Login
 Forum
 
 
Thesis topic proposal
 
Péter Gáspár
KÖZÚTI JÁRMŰVEK ENERGIAOPTIMÁLIS ADAPTÍV SEBESSÉGSZABÁLYOZÁSÁNAK TERVEZÉSE

THESIS TOPIC PROPOSAL

Institute: Budapest University of Technology and Economics
transportation and vehicle engineering
Kálmán Kandó Doctoral School of Transportation and Vehicle Engineering

Thesis supervisor: Péter Gáspár
Location of studies (in Hungarian): Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
Abbreviation of location of studies: KJK


Description of the research topic:

A téma részletesebb leírása: Az adaptív sebességszabályