Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem aktuális témakiírásai
Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem aktuális témakiírásai

témavezető

kutatási téma

jelentkezési határidő

helyszín (magyar oldal)
Verók Attila(3) A Kárpát-medencei művelődés- és neveléstörténeti örökség áthagyományozódásának folyamatai – komparatív elemzés2024-06-10EKKE
Verók Attila(1) Az iskoláztatás és az oktatás története a Kárpát-medencében (16–20. század) – összehasonlító elemzés2024-06-10EKKE
Verók Attila(2) Könyvkultúra és neveléstudomány. A könyvek és könyvtárak szerepe az oktatás történetében – történeti, komparatív megközelítésben2024-06-10EKKE
Turós MátyásEmpirikus pedagóguskutatások - a nézetek, a tudás, a hatékonyság és a kompetenciák vizsgálatai2024-06-10EKKE
Turós MátyásEmpirikus iskolakutatások - az alternatív és a többségi iskolamodellek eredményességének összehasonlító vizsgálatai2024-06-10EKKE
Téglási IlonaA matematika tanítása vizuális művészeteken keresztül2024-06-10EKKE
Téglási IlonaA matematikai kompetencia értelmezése nemzetközi viszonylatban2024-06-10EKKE
Téglási Ilona"Belső motivációs leltár” a matematika tanulásához2024-06-10EKKE
Szűts-Novák RitaA könyvtártudomány, az olvasáskutatás, és a neveléstudomány metszéspontjai2024-06-10EKKE
Szűts-Novák RitaA keresztény pedagógia helye és módszerei az oktatásban2024-06-10EKKE
Szűts-Novák RitaA 19-20. századi magyar felsőoktatás történetének vizsgálata2024-06-10EKKE
Szűts-Novák Rita19-20. századi magyar nőnevelés-történet2024-06-10EKKE
Szűts ZoltánA digitális pedagógiai kultúra jellemzői és az új tanári szerepek2024-06-10EKKE
Szűts ZoltánA mesterséges intelligencia pedagógiai kihívásai2024-06-10EKKE
Szűts ZoltánA digitális technológia célnak megfelelő használata az oktatásban2024-06-10EKKE
Szlávik JánosA fenntartható fejlődés gazdasági összefüggéseinek nevelési és oktatási elvei, gyakorlata2024-06-10EKF
Szíjártó ImreMédiumelméletek / médiafilozófia / média episztemológia2024-06-10EKF
Somogyvári LajosA szocialista pedagógia kialakulása és fejlődéstörténete2024-06-10EKKE
Somogyvári LajosKontinuitás és diszkontinuitás az 1945 utáni oktatástörténetben2024-06-10EKKE
Simándi Szilvia IldikóIskolarendszeren kívüli képzések, a nem-formális tanulás színterei2024-06-10EKF
Simándi Szilvia IldikóFelsőoktatás-pedagógia módszertani kérdései2024-06-10EKF
Schwendtner TiborAz európai egyetemi hagyomány – filozófiai és neveléstudományi megközelítések2024-06-10EKE
Schwendtner TiborAz újhumanizmus hatása a neveléselméletekre2024-06-10EKE
Schwendtner TiborA humboldti egyetem eszméje és aktualitása neveléstudományi kérdésfeltevések fényében2024-06-10EKF
Schwendtner TiborAz etika tanításának módszertani kérdései2024-06-10EKF
Schwendtner TiborNevelés és neveléstudomány a náci Németországban. Kortárs viták a totalitárius neveléskoncepciókról2024-06-10EKE
Sárkány PéterA szociálpedagógia szakmaelméleti dilemmái2024-06-10EKKE
Sárkány PéterTér és térbeliség2024-06-10EKKE
Sárkány PéterEgzisztenciális pedagógia2024-06-10EKKE
Sántha KálmánA tanári nézetek, reflektív gondolkodás vizsgálata a hálózatelemzés technikáival / új elemzési módszerek kidolgozása2024-06-10EKKE
Sántha KálmánAbdukció a tanári tevékenységben, gondolkodásban, tanórán2024-06-10EKKE
Sántha KálmánA kvalitatív összehasonlító elemzés lehetőségei a neveléstudományban2024-06-10EKKE
Révész-Kiszela KingaA gyógypedagógia pszichopedagógiai aspektusainak vizsgálata2024-06-10EKKE
