Login
 Forum
 
 
Thesis topic proposal
 
Péter Gáspár
JÁRMŰIRÁNYÍTÁS TERVEZÉSE JÁRMŰVEZETŐI MODELL ALAPJÁN

THESIS TOPIC PROPOSAL

Institute: Budapest University of Technology and Economics
transportation and vehicle engineering
Kálmán Kandó Doctoral School of Transportation and Vehicle Engineering

Thesis supervisor: Péter Gáspár
Location of studies (in Hungarian): Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
Abbreviation of location of studies: KJK


Description of the research topic:

A téma részletesebb leírása: Nagy pontosságú és az irányítástervezési feladatokban alkalmazható járművezetői modellek kidolgozása közlekedési és járműirányítási szempontból egyaránt alapvető fontosságú. A kutatás célkitűzése olyan járművezetői modellek felépítése, amely figyelembe veszik az információszerzési és feldolgozási adottságokat és emberi specifikumokat. További célkitűzés a járművezetői és járműdinamikai modellek integrálása különféle járműirányítási feladatok megoldásához.
a./ Előzmények:
A járművezetői modellezés kutatása mind elméleti mind gyakorlati szempontból jelentős eredményeket hozott, ugyanakkor irányítási feladatokba való integrálásuk komoly lehetőségeket rejt magában. A tudományos kutatások az utóbbi évtizedben komoly eredményeket értek el az agy információfeldolgozási folyamatainak megismerésében, amik a vezetői modellek fejlődésére is hatással voltak.
b./ A kutatás célja:
A kutatás célkitűzése olyan járművezetői modell felépítése, amely a járműdinamika mellett figyelembe veszi a járművezető információszerzési és feldolgozási folyamatainak az adottságait. A modell felépítése során figyelembe kell venni az emberi specialitásokat (tanulás, gyakorlat, életkor). Az agyi folyamatok viszonylag egyszerű eszközökkel történő modellezése során a végső cél a járművezetői modell járműmodellel való integrálás, ami a vezetési feladat során a valósághoz hűen viselkedjen.
c./ Az elvégzendő feladatok, azok fő elemei, munkaterv:
1. év: Az irodalomban publikált módszerek áttekintése és elemzése; Vezetői modell algoritmusok kidolgozása és elemzése szimulációs környezetben.
2. év: Vezetői modellek és járműdinamikai modellek integrálása különféle járműirányítási feladatok megoldásában; Minőségi előírások formalizálása a járműirányítási feladatokban.
3. év: Robusztus irányítási módszerek kidolgozása és elemzése; Eredmények demonstrálása; PhD értekezés megírása; Publikálás referált folyóiratban és konferencia kiadványban.
d./ A szükséges berendezések: Matlab/Simulink, CarSim, TruckSim
e./ Várható tudományos eredmények: Vezetői modellek algoritmizálása és szimulációs környezetben való összehasonlítása; Járműdinamikai és vezetői modellek integrálása különféle irányítási feladatok megoldásában; Vezetői modelleket figyelembe vevő járműirányítások tervezése és elemzése.

Required language skills: angol
Further requirements: 
Irányítástechnikai és informatikai alaptudás.

Number of students who can be accepted: 1

Deadline for application: 2015-10-31


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )