományegyetem aktuális témakiírásai
A Pécsi Tudományegyetem aktuális témakiírásai

témavezető

kutatási téma

jelentkezési határidő

helyszín (magyar oldal)
Varga AnnaTermészetvédelem története és narratívái2024-05-24
Vargyas GáborEurópán kívüli népek, törzsi kultúrák Délkelet-Ázsiában és Óceániában,2024-05-24
Vargyas GáborSzociokulturális antropológia2024-05-24
Vargyas Gáborantropológia történet (magyar és egyetemes) és módszertan2024-05-24
Vargyas GáborKulturális változás a harmadik világban2024-05-24
Vargyas GáborVallás- és művészetantropológia2024-05-24
Végh FerencA Magyar Királyság a kora újkorban (16-17. század)2024-05-24
Végh FerencKora újkori hadtörténet2024-05-24
Végh FerencAz oszmánellenes védelmi rendszer2024-05-24
Végh FerencA Magyar-Horvát Királyság a kora újkorban (16-17. század), az oszmánellenes védelmi rendszer, hadtörténet, Magyarország társadalomtörténete a török korban2024-05-24
Végh FerencA harmincéves háború2024-05-24
Viga GyulaNéprajz csoportok/tájak, nemzeti kisebbségek, identitás2024-05-24
Viga GyulaÉletmód, gazdaság, termelés, elosztás,2024-05-24
Visy ZsoltLatin epigráfia2024-05-24
Visy ZsoltAntik technikatörténet2024-05-24
Visy ZsoltPannonia régészete és története2024-05-24
Vitári ZsoltA magyarországi németek története a 20. században.2024-05-24
Vitári ZsoltNémet ifjúságtörténet a 19-20. században.2024-05-24
Vitári ZsoltA nemzetiszocializmus2024-05-24
Vonyó JózsefRégió- és várostörténet (1967–1990)2024-05-24
Vonyó JózsefMagyarországi politika- és társadalomtörténete (1919–1945)2024-05-24
Bruhács JánosA nemzetközi jog a XXI. század elején2024-09-01NET
Viga GyulaA magyarság anyagi kultúrája2024-05-24RóIII
Ács MariannaIskola és emlékezete2024-05-25OTNDI
Albert GáborTörténeti stúdiumok és tananyagtartalmak az agrárszakoktatás intézményrendszerében a XX. század első felében2024-05-25OTNDI
Albert GáborA felsőfokú agrárszakoktatás első intézményszervezői2024-05-25OTNDI
Albert GáborTankönyvpiac - tankönyvhasználat - iskolatörténet2024-05-25OTNDI
Bacsa-Bán AnettaA pályakövetés lehetőségei, perspektívái a pedagógusképzés különböző szintjein (pályán maradás, pályaszocializáció).2024-05-25OTNDI
Bacsa-Bán AnettaA szakmaipedagógus-képzés és a szakmai pedagógusok helyzete és perspektívái az iskolarendszerű és az iskolarendszeren kívüli oktatásban2024-05-25OTNDI
Bajusz KláraAz időskori tanulás hatása az életvitelre (idősoktatás, gerontagógia)2024-05-25OTNDI
Bajusz KláraAz iskolázatlanság társadalmi voantkozásai2024-05-25OTNDI
Bajusz KláraTanulási motivációk és gátak. Motivációs eszközök. Reziliencia2024-05-25OTNDI
Bene KrisztiánA magyarországi francia nyelvoktatás története2024-05-25OTNDI
Bene KrisztiánA 20. század első felének magyar oktatástörténete2024-05-25OTNDI
Bene KrisztiánA franciaországi oktatási rendszer jellegzetességei2024-05-25OTNDI
Bertalan PéterOktatási hálózatok a 21. században2024-05-25OTNDI
Bertalan PéterEgy adott régió, megye oktatástörténeti trendjeinek a feltárása2024-05-25OTNDI
Bertók RózsaPedagógus-etika2024-05-25OTNDI
Bredács Alice MáriaA hagyományos, a digitális eszközökkel és a mesterséges intelligenciával támogatott oktatás „jó gyakorlatai” a művészeti vagy a szakmai képzésben, oktatásban, nevelésb2024-05-25OTNDI
Bredács Alice MáriaA pozitív pedagógia és a reziliencia szerepe és fejlesztésük lehetőségei a nevelésben és az oktatásban2024-05-25OTNDI
Bredács Alice MáriaA művészeti képzés, oktatás és nevelés hagyományos és alternatív formái és lehetőségei2024-05-25OTNDI
Bús ImreA játék kutatása a pedagógiai gyakorlat fejlesztéséhez2024-05-25OTNDI
Cserné Adermann GizellaÖnbeteljesítő jóslatok – Pygmalion hatás a pedagógiában2024-05-25OTNDI
Cserné Adermann GizellaA tanulási környezet szerepe a tanulás támogatásában2024-05-25OTNDI
Cserti Csapó TiborHazai kisebbségek és a kisebbségvédelem helyzete, kisebbségi oktatáspolitika2024-05-25OTNDI
Cserti Csapó TiborA cigány népesség szociológiai problémái Magyarországon és összefüggésük az oktatásüggyel2024-05-25OTNDI
Cserti Csapó TiborOktatás és társadalom2024-05-25OTNDI
Csima MelindaEgészségműveltség vizsgálata különböző szociodemográfiai jellemzőkkel rendelkező csoportok esetén, az egészségműveltség mérésének lehetőségei2024-05-25OTNDI
Csima MelindaSajátos nevelési igényű gyermekek iránti attitűd vizsgálata pedagógusok körében2024-05-25OTNDI
Czabaji Horváth AttilaAz informális tanulás szerepe a tanulás-tanítás folyamatában2024-05-25OTNDI
Dezső Renáta AnnaEducational Experiments2024-05-25OTNDI
Dezső Renáta AnnaEgyéni és társas jóllét nevelési és oktatási intézményekben2024-05-25OTNDI
Di Blasio BarbaraTanárképzés, pályaszocializáció2024-05-25OTNDI
Di Blasio BarbaraBörtönpedagógia2024-05-25OTNDI
Di Blasio BarbaraTanulástudományok, szakmódszertan2024-05-25OTNDI
Di Blasio BarbaraGyógypedagógia, pszichopedagógia2024-05-25OTNDI
Fischer MártaFordítás(politika) és tudástranszfer2024-05-25OTNDI
Fischer MártaMagyar és idegen nyelvű tankönyvek / pedagógiai szövegek terminológiai szempontú elemzése2024-05-25OTNDI
Gálosi Adrienne1. A művészet lehetséges funkciói történeti áttekintésben, valamint a kortárs társadalomban, ill. az autonóm művészet problémája2024-05-25OTNDI
Gálosi AdrienneAz esztétikai tanulás és nevelés céljai és lehetőségei a mai társadalomban2024-05-25OTNDI
Gocsál ÁkosVerbális és nemverbális kommunikáció a pedagógiában2024-05-25OTNDI
Gocsál ÁkosIKT-használat az iskolában2024-05-25OTNDI
Hegedűs RolandSajátos nevelési igényű tanulók lemorzsolódással való veszélyeztetettségének vizsgálata az Észak-Magyarország régióban2024-05-25OTNDI
Heidl GyörgyAntik neveléselméletek és nevelési gyakorlatok mai tanulságai2024-05-25OTNDI
Heidl GyörgySzemélyiségfejlesztés az európai filozófiai és teológiai hagyományban2024-05-25OTNDI
Herpay ÁgnesA probléma és projekt alapú zenetanítás2024-05-25OTNDI
Herpay ÁgnesAz alap- és középfokú zenei versenyek, és/vagy csoportos zenei programok társadalmi beágyazódásának vizsgálata2024-05-25OTNDI
Herpay ÁgnesA társadalmi kontextusok hatása a zeneoktatásra.2024-05-25OTNDI
Horváth AttilaReakciókinetikai alapfogalmak elmélyítése órareakciókon keresztül középiskolában2024-05-25OTNDI
Huszár ZoltánA Duna mint tudástranszfer és integráló tényező a 19-20. századi Közép-Európában2024-05-25OTNDI
Huszár ZoltánMűvelődéstörténet, oktatás- és neveléstörténet, múzeumtörténet a 19–20. századi Magyarországon és Közép- Európában.2024-05-25OTNDI