Révész-Kiszela KingaA mozgásállapot és az egyéb pszichés fejlődési zavar összefüggései különböző életkorokban2024-06-10EKKE
Révész-Kiszela KingaAz egyéb pszichés fejlődési zavarban érintett gyermekekre/tanulókra jellemző képességprofil vizsgálatai, differenciáldiagnosztikai célkitűzések2024-06-10EKKE
Révész LászlóA testnevelés és a sport nevelési környezete2024-06-10EKKE
Révész LászlóA testnevelés és a sport oktatásmódszertani kérdései2024-06-10EKKE
Révész LászlóIKT eszközök alkalmazásnak hatása a testnevelés órán és a sportban2024-06-10EKKE
Racsko RékaA digitális kompetencia fejlesztésének lehetőségei a köznevelésben és a pedagógusképzésben2024-06-10EKKE
Racsko RékaÖsszehasonlító vizsgálatok a digitális transzformáció nemzetközi helyzetéről oktatási vonatkozásban2024-06-10EKKE
Racsko RékaÚj típusú tanulási környezetek módszertani kérdései az oktatástechnológiai innovációk szemszögéből2024-06-10EKKE
Pukánszky BélaAz iskola mint a gyermekkor sajátos világa - összehasonlító gyermekkor-történeti elemzések.2024-06-10EKKE
Pukánszky BélaA pedagógusképzés története. Az egyes pedagógusszakmákba való intézményes bevezetés történetének komparatív feldolgozása.2024-06-10EKKE
Pukánszky BélaMagyar zenepedagógia-történet. A zenei nevelés-oktatás különböző színterein intézményesült gyakorlati zenepedagógia egyes irányzatainak összehasonlító történeti elemzése.2024-06-10EKKE
Pintér Miklósné Eőry VilmaA magyar mint idegen nyelv tanításának hungarológiai vonatkozásai2024-06-10EKF
Pintér Miklósné Eőry VilmaA szótárhasználat elméleti és tantárgypedagógiai kérdései2024-06-10EKF
Pintér Márta ZsuzsannaAz iskolai színjátszás pedagógiai aspektusai2024-06-10EKE
Pintér Márta ZsuzsannaA magyarországi iskolák története a 16-18. században2024-06-10EKE
Pénzesné Kónya ErikaAz integrált technológiai és környezeti érzékenység az oktatási programok kidolgozásában2024-06-10EKKE
Pénzesné Kónya ErikaAz integrált ökológiai szemlélet és a reziliencia kapcsolatának kialakítása az iskolában.2024-06-10EKKE
Pajtókné Tari IlonaKorszerű módszerek a természettudományok oktatásában II.: Az elektronikus tanulási környezetek kihasználása2024-06-10EKF
Novák IstvánAlternatív pedagógia módszerek alkalmazása egyházi fenntartású köznevelési és szakképzési intézményben2024-06-10EKKE
Novák IstvánA pasztorálpedagógia és pasztorálpszichológia új kihívásai a szekularizált társadalom 20. századi iskolarendszerében2024-06-10EKKE
Novák IstvánTradíció és modernitás a 21. századi egyházi nevelésben2024-06-10EKKE
Németh ErzsébetMunka, család, szülői szerepek összehangolásának kutatása2024-06-10EKKE
Németh ErzsébetA pénzügyi kultúra fejlesztésének, tudás, személyiség, attitűd és viselkedési tényezőinek kutatása2024-06-10EKKE
Námesztovszki ZsoltOnline tananyagfejlesztés elmélete és gyakorlata2024-06-10EKKE
Námesztovszki ZsoltHallgatói aktivitás az online kurzusok felületén2024-06-10EKKE
Námesztovszki ZsoltKompetenciafejlesztés robotprogramozás segítségével2024-06-10EKKE
Nádor OrsolyaNyelvkönyvek és módszerek régen és ma2024-06-10EKKE
Nádor OrsolyaA magyar mint szakmai idegen nyelv tanításának kérdései2024-06-10EKKE
Monok IstvánEurópai neveléstudományi eszmék magyarországi befogadás története2024-06-10EKF
Monok IstvánKora újkori iskolák könyvtárai, mint potenciális olvasmányanyag2024-06-10EKF
Monok IstvánXVI-XIII. századi olvasástörténet az iskolarendszerben és a hagyományok közvetítésében2024-06-10EKE
Molnár GyörgyÚjmédia és web 2.0 eszközök és rendszerek használatának oktatás/tanulásmódszertani kérdései2024-06-10EKKE
Molnár GyörgyTanulói motiváció és tanulási eredmény mérése a különböző elektronikus tanulási környezetben2024-06-10EKKE
Molnár GyörgyHálózat alapú tanulás és az informális tanulás szerepe a 21. században2024-06-10EKKE
Molnár GyörgyAz egész életen át tartó tanulás motivációi és IKT-alapú támogatási lehetőségei2024-06-10EKKE
Mika JánosA klímaváltozás iskolai feldolgozása a természettudomány(ok)ban2024-06-10EKKE
Mika JánosA természettudomány(ok) és a fenntartható fejlődés kapcsolódásai mindkét terület pedagógiai céljainak eléréséért2024-06-10EKKE
Mester DolliTanulási stratégiák2024-06-10EKE
Loboczky JánosÚj pedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei az erkölcstan és az etika oktatásában2024-06-10EKF
Lengyelné Molnár TündeA nonformális és informális tanulás szerepének változása a tanulási folyamatban2024-06-10EKKE
Lengyelné Molnár TündeAdatalapú tanulás és digitális támogatási lehetőségei2024-06-10EKKE
Lengyelné Molnár TündeAz oktatás digitális ökoszisztémájának vizsgálata2024-06-10EKKE
Kusper JuditIrodalmi művek a nevelési munkában (biblioterápia, narratív terápia, meseterápia)2024-06-10EKKE
Kusper JuditAz irodalomtanítás módszertanai2024-06-10EKKE
Kusper JuditNyelv- és történetalapú pedagógiai módszerek2024-06-10EKKE
Kővári AttilaA tanulási eredmény alapú képzésfejlesztés lehetőségei online tanulási környezetben2024-06-10EKKE
Kővári AttilaA digitális pedagógiai tervezés, tanulásszervezés és értékelés sajátosságai, tapasztalatai és lehetőségei2024-06-10EKKE
Koltay TiborAz újmédia és az írástudás új típusai a tanulásban2024-06-10EKE
Koltay TiborA médiaműveltség (médiatudatosság, média-írástudás, médiaértés) és az információs műveltség az iskolában2024-06-10EKE
Koltay TiborAz információs műveltség és a digitális írástudás az oktatásban2024-06-10EKE
Kiss VirágMűvészetalapú módszerek, művészettel nevelés, művészetterápia elméleti kérdései és gyakorlat2024-06-10EKE
Kiss VirágSzemélyközpontú, illetve inkluzív művészetpedagógiai módszerek és jó gyakorlatok, közösségi művészet2024-06-10EKE
Kiss VirágKortárs művészetpedagógiai törekvések és jó gyakorlatok, nemzetközi tendenciák2024-06-10EKE
Kárász ImreA környezeti nevelés dokumentumainak fejlődéstörténete és kritikai vizsgálata2024-06-10EKF
Kárász ImreA környezeti oktatócsomagok helye, szerepe, hatékonysága a korszerű oktatásban, különösen a fenntarthatóságra történő felkészítésben2024-06-10EKF
Kárász ImreKörnyezeti nevelési-oktatási oktatócsomagok kritikai elemzése és továbbfejlesztése2024-06-10EKF
Kaposi JózsefTörténelem és állampolgári ismeretek tantárgypedagógiája2024-06-10EKE
Kaposi JózsefA tankönyvek világának változásai és a tantárgypedagógiák2024-06-10EKE
Jedlovszky PálLégköri szennyezők jégfelszíni adszorpciójának számítógépes szimulációs vizsgálata és az eredmények hasznosítása középiskolai oktatásban2024-06-10EKF
Hoffmann MiklósA matematika tanításának tantárgy-pedagógiája2024-06-10EKE
Hoffmann MiklósGender különbségek a térszemlélet fejlesztésében2024-06-10EKE
Hoffmann MiklósIKT eszközök hatásvizsgálata a matematika tantárgypedagóiájában2024-06-10EKE
Heltai PálA szókincs elsajátításának kortárs elmélete és gyakorlata2024-06-10EKF
Heltai PálA szókincs-elsajátítás és a szókincstanítás kérdései2024-06-10EKF
Heltai PálA frazeológia és a kollokációk szerepe a szókincs-elsajátításban2024-06-10EKF
Heltai PálA relevancia-elmélet szerepe a fordítástudományban2024-06-10EKF
Heltai PálA szaknyelvi szókincs elsajátítása2024-06-10EKF


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )