Bejelentkezés
 Fórum
 
 
A Pécsi Tudományegyetem aktuális témakiírásai
A Pécsi Tudományegyetem aktuális témakiírásai

témavezető

kutatási téma

jelentkezési határidő

helyszín (magyar oldal)
Bredács Alice MáriaA művészeti képzés, oktatás és nevelés hagyományos és alternatív formái és lehetőségei2024-05-25OTNDI
Bredács Alice MáriaA hagyományos, a digitális eszközökkel és a mesterséges intelligenciával támogatott oktatás „jó gyakorlatai” a művészeti vagy a szakmai képzésben, oktatásban, nevelésb2024-05-25OTNDI
Bús ImreA játék kutatása a pedagógiai gyakorlat fejlesztéséhez2024-05-25OTNDI
Cserné Adermann GizellaA tanulási környezet szerepe a tanulás támogatásában2024-05-25OTNDI
Cserné Adermann GizellaÖnbeteljesítő jóslatok – Pygmalion hatás a pedagógiában2024-05-25OTNDI
Cserti Csapó TiborA cigány népesség szociológiai problémái Magyarországon és összefüggésük az oktatásüggyel2024-05-25OTNDI
Cserti Csapó TiborOktatás és társadalom2024-05-25OTNDI
Cserti Csapó TiborHazai kisebbségek és a kisebbségvédelem helyzete, kisebbségi oktatáspolitika2024-05-25OTNDI
Csima MelindaSajátos nevelési igényű gyermekek iránti attitűd vizsgálata pedagógusok körében2024-05-25OTNDI
Csima MelindaEgészségműveltség vizsgálata különböző szociodemográfiai jellemzőkkel rendelkező csoportok esetén, az egészségműveltség mérésének lehetőségei2024-05-25OTNDI
Czabaji Horváth AttilaAz informális tanulás szerepe a tanulás-tanítás folyamatában2024-05-25OTNDI
Dezső Renáta AnnaEducational Experiments2024-05-25OTNDI
Dezső Renáta AnnaEgyéni és társas jóllét nevelési és oktatási intézményekben2024-05-25OTNDI
Di Blasio BarbaraTanulástudományok, szakmódszertan2024-05-25OTNDI
Di Blasio BarbaraGyógypedagógia, pszichopedagógia2024-05-25OTNDI
Di Blasio BarbaraTanárképzés, pályaszocializáció2024-05-25OTNDI
Di Blasio BarbaraBörtönpedagógia2024-05-25OTNDI
Fischer MártaMagyar és idegen nyelvű tankönyvek / pedagógiai szövegek terminológiai szempontú elemzése2024-05-25OTNDI
Fischer MártaFordítás(politika) és tudástranszfer2024-05-25OTNDI
Gálosi Adrienne1. A művészet lehetséges funkciói történeti áttekintésben, valamint a kortárs társadalomban, ill. az autonóm művészet problémája2024-05-25OTNDI
Gálosi AdrienneAz esztétikai tanulás és nevelés céljai és lehetőségei a mai társadalomban2024-05-25OTNDI
Gocsál ÁkosVerbális és nemverbális kommunikáció a pedagógiában2024-05-25OTNDI
Gocsál ÁkosIKT-használat az iskolában2024-05-25OTNDI
Hegedűs RolandSajátos nevelési igényű tanulók lemorzsolódással való veszélyeztetettségének vizsgálata az Észak-Magyarország régióban2024-05-25OTNDI
Heidl GyörgyAntik neveléselméletek és nevelési gyakorlatok mai tanulságai2024-05-25OTNDI
Heidl GyörgySzemélyiségfejlesztés az európai filozófiai és teológiai hagyományban2024-05-25OTNDI
Herpay ÁgnesAz alap- és középfokú zenei versenyek, és/vagy csoportos zenei programok társadalmi beágyazódásának vizsgálata2024-05-25OTNDI
Herpay ÁgnesA társadalmi kontextusok hatása a zeneoktatásra.2024-05-25OTNDI
Herpay ÁgnesA probléma és projekt alapú zenetanítás2024-05-25OTNDI
Horváth AttilaReakciókinetikai alapfogalmak elmélyítése órareakciókon keresztül középiskolában2024-05-25OTNDI
Huszár ZoltánMűvelődéstörténet, oktatás- és neveléstörténet, múzeumtörténet a 19–20. századi Magyarországon és Közép- Európában.2024-05-25OTNDI
Huszár ZoltánA Duna mint tudástranszfer és integráló tényező a 19-20. századi Közép-Európában2024-05-25OTNDI
Jancsák CsabaA munka-magánélet összeegyeztethetőségének mintázatai a pedagóguspályán és az oktatási/nevelési intézményekben2024-05-25OTNDI
Jancsák CsabaIfjúsági szervezetek, diák mozgalmak a XX. században és napjainkban2024-05-25OTNDI
Jancsák CsabaÚj ifjúsági sebezhetőségek és az oktatás világa2024-05-25OTNDI
Kaposi JózsefTörténelem és állampolgári ismeretek tanítása2024-05-25OTNDI
Kaposi JózsefTartalmi szabályozás kérdései (tantervek, követelmények, vizsgák)2024-05-25OTNDI
Kaposi JózsefDrámapedagógia és színházi nevelés2024-05-25OTNDI
Kissné Zsámboki RékaReform- és alternatív pedagógiai programok, pedagógiai innováció a rendszerváltástól napjainkig2024-05-25OTNDI
Kissné Zsámboki RékaÓvodai nevelés a társadalom és kultúra összefüggésrendszerében (hazánkban és külföldön)2024-05-25OTNDI
Klein ÁgnesDialektusok nevelési megjelenési formái intézményekben2024-05-25OTNDI
Klein ÁgnesNyelvi struktúrák adaptív használata bölcsődei/óvodai környezetben – A nyelvet elősegítő interakciótervezés és a megvalósult interakciók elemzése a nyelvelsajátítás kezde2024-05-25OTNDI
Koller Inez ZsófiaA közösségi nevelés elmélete és gyakorlata (Theory and practice of community education)2024-05-25OTNDI
Koller Inez ZsófiaA társadalmi érzékenyítés szerepe az oktatásban (The role of applying social sensitivity in education)2024-05-25OTNDI
Koller Inez ZsófiaGamifikációs tanulási módszerek fejlesztése és alkalmazása (Game-based learning method design and implementation)2024-05-25OTNDI
Kozma TamásKözösségi tanulás és társadalmi innováció2024-05-25OTNDI
Kozma TamásInnovációs ökoszisztéma és felsőoktatás2024-05-25OTNDI
Lükő IstvánA technika-technológiai műveltség társadalmi-oktatási kérdései2024-05-25OTNDI
Lükő IstvánA fenntarthatóság és a felnőttképzés2024-05-25OTNDI
Molnár-Kovács ZsófiaTaneszközök és tankönyvek történeti és komparatív elemzése2024-05-25OTNDI
Molnár-Kovács ZsófiaNevelés- és oktatásügy Magyarországon 1867-1989 között2024-05-25OTNDI
Mrázik JuliannaAz e-tanulás segítése. A tanulásszervezés átkeretezése hagyományos és nem hagyományos környezetben2024-05-25OTNDI
Mrázik JuliannaSzakmai önismeret vizsgálata a pedagógiai gyakorlatban2024-05-25OTNDI
Mrázik JuliannaDigital Pedagogy2024-05-25OTNDI
Mrázik JuliannaA tanári teljesítmény mérését célzó fejlesztések hatás,-és beválásvizsgálata2024-05-25OTNDI
Mrázik JuliannaKutatásmódszertani modellek és paradigmák a neveléstudományban2024-05-25OTNDI
Mrázik JuliannaComprehensive System for Evaluating and Supporting Effective Teacher2024-05-25OTNDI
Nagy MariannAz elemi iskolai oktatás ingyenessé tételének következményei különös tekintettel az iskolák fenntartóváltására2024-05-25OTNDI
Nagy MariannA gimnáziumok és reáliskolák tanulóinak/tanárainak társadalmi háttere, az iskolai élet az iskolai évkönyvek tükrében a dualizmus korában2024-05-25OTNDI
Németh ZsoltA testnevelő tanárokkal szemben támasztott nevelési-, tanítási-, oktatási-, vezetési- és kommunikációs stílusok és kompetenciák megjelenése napjaink változó világában2024-05-25OTNDI
Németh ZsoltPozitív- és fekete pedagógia megjelenése a testnevelés és sport környezetében2024-05-25OTNDI
Németh ZsoltKonfliktuspedagógia, konfliktusmenedzsment a köznevelés, a közoktatás, a felsőoktatás és sport környezetében.2024-05-25OTNDI
Orsós AnnaA magyarországi cigány nyelvek oktatásának nevelésszociológiai és nyelvpedagógiai vonatkozású vizsgálatai2024-05-25OTNDI
Orsós AnnaHátrányos helyzetű tanulók a magyar oktatási rendszerben2024-05-25OTNDI
Orsós AnnaA cigány/roma nemzetiségi oktatás (nemzetiségi népismeret és nemzetiségi nyelvoktatás) helyzete és jellemzőinek feltárása2024-05-25OTNDI