Jancsák CsabaÚj ifjúsági sebezhetőségek és az oktatás világa2024-05-25OTNDI
Jancsák CsabaA munka-magánélet összeegyeztethetőségének mintázatai a pedagóguspályán és az oktatási/nevelési intézményekben2024-05-25OTNDI
Jancsák CsabaIfjúsági szervezetek, diák mozgalmak a XX. században és napjainkban2024-05-25OTNDI
Kaposi JózsefDrámapedagógia és színházi nevelés2024-05-25OTNDI
Kaposi JózsefTörténelem és állampolgári ismeretek tanítása2024-05-25OTNDI
Kaposi JózsefTartalmi szabályozás kérdései (tantervek, követelmények, vizsgák)2024-05-25OTNDI
Kissné Zsámboki RékaReform- és alternatív pedagógiai programok, pedagógiai innováció a rendszerváltástól napjainkig2024-05-25OTNDI
Kissné Zsámboki RékaÓvodai nevelés a társadalom és kultúra összefüggésrendszerében (hazánkban és külföldön)2024-05-25OTNDI
Klein ÁgnesNyelvi struktúrák adaptív használata bölcsődei/óvodai környezetben – A nyelvet elősegítő interakciótervezés és a megvalósult interakciók elemzése a nyelvelsajátítás kezde2024-05-25OTNDI
Klein ÁgnesDialektusok nevelési megjelenési formái intézményekben2024-05-25OTNDI
Koller Inez ZsófiaGamifikációs tanulási módszerek fejlesztése és alkalmazása (Game-based learning method design and implementation)2024-05-25OTNDI
Koller Inez ZsófiaA közösségi nevelés elmélete és gyakorlata (Theory and practice of community education)2024-05-25OTNDI
Koller Inez ZsófiaA társadalmi érzékenyítés szerepe az oktatásban (The role of applying social sensitivity in education)2024-05-25OTNDI
Kozma TamásInnovációs ökoszisztéma és felsőoktatás2024-05-25OTNDI
Kozma TamásKözösségi tanulás és társadalmi innováció2024-05-25OTNDI
Lükő IstvánA fenntarthatóság és a felnőttképzés2024-05-25OTNDI
Lükő IstvánA technika-technológiai műveltség társadalmi-oktatási kérdései2024-05-25OTNDI
Molnár-Kovács ZsófiaNevelés- és oktatásügy Magyarországon 1867-1989 között2024-05-25OTNDI
Molnár-Kovács ZsófiaTaneszközök és tankönyvek történeti és komparatív elemzése2024-05-25OTNDI
Mrázik JuliannaKutatásmódszertani modellek és paradigmák a neveléstudományban2024-05-25OTNDI
Mrázik JuliannaComprehensive System for Evaluating and Supporting Effective Teacher2024-05-25OTNDI
Mrázik JuliannaAz e-tanulás segítése. A tanulásszervezés átkeretezése hagyományos és nem hagyományos környezetben2024-05-25OTNDI
Mrázik JuliannaSzakmai önismeret vizsgálata a pedagógiai gyakorlatban2024-05-25OTNDI
Mrázik JuliannaDigital Pedagogy2024-05-25OTNDI
Mrázik JuliannaA tanári teljesítmény mérését célzó fejlesztések hatás,-és beválásvizsgálata2024-05-25OTNDI
Nagy MariannA gimnáziumok és reáliskolák tanulóinak/tanárainak társadalmi háttere, az iskolai élet az iskolai évkönyvek tükrében a dualizmus korában2024-05-25OTNDI
Nagy MariannAz elemi iskolai oktatás ingyenessé tételének következményei különös tekintettel az iskolák fenntartóváltására2024-05-25OTNDI
Németh ZsoltKonfliktuspedagógia, konfliktusmenedzsment a köznevelés, a közoktatás, a felsőoktatás és sport környezetében.2024-05-25OTNDI
Németh ZsoltA testnevelő tanárokkal szemben támasztott nevelési-, tanítási-, oktatási-, vezetési- és kommunikációs stílusok és kompetenciák megjelenése napjaink változó világában2024-05-25OTNDI


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )