name of doctoral candidate | thesis supervisor | co-supervisor | date | title of thesis | date of decision of DS |
---|
|
|
|
|
|
|
Attila László Telegdi | József Bognár | Gábor Géczi | 2024-06-26 14:00:00 | A gyorskorcsolya sportágak eredményessége: a hosszú távú sportoló felkészítési program, mint a fejlesztés lehetősége | 2024-07-04 |
Erika Beregi | József Bognár | Gabriella Trzaskoma-Bicsérdy | 2024-06-26 10:30:00 | Egészségnevelés helyzete és lehetőségei az Észak-Magyarország régió középiskoláiban: Fókuszban a szabadidős fizikai aktivitás | 2024-07-04 |
Anna Apró | János Mika | László Sütő | 2024-06-13 13:00:00 | A fényszennyezés környezetpedagógiai vonatkozásai. | 2024-06-25 |
Andrea Fenyődi | István Nahalka | | 2024-06-18 14:00:00 | Etikát tanító pedagógusok tantárgyukra vonatkozó nézetei és attitűdjei. | 2024-06-25 |
Dávid Kiss | Judit Kusper | | 2024-06-17 10:30:00 | Populáris irodalmi alkotások hatása az olvasáshoz fűződő attitűdre és a tantárgyi tudás elsajátítására a középiskolai irodalomoktatásban | 2024-06-25 |
Éva Nagy | Erika Pénzesné Kónya | | 2024-04-11 13:00:00 | A faji sokféleség (biodiverzitás) szerepének vizsgálata a környezeti nevelésben és szemléletformálásban | 2024-06-25 |
Ibolya Juhász | Mária Dávid | | 2024-03-21 11:00:00 | Perinatális rizikófaktorok összefüggései a fejlődéssel és a tanulással | 2024-05-12 |
István Medovarszki | Irén Virág | Zsolt Mogyorósi | 2024-04-04 14:00:00 | Az alapkészségek fejlődése első évfolyamon az informális csoportorientált foglalkoztató térben | 2024-05-12 |
Szilvia Rási | Ágnes Domonkosi | | 2023-11-29 10:00:00 | Egyetemi hallgatók tudományos szövegalkotása: A szakdolgozat mint pedagógiai szövegtípus többdimenziós vizsgálata | 2024-02-01 |
Erika Andrea Janurikné Soltész | János Ollé | | 2023-12-11 10:00:00 | problémamegoldásra optimalizált oktatástervezési módszertan lehetőségei a digitális tartalomfejlesztésben | 2024-02-01 |
Enikő Kovács | Csaba Patkós | Judit Ütőné Visi | 2023-12-14 10:00:00 | Energiatudatosság vizsgálata az iskolában - A megújuló energiák ismertkörének helyzetfeltáró elemzése a hazai földrajzoktatásban | 2024-02-01 |
Gábor Mácsár | József Bognár | Zsolt Károly Szakály | 2023-12-15 10:30:00 | Felsőfokú rendészeti képzésben részt vevő hallgatók pályán maradásának és lemorzsolódásának kérdései | 2024-02-01 |
Tünde Julianna Ládiné Szabó | Zoltán Szűts | György Molnár | 2024-01-19 10:00:00 | Interaktív, hálózati tanulást segítő módszerek és technológiák használata az oktatásban, ezek hatása a tanulók teljesítményére, különös tekintettel a LearningApps-re | 2024-02-01 |
Barbara Bácskainé Abonyi | József Bognár | István Ágoston Simon | 2024-01-18 10:30:00 | Egészségfejlesztési program hatása a középiskolás fiatalok egészségmagatartására, testtudatfejlődésére | 2024-02-01 |
Anna Krakker | Erika Homoki | Attila Varga | 2024-01-15 13:00:00 | A környezeti oktatócsomagok és élményalapú módszerek szerepe a fenntarthatóságra nevelésben | 2024-02-01 |
Katalin Szabóné Kozma | Béla Pukánszky | | 2024-01-17 10:00:00 | A környezeti oktatócsomagok és élményalapú módszerek szerepe a fenntarthatóságra nevelésben | 2024-02-01 |
Ádám Mészáros | Attila Verók | Tibor Schwendtner | 2023-11-09 14:00:00 | Az elemi népoktatás vizsgálata a történeti Heves vármegye kiválasztott nagyközségeiben 1868 és 1901 között | 2024-01-03 |
Dorottya Urbán | Tünde Lengyelné Molnár | | 2023-09-19 14:00:00 | Az online kurzusok készítési folyamatát megalapozó követelményrendszer kidolgozása | 2023-10-31 |
Róbert Nagy | Réka Racsko | | 2023-09-27 14:30:00 | A Komplex Alapprogram digitális pedagógia fókuszú hatásvizsgálata | 2023-10-31 |
László Ambrus | József Pap | György Majtényi | 2023-10-03 10:30:00 | Az első világháború és az amerikai magyarok. Katonai szolgálat és sajtóbéli visszhangok különös tekintettel New York államra | 2023-10-30 |
Gábor Benkő | Judit V. Balogh | | 2023-09-08 14:00:00 | A Forgách család karrierstratégiája és emelkedése a16. században, különösen Forgách Simon /1526–1598/ pályafutására tekintettel | 2023-10-30 |
László Fazakas | József Pap | Judit Pál | 2023-06-30 14:00:00 | Közművesítés Kolozsváron. A vízvezeték és csatornahálózat kiépítésének társadalmi és gazdasági vonatkozásai 1790–1914 | 2023-07-05 |
Bálint Károlyi | János Kalmár | | 2023-06-05 10:30:00 | Zichy István és Magyar Kamara. Karrierképek a Magyar Kamarából és környezetéből a 17. század első felében | 2023-07-05 |
Csilla Tudlik | Mária Dávid | | 2023-06-21 14:00:00 | Gimnáziumi tanulók pályaérdeklődési mintázatai | 2023-07-05 |
Péter Urbán | Judit Kusper | | 2023-06-23 16:00:00 | Az irodalmi szövegek értelmezése mint tanulás : Az irodalomtanítás egy konstruktivista modellje | 2023-07-05 |
Tímea Tomori | Irén Virág | Enikő Szőke-Milinte | 2023-06-28 14:00:00 | A kommunikációs kompetencia iskolapedagógiai vizsgálata középiskolákban | 2023-07-05 |
Emília Lívják | József Bognár | Zsolt Károly Szakály | 2023-06-28 10:30:00 | Tanulást támogató mozgásprogram hatásvizsgálata 3. évfolyamos tanulók körében | 2023-07-05 |
Zoltán Kiss | József Bognár | István Csáki | 2023-06-29 10:30:00 | Hazai és határon túli utánpótláskorú labdarúgók tehetséggondozásának pedagógiai jellemzői | 2023-07-05 |
Gabriella Erika Nádudvari | Béla Pukánszky | Melinda Nagy | 2023-06-15 10:00:00 | Pedagógiai gondolkodás és gyermekkép a német romantika korában | 2023-07-05 |
Dénes Attila Klem | Irén Virág | Judit Gábos | 2023-06-02 14:00:00 | Ének- és zeneoktatás a hitfelekezetek magyar tannyelvű, középfokú elemi iskolai tanító- és tanítónőképzőiben Magyarországon 1828-1918 között. Doktori értekezés, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem | 2023-07-05 |
Rebeka Herédi | Judit Kusper | | 2023-06-26 10:00:00 | Az irodalomtanításról alkotott pedagógusnézetek hatása az olvasási szokásokra és az irodalom tantárggyal kapcsolatos vélekedésekre középiskolások körében | 2023-07-05 |
Anita Csató | Judit Kusper | János Loboczky | 2023-06-26 14:00:00 | Az érzelmi intelligencia fejlesztésének elméleti és módszertani lehetőségei az etika- és irodalomoktatás közötti tantárgyi koncentráció tükrében | 2023-07-05 |
Gergely Péterffy | Pál Germuska | | 2023-05-25 11:30:00 | A Magyar Államvasutak újjáépítése, 1944–1949 | 2023-07-05 |
Peter Subrt | József Hadnagy | Kálmán Sántha | 2023-04-13 11:00:00 | A pedagógusok véleménye a szakmai együttműködésről a pedagóguskompetenciák tükrében | 2023-06-15 |
Tünde Sárosi | Péter Sárkány | Márton Bodó | 2023-03-03 10:00:00 | Az iskolai közösségi szolgálat pedagógiai elemei és szerepe a személyiségfejlődésben | 2023-06-15 |
Olga Csillik | Iván Falus | Éva Bodnár | 2023-03-31 10:00:00 | Ökoszisztéma modell alkalmazása a tanári hatékonyság intézményi értelmezéséhez | 2023-06-15 |
Csaba Rigóczki | Imre Kárász | | 2023-04-03 11:00:00 | VÁROSI OTTHONTUDAT – KÖRNYEZETI NEVELÉS SÉTAUTAKKAL | 2023-06-15 |
Zoltán Miklós Fodor | Beáta Kotschy | Zoltán Szűts | 2023-05-15 10:00:00 | Az újrakezdő pedagógusok problémái és problémamegoldása | 2023-06-15 |
Rita Szűts-Novák | György Molnár | Béla Pukánszky | 2022-12-07 16:30:00 | Gyertyánffy István és Imre Sándor nőképe és nőnevelési gondolatai | 2023-01-25 |
Orsolya Katalin Dobos | Iván Falus | Irén Virág | 2022-12-05 12:00:00 | A pedagógussá válás támogatása alternatív iskolákban | 2023-01-25 |
Rita Szuromi | József Pap | | 2022-12-16 10:00:00 | Tradíció vagy megújulás? A nemesség mentalitásának változása(i) a rendiség felbomlásától napjainkig, hevesi- és tiszafüredi családtörténetek tükrében | 2023-01-20 |
Sándor Rózsa | József Pap | | 2022-12-15 10:30:00 | Kényszer vagy lehetőség? A nagykunsági települések ártéri gazdálkodásának vizsgálata a 18. századi újratelepüléstől az átfogó folyószabályozások megindulásáig | 2023-01-20 |
Veronika Tóthné Vojtkó | Balázs Fügedi | László Révész | 2022-09-30 10:00:00 | AZ OLIMPIAI NEVELÉS LEHETŐSÉGEINEK VIZSGÁLATA AZ OKTATÁSBAN | 2022-12-14 |
Brigitta Czók | Réka Racsko | | 2022-10-12 13:00:00 | Nemzetközi tanárok pedagógiai szemléletének kvalitatív elemzése Magyarországon | 2022-12-14 |
Mátyás Turós | Irén Virág | | 2022-08-31 10:00:00 | A többségi, a katolikus és a Waldorf-iskolák összehasonlító nevelésieredmény-vizsgálata | 2022-10-03 |
Cintia Horváth | László Révész | Tamás Csányi | 2022-09-23 12:00:00 | Egri gimnáziumi tanulók egészségmagatartásának, egészségműveltségének és az iskolai egészségnevelés pedagógiai hatásrendszerének vizsgálata az Iskolai Egészség Index (iEGI) tükrében. | 2022-10-03 |
Adrienn Oravecz | Kinga Révész-Kiszela | Éva Feketéné Szabó | 2022-09-22 13:00:00 | A konduktív nevelés módszerének szerepe a központi idegrendszeri sérült személyek integrációjában. | 2022-10-03 |
Dániel Kispál | Judit Kusper | | 2022-06-30 10:00:00 | Középiskolai magyartanárok irodalomtanításra vonatkozó nézeteinek vizsgálata | 2022-07-05 |
András Rázsi | János Mika | Ilona Pajtókné Tari | 2022-06-21 09:00:00 | Az antropogén éghajlatváltozás tudatosítása 9-10 éves gyermekek körében | 2022-07-05 |
Máté Gál | János Rainer M. | | 2022-06-27 15:00:00 | A katolikus egyház és a hitgyakorlás korlátozása Heves megyében az 1950-es években valamint a korai Kádár-korszak idején (1950-1962) | 2022-07-05 |
Szabolcs Kovács | János Rainer M. | | 2022-05-27 10:00:00 | Katolicizmus – szocializmus – kiábrándulás. Bányai László (1907-1981) életútja | 2022-07-05 |
Róbert István Antal | Ignác Romsics | | 2022-02-18 15:00:00 | Jordáky Lajos (1913-1974) | 2022-04-27 |
Csaba Ringert | Attila Verók | Zoltán Szűts | 2022-04-01 10:30:00 | A digitális múzeumpedagógia modelljének szintézise | 2022-04-26 |
Anikó Kovács-Krassói | Zoltán Szűts | | 2022-02-21 09:00:00 | Móra Ferenc életművének újrapozicionálási lehetősége a köznevelésben | 2022-03-03 |
Lucián Líviusz Olteanu | Ferenc Mező | | 2022-01-25 10:00:00 | A pályaválasztás neveléstudományi aspektusai | 2022-01-31 |
Rita Kocsis | Kálmán Sántha | | 2021-12-16 10:00:00 | A mentortanárok vélekedése a pedagógusképző kompetenciákról | 2021-12-21 |
Klára Gulyás | Zsolt Mogyorósi | József Kotics | 2021-12-20 10:00:00 | Magyarországi roma értelmiségiek szerepei a romák oktatási integrációjában és társadalmi felzárkózásában | 2021-12-21 |
Gábor Sztancs | László Szarka | | 2021-11-19 14:00:00 | A keleti szlovákság, Kassa és a Szepesség 1918 őszén. Északkelet-Magyarország kormányzati és regionális megközelítésben | 2021-12-21 |
Levente Olosz | Ignác Romsics | Attila Gidó | 2021-10-29 15:00:00 | Marton Ernő életrajza | 2021-12-21 |
Dávid Pénzes | János Ugrai | István Szőköl | 2021-10-07 09:00:00 | A neveléstudományi elit átalakulása a Rákosi-korszakban | 2021-10-28 |
Andrea Visztenvelt | Szilvia Ildikó Simándi | | 2021-10-18 10:00:00 | A felnőttképzésben résztvevő alacsony iskolai végzettségű személyek tanulási szokásainak vizsgálata Heves és Nógrád megyében | 2021-10-28 |
Dorina Pálfi | Emese Kovácsné dr. Nagy | | 2021-04-23 09:00:00 | A pedagógusok státuszkezelési kompetenciájának fejlesztése | 2021-06-30 |
Hajnalka Kovácsné Magyari | Tibor Valuch | | 2021-06-25 10:00:00 | Trendi nő a szocializmusban. Szépségideálok és szépségápolási szokások a Kádár-korszakban | 2021-06-28 |
Tiborné Petz | Miklós Hoffmann | | 2021-01-07 13:00:00 | Kompetencia alapú matematikaoktatás megvalósulása és kritikus pontjai a tanítóképzésben | 2021-02-09 |
Csilla Noémi Borsodi | Mária Dávid | | 2020-11-19 15:00:00 | A közismereti tantárgyakat oktató tanári eredményesség értelmezési lehetőségei az egyes középiskola-típusokban | 2020-12-28 |
Zoltán Szűts | Tünde Lengyelné Molnár | | 2020-09-19 09:00:00 | A digitális pedagógia egységes elméleti kerete és alkalmazása a tanítás és tanulás folyamatában | 2020-10-05 |
Péter László Horváth | Béla Pukánszky | Adél Magyar | 2020-10-01 10:00:00 | A könnyen érthető kommunikációs képzési programok képzésfejlesztésének története Magyarországon a fogyatékossággal élő személyek jogairól szóló ENSZ egyezmény tükrében | 2020-10-05 |
Anita Berecz | Gábor Gyáni | | 2020-09-03 14:00:00 | Választók és választottak. Eger polgársága a 19. században | 2020-09-07 |
Diána Bozó-Szűcs | József Pap | László Szarka | 2020-09-04 14:00:00 | Egy 19. századi lelkészválasztási vita társadalomtörténeti aspektusai | 2020-09-07 |
Ildikó Tasiné Csúcs | Ignác Romsics | | 2020-05-14 10:00:00 | Szent-Györgyi Albert politikai és közéleti tevékenysége Magyarországon | 2020-06-30 |
János Gortva | Emese Kovácsné dr. Nagy | | 2020-03-28 09:30:00 | A pásztói polgári fiúiskola regionális szerepének vizsgálata 1895 és 1920 között | 2020-04-17 |
Réka Könczey | Ilona Pajtókné Tari | | 2020-04-08 13:30:00 | A kiemelt európai jelentőségű természeti értékek jelenléte a köznevelésben és a környezeti nevelésben, illetve kapcsolódásuk a biodiverzitás tanításához. | 2020-04-17 |
László Pribék | Beáta Kotschy | | 2020-01-24 11:00:00 | Pedagógusszerepek vizsgálata, pedagógustevékenységek feltárása a Közép-dunántúli régió középfokú kollégiumaiban | 2020-04-17 |
Attila Érsek | Tünde Lengyelné Molnár | | 2020-02-27 10:00:00 | A történelmi tartalomba ágyazott kritikai gondolkodás kognitív elemeinek mérési, fejlesztési lehetőségei a 11-12. évfolyamos gimnáziumi tanulók körében elektronikus tanulási környezetben | 2020-04-17 |
Ida Zagyváné Szűcs | Szilvia Ildikó Simándi | Judit Ütőné Visi | 2019-12-14 10:30:00 | A pedagógusok szakmai önértékelését befolyásoló tényezők, különös tekintettel a külső szakmai elvárásokra és a szakmai énhatékonyság személyes észlelésére | 2020-01-20 |
Márta Nagyné Klujber | Magdolna Estefánné Varga | | 2019-07-15 10:00:00 | A mozgásterápiás eljárások iránti igények és azok igénybevételének lehetőségei a pedagógiai szakszolgálati intézményekben | 2020-01-20 |
János Főcze | Ignác Romsics | | 2019-09-19 10:00:00 | A Magyar Dolgozók Országos Szövetsége (MADOSZ) története (1934-1944) | 2020-01-08 |
Andor Nagy | Attila Verók | Sándor Gebei | 2019-06-19 10:00:00 | Érvényesülési stratégiák a brassói szász tisztviselők körében : Kapcsolatháló-elemzés és családrekonstrukció az alkalmi nyomtatványok segítségével (1650-1750) | 2019-07-01 |
Boglárka Faragó | Kristóf Kovács | | 2019-06-28 12:00:00 | Az IKT‑eszközök tanulási alkalmazásának több módszerű elemzése : IKT eszközök kontrollálatlan használatának vizsgálata felsőoktatásban tanulók körében. | 2019-07-01 |
Enikő Gulyás | Andrea Hatvani | Attila Verók | 2019-05-24 13:00:00 | A fejlesztő (e-)biblioterápia alkalmazásának lehetősége halmozottan hátrányos helyzetű diákok körében | 2019-07-01 |
Borbála Máthé | Iván Falus | | 2019-05-23 13:00:00 | A magánélet hatása a tanár iskolai munkájára | 2019-07-01 |
Ildikó Katalin Sumi | Pál Jedlovszky | Zoltán Murányi | 2019-03-01 11:00:00 | Légszennyező anyagok adszorpciójának modellezése, a szimulációs eredmények oktatásban való alkalmazása és hatásának vizsgálata. | 2019-04-01 |
Iván Miklós Szegő | János Rainer M. | | 2019-03-08 15:00:00 | Gazdasági ingadozás és elitváltozás : Finnország és Magyarország, 1945-1990. | 2019-04-01 |
Máté Fábián | János Rainer M. | | 2019-02-22 14:00:00 | Borbély-Maczky Emil (1887-1945). Politikai életrajz | 2019-04-01 |
Dániel Ballabás | József Pap | | 2019-03-22 15:00:00 | A főrendiházi reform és a magyar főnemesség földbirtokviszonyai | 2019-04-01 |
Ildikó Bajcsi | László Szarka | | 2019-02-07 11:00:00 | A cserkészettől a kommunizmusig : A sarlósok alternatívái a két világháború közötti Csehszlovákiában | 2019-04-01 |
Ágota Szabóné Balogh | Ferenc Mező | | 2019-02-27 10:00:00 | Kognitív képességek informatikai alapú fejlesztésének hatásvizsgálata 5-8. évfolyamon tanulók körében | 2019-04-01 |
Péter Alabán | Tibor Valuch | | 2019-01-25 11:00:00 | A társadalmi dezintegráció társadalomtörténeti összefüggései Ózdon és környékén a rendszerváltozás után | 2019-01-29 |
Gabriella Kiss | János Ugrai | | 2018-12-27 14:00:00 | 20. századi válaszkísérletek a hátrányos helyzetű felnőttek pedagógiai kihívásaira: Paulo Freire és Joseph Wresinski pedagógiája. | 2018-12-28 |
Kinga Révész-Kiszela | Ferenc Mező | Balázs Fügedi | 2018-12-14 15:00:00 | Intervenciós program hatása az iskolaérettségre a tanulási- és motoros képességek tükrében | 2018-12-28 |
Márta Buránszkiné Sallai | János Mika | Judit Ütőné Visi | 2018-11-15 13:00:00 | Korszerű időjárási ismeretek és kapcsolódó magatartásminták a környezeti nevelésbe | 2018-12-12 |
Mária Vincze | Vilma Pintér Miklósné Eőry | Jenő Bárdos | 2018-10-19 13:00:00 | A magyar mint idegen nyelv pedagógiája, különös tekintettel az olvasás- és írástanításra | 2018-12-12 |
Gergely Bödők | Ignác Romsics | | 2018-09-28 15:00:00 | Vörös- és fehérterror Magyarországon (1919-1921) | 2018-10-10 |
Luca Tiszai | Béla Pukánszky | | 2018-05-23 14:00:00 | A közös zenélés szerepe a befogadó attitűd kialakításában : Modellprojekt és hatásvizsgálat. | 2018-07-04 |
Zsuzsanna Hunyadi | Mihály Duffek | Béla Pukánszky | 2018-05-23 10:00:00 | Zongoraiskolák tantárgy-pedagógiai összehasonlító elemzése - különös tekintettel a zenei képességek fejlesztésére. | 2018-07-04 |
Judit Orgoványi-Gajdos | Iván Falus | | 2018-06-22 13:00:00 | Tanárképzésben részt vevő hallgatók pedagógiai problémamegoldó gondolkodásának fejlesztése design-alapú kutatás keretében | 2018-07-04 |
Zsuzsanna Bakonyi | József Bessenyei | | 2018-04-13 15:00:00 | Magyar nyelvű írásbeliség a 16. századi Nagyszombatban | 2018-05-22 |
Anita Lanszki | János Ollé | | 2018-05-10 15:00:00 | A digitális történetmesélés mint tanulásszervezési eljárás tanulástámogató és kompetenciafejlesztő hatása az oktatási folyamatban | 2018-05-22 |
Orsolya Savella | Lóránt Dénes Dávid | Péter Fritz | 2018-02-01 10:00:00 | Informális tanulás egészségmagatartás - formáló hatása az egészségturizmusban | 2018-03-01 |
Natasa Fizel | Béla Pukánszky | | 2018-02-16 13:00:00 | A polgári iskolai tanárképzés professzionalizációja és intézményesülésének utolsó szakasza : Az Állami Polgári Iskolai Tanárképző Főiskola és a Ferenc József Tudományegyetem együttműködése a tanárképz | 2018-03-01 |