témavezető | kutatási téma | jelentkezési határidő | helyszín (magyar oldal) |
---|
|
|
|
|
Téglási Ilona | "Belső motivációs leltár” a matematika tanulásához | 2024-06-10 | EKKE |
Verók Attila | (1) Az iskoláztatás és az oktatás története a Kárpát-medencében (16–20. század) – összehasonlító elemzés | 2024-06-10 | EKKE |
Verók Attila | (2) Könyvkultúra és neveléstudomány. A könyvek és könyvtárak szerepe az oktatás történetében – történeti, komparatív megközelítésben | 2024-06-10 | EKKE |
Verók Attila | (3) A Kárpát-medencei művelődés- és neveléstörténeti örökség áthagyományozódásának folyamatai – komparatív elemzés | 2024-06-10 | EKKE |
Szűts-Novák Rita | 19-20. századi magyar nőnevelés-történet | 2024-06-10 | EKKE |
Szűts-Novák Rita | A 19-20. századi magyar felsőoktatás történetének vizsgálata | 2024-06-10 | EKKE |
Racsko Réka | A digitális kompetencia fejlesztésének lehetőségei a köznevelésben és a pedagógusképzésben | 2024-06-10 | EKKE |
Balázs László | A digitális pedagógia és az iskolai szervezt életvilágának kapcsolata | 2024-06-10 | EKKE |
Balázs László | A digitális pedagógia sikerkritériumainak elemzése | 2024-06-10 | EKKE |
Szűts Zoltán | A digitális pedagógiai kultúra jellemzői és az új tanári szerepek | 2024-06-10 | EKKE |
Kővári Attila | A digitális pedagógiai tervezés, tanulásszervezés és értékelés sajátosságai, tapasztalatai és lehetőségei | 2024-06-10 | EKKE |
Szűts Zoltán | A digitális technológia célnak megfelelő használata az oktatásban | 2024-06-10 | EKKE |
Bacsa-Bán Anetta | A digitalizáció szakképzésre gyakorolt hatásának feltárása (pedagógus és tanulói vizsgálatok mentén) | 2024-06-10 | EKKE |
Szlávik János | A fenntartható fejlődés gazdasági összefüggéseinek nevelési és oktatási elvei, gyakorlata | 2024-06-10 | EKF |
Heltai Pál | A fordítás és tolmácsolás nyelvpedagógiai kérdései | 2024-06-10 | EKF |
Heltai Pál | A frazeológia és a kollokációk szerepe a szókincs-elsajátításban | 2024-06-10 | EKF |
Révész-Kiszela Kinga | A gyógypedagógia pszichopedagógiai aspektusainak vizsgálata | 2024-06-10 | EKKE |
Schwendtner Tibor | A humboldti egyetem eszméje és aktualitása neveléstudományi kérdésfeltevések fényében | 2024-06-10 | EKF |
Szűts-Novák Rita | A keresztény pedagógia helye és módszerei az oktatásban | 2024-06-10 | EKKE |
Falus Iván | A kezdő pedagógusok támogatása, a bevezető szakasz Európa országaiban | 2024-06-10 | EKE |
Falus Iván | A kezdő pedagógusok támogatásának hatása beilleszkedésükre, szakmai fejlődésükre | 2024-06-10 | EKE |
Mika János | A klímaváltozás iskolai feldolgozása a természettudomány(ok)ban | 2024-06-10 | EKKE |
Szűts-Novák Rita | A könyvtártudomány, az olvasáskutatás, és a neveléstudomány metszéspontjai | 2024-06-10 | EKKE |
Kárász Imre | A környezeti oktatócsomagok helye, szerepe, hatékonysága a korszerű oktatásban, különösen a fenntarthatóságra történő felkészítésben | 2024-06-10 | EKF |
Kárász Imre | A környezeti nevelés dokumentumainak fejlődéstörténete és kritikai vizsgálata | 2024-06-10 | EKF |
Bárdos Jenő | A kortárs nyelvtanítás interdiszciplináris alapjai és az elmélet érvényesülése a gyakorlatban | 2024-06-10 | EKKE |
Guncaga Jan | A kutatásalapú tanulás matematikaoktatásban és lehetséges interdiszciplináris átfedései | 2024-06-10 | EKKE |
Sántha Kálmán | A kvalitatív összehasonlító elemzés lehetőségei a neveléstudományban | 2024-06-10 | EKKE |
Pintér Miklósné Eőry Vilma | A magyar mint idegen nyelv tanításának hungarológiai vonatkozásai | 2024-06-10 | EKF |
Nádor Orsolya | A magyar mint szakmai idegen nyelv tanításának kérdései | 2024-06-10 | EKKE |
Pintér Márta Zsuzsanna | A magyarországi iskolák története a 16-18. században | 2024-06-10 | EKE |
Téglási Ilona | A matematika tanítása vizuális művészeteken keresztül | 2024-06-10 | EKKE |
Hoffmann Miklós | A matematika tanításának tantárgy-pedagógiája | 2024-06-10 | EKE |
Téglási Ilona | A matematikai kompetencia értelmezése nemzetközi viszonylatban | 2024-06-10 | EKKE |
Koltay Tibor | A médiaműveltség (médiatudatosság, média-írástudás, médiaértés) és az információs műveltség az iskolában | 2024-06-10 | EKE |
Szűts Zoltán | A mesterséges intelligencia pedagógiai kihívásai | 2024-06-10 | EKKE |
Révész-Kiszela Kinga | A mozgásállapot és az egyéb pszichés fejlődési zavar összefüggései különböző életkorokban | 2024-06-10 | EKKE |
Lengyelné Molnár Tünde | A nonformális és informális tanulás szerepének változása a tanulási folyamatban | 2024-06-10 | EKKE |
Bárdos Jenő | A nyelvek tanításának kultúrtörténete Magyarországon, Európában, vagy más országokban | 2024-06-10 | EKKE |
Bárdos Jenő | A nyelvi mérés és értékelés elmélete és gyakorlata | 2024-06-10 | EKKE |
Csizér Kata | A nyelvtanulási autonómia feljlődésének és fejlesztésenek lehetőségei | 2024-06-10 | EKE |
Novák István | A pasztorálpedagógia és pasztorálpszichológia új kihívásai a szekularizált társadalom 20. századi iskolarendszerében | 2024-06-10 | EKKE |
Bacsa-Bán Anetta | A pedagógiai kompetenciák feltáró vizsgálata a szakmai szocializáció és pályamotiváció kettős hatása alatt a szakképzésben valamint, a szakmai oktatók körében | 2024-06-10 | EKKE |
Falus Iván | A pedagógus tudásának, nézeteinek és tevékenységének kölcsönhatása, ezen tényezők szerepe a pedagógiai munka hatékonyságában | 2024-06-10 | EKE |
Pukánszky Béla | A pedagógusképzés története. Az egyes pedagógusszakmákba való intézményes bevezetés történetének komparatív feldolgozása. | 2024-06-10 | EKKE |
Falus Iván | A pedagógusok szakmai fejlődésének előmozdítása iskolai környezetben | 2024-06-10 | EKE |
Falus Iván | A pedagógusok tudásának, tevékenységének empirikus vizsgálata, kompetenciáik feltárása | 2024-06-10 | EKF |
Falus Iván | A pedagógussá válás folyamatának elemzése a képzés során | 2024-06-10 | EKF |
Németh Erzsébet | A pénzügyi kultúra fejlesztésének, tudás, személyiség, attitűd és viselkedési tényezőinek kutatása | 2024-06-10 | EKKE |
Heltai Pál | A relevancia-elmélet szerepe a fordítástudományban | 2024-06-10 | EKF |
Heltai Pál | A szaknyelvi szókincs elsajátítása | 2024-06-10 | EKF |
Balázs László | A szalutogén pedagógia értelmezése és alkalmazási lehetőségének vizsgálata | 2024-06-10 | EKKE |
Guncaga Jan | A Szepeskáptalani és Egri Tanítóképző Intézetek - alapkövek a néptanítók szakmódszertani professzionalizációjában a 19. században a Magyar Királyság területén | 2024-06-10 | EKKE |
Somogyvári Lajos | A szocialista pedagógia kialakulása és fejlődéstörténete | 2024-06-10 | EKKE |
Sárkány Péter | A szociálpedagógia szakmaelméleti dilemmái | 2024-06-10 | EKKE |
Heltai Pál | A szókincs elsajátításának kortárs elmélete és gyakorlata | 2024-06-10 | EKF |
Heltai Pál | A szókincs-elsajátítás és a szókincstanítás kérdései | 2024-06-10 | EKF |
Pintér Miklósné Eőry Vilma | A szótárhasználat elméleti és tantárgypedagógiai kérdései | 2024-06-10 | EKF |
Sántha Kálmán | A tanári nézetek, reflektív gondolkodás vizsgálata a hálózatelemzés technikáival / új elemzési módszerek kidolgozása | 2024-06-10 | EKKE |
Kaposi József | A tankönyvek világának változásai és a tantárgypedagógiák | 2024-06-10 | EKE |
Hanák Zsuzsanna | A tanuláshoz szükséges részképességek fejlődésének kutatása. | 2024-06-10 | EKKE |
Kővári Attila | A tanulási eredmény alapú képzésfejlesztés lehetőségei online tanulási környezetben | 2024-06-10 | EKKE |
Mika János | A természettudomány(ok) és a fenntartható fejlődés kapcsolódásai mindkét terület pedagógiai céljainak eléréséért | 2024-06-10 | EKKE |
Csontó Lajos | A tervezői művészetek közvetítésének, oktatásának módszertani kérdései. | 2024-06-10 | EKKE |
Révész László | A testnevelés és a sport nevelési környezete | 2024-06-10 | EKKE |
Révész László | A testnevelés és a sport oktatásmódszertani kérdései | 2024-06-10 | EKKE |
Einhorn Ágnes | A tevékenységalapú tanulás az idegennyelv-tanításban | 2024-06-10 | EKE |
Hanák Zsuzsanna | A végzettség nélküli iskolaelhagyás problémakörének kutatása. | 2024-06-10 | EKKE |
Csontó Lajos | A vizuális megjelenés, a design változó szerepének lehetőségei az oktatás médiumaiban | 2024-06-10 | EKKE |
Sántha Kálmán | Abdukció a tanári tevékenységben, gondolkodásban, tanórán | 2024-06-10 | EKKE |
Lengyelné Molnár Tünde | Adatalapú tanulás és digitális támogatási lehetőségei | 2024-06-10 | EKKE |
Novák István | Alternatív pedagógia módszerek alkalmazása egyházi fenntartású köznevelési és szakképzési intézményben | 2024-06-10 | EKKE |
Domonkosi Ágnes | Az anya- és idegen nyelv tanításának és tanulásának alkalmazott aspektusai | 2024-06-10 | EKF |
Molnár György | Az egész életen át tartó tanulás motivációi és IKT-alapú támogatási lehetőségei | 2024-06-10 | EKKE |
Révész-Kiszela Kinga | Az egyéb pszichés fejlődési zavarban érintett gyermekekre/tanulókra jellemző képességprofil vizsgálatai, differenciáldiagnosztikai célkitűzések | 2024-06-10 | EKKE |
Schwendtner Tibor | Az etika tanításának módszertani kérdései | 2024-06-10 | EKF |
Schwendtner Tibor | Az európai egyetemi hagyomány – filozófiai és neveléstudományi megközelítések | 2024-06-10 | EKE |
Dávid Mária | Az IKT használat gyakorisága és a képességfejlődés összefüggései. | 2024-06-10 | EKKE |
Koltay Tibor | Az információs műveltség és a digitális írástudás az oktatásban | 2024-06-10 | EKE |
Pénzesné Kónya Erika | Az integrált ökológiai szemlélet és a reziliencia kapcsolatának kialakítása az iskolában. | 2024-06-10 | EKKE |
Pénzesné Kónya Erika | Az integrált technológiai és környezeti érzékenység az oktatási programok kidolgozásában | 2024-06-10 | EKKE |
Kusper Judit | Az irodalomtanítás módszertanai | 2024-06-10 | EKKE |
Pukánszky Béla | Az iskola mint a gyermekkor sajátos világa - összehasonlító gyermekkor-történeti elemzések. | 2024-06-10 | EKKE |
Pintér Márta Zsuzsanna | Az iskolai színjátszás pedagógiai aspektusai | 2024-06-10 | EKE |
Bognár József | Az iskolai testnevelés és sport pedagógiai kérdései. | 2024-06-10 | EKKE |
Lengyelné Molnár Tünde | Az oktatás digitális ökoszisztémájának vizsgálata | 2024-06-10 | EKKE |
Dorner László | Az önkéntes munka megalapozása a köznevelési intézményekben - a motivációs és személyiségháttér jelentősége az önkéntesség kapcsán. | 2024-06-10 | Ekke |
Dávid Mária | Az önszabályozott tanulás fejlesztése, tanulási tanácsadás | 2024-06-10 | EKKE |
Csizér Kata | Az osztálytermi motiváció elméleti és emprikus kérdései | 2024-06-10 | EKE |
Schwendtner Tibor | Az újhumanizmus hatása a neveléselméletekre | 2024-06-10 | EKE |
Koltay Tibor | Az újmédia és az írástudás új típusai a tanulásban | 2024-06-10 | EKE |
Czeglédi László | Digitális könyvtárpedagógia (módszertan) | 2024-05-30 | EKKE |
Csontó Lajos | Egyéni téma | 2024-06-10 | EKKE |
Sárkány Péter | Egzisztenciális pedagógia | 2024-06-10 | EKKE |
Turós Mátyás | Empirikus iskolakutatások - az alternatív és a többségi iskolamodellek eredményességének összehasonlító vizsgálatai | 2024-06-10 | EKKE |
Turós Mátyás | Empirikus pedagóguskutatások - a nézetek, a tudás, a hatékonyság és a kompetenciák vizsgálatai | 2024-06-10 | EKKE |
Monok István | Európai neveléstudományi eszmék magyarországi befogadás története | 2024-06-10 | EKF |
Simándi Szilvia Ildikó | Felsőoktatás-pedagógia módszertani kérdései | 2024-06-10 | EKF |
Bognár József | Fiatalok, felnőttek és idősek egészségmagatartása és életminősége | 2024-06-10 | EKKE |
Hoffmann Miklós | Gender különbségek a térszemlélet fejlesztésében | 2024-06-10 | EKE |