Prisztóka GyöngyvérA pedagógiai kommunikáció és az interakciók hatékonyságának kutatása a sportoktatásban2024-05-25OTNDI
Prisztóka GyöngyvérA szomatikus nevelés iskolai környezete, a testnevelő tanárral szembeni elvárások változásai az iskolarendszer átalakulási folyamatában2024-05-25OTNDI
Prisztóka GyöngyvérA kognitív, a szociális és a személyes kompetenciák fejlesztése a sport által2024-05-25OTNDI
Rajcsányi-Molnár MónikaA modern tartalomfejlesztés és oktatásszervezés kérdései2024-05-25OTNDI
Rajcsányi-Molnár MónikaLemorzsolódás és tehetséggondozás az oktatásban2024-05-25OTNDI
Sántha KálmánPedagógusok reflektív gondolkodásának feltárása újgenerációs kvalitatív módszerekkel2024-05-25OTNDI
Sántha KálmánMentortanárok tevékenységének elemzése2024-05-25OTNDI
Sántha KálmánKvalitatív módszerek a pedagógiai architektúra vizsgálatában2024-05-25OTNDI
Somos RóbertFilozófiai és teológiai iskolák tanítsi módszerei az ókorban2024-05-25OTNDI
Somos RóbertHuszadik századi magyar filozófusok pedagógiai nézetei2024-05-25OTNDI
Steklács JánosAz olvasási, szövegértési képesség fejlődése2024-05-25OTNDI
Szombathelyiné Nyitrai Ágnes AnikóA mese szerepe a gyermekek életében, fejlődésében a koragyermekkorban2024-05-25OTNDI
Szombathelyiné Nyitrai Ágnes AnikóKisgyermekek nevelése a családban és a bölcsődében2024-05-25OTNDI
Tigyi ZoltánnéAz egészségnevelés – egészségfejlesztés aktuális kérdései2024-05-25OTNDI
Tigyi ZoltánnéNőtörténet- nőnevelés2024-05-25OTNDI
Tigyi ZoltánnéOktatás – nevelés és egészség2024-05-25OTNDI
V. Gilbert EditIRODALOM ÉS MŰVÉSZET A KÖZOKTATÁSI GYAKORLATBAN2024-05-25OTNDI
V. Gilbert EditA FELSŐOKTATÁS MÓDSZERTANÁHOZ: PEDAGÓGIAI ATTITŰDÖK A BÖLCSÉSZETTUDOMÁNYI KÉPZÉSEK JELENÉBEN2024-05-25OTNDI
V. Gilbert EditALKALMAZOTT IRODALOMTUDOMÁNYI MEGKÖZELÍTÉS AZ IRODALOMOKTATÁSBAN2024-05-25OTNDI
Vámosi TamásA szak- és felnőttképzési rendszerrel kapcsolatos vizsgálatok2024-05-25OTNDI
Vámosi TamásPályaorientációs vizsgálatok az oktatási rendszerben2024-05-25OTNDI
Varga KatalinTudományos folyamatok elemzése, mérése2024-05-25OTNDI
Varga SzabolcsEgyházi nevelés és oktatás a kora újkori és újkori Magyar Királyságban2024-05-25OTNDI
Varga LászlóGondolatok és gondolkodók a kisgyermekkorról – hazai és nemzetközi komparatív elemzés2024-05-25OTNDI
Varga KatalinA tudásalapú társadalom műveltségfelfogása2024-05-25OTNDI
Varga LászlóA gyermekkori tanulás kulturális és történeti aspektusai2024-05-25OTNDI
Varga SzabolcsTörténelmi emlékezet változásai a 16-20. századi Magyarországon2024-05-25OTNDI
Várnagy PéterThe impact and role of different norms in human resource development, education and training, especially in the context of legal regulation2024-05-25OTNDI
Várnagy PéterA különböző normarendszerek hatása és szerepe a nevelésben, az oktatásban és a képzésben2024-05-25OTNDI
Várnagy PéterAz állampolgári és emberi jogi nevelés2024-05-25OTNDI
Vass VilmosA kompetencia-alapú és tanulásközpontú tantervi paradigma komparatisztikai kutatása2024-05-25OTNDI
Vass VilmosA kreativitás fejlesztésének elmélete és gyakorlata a közoktatásban, a kreatív tudástranszfer lehetőségei2024-05-25OTNDI
Vida GergőTanulás és attitűd neveléstudományi diskurzusa2024-05-25OTNDI
Vida GergőMódszertani polimorfizmus a neveléstudományi kutatásokban2024-05-25OTNDI
Vida GergőA különleges bánásmód pedagógiai fókuszú vizsgálata2024-05-25OTNDI


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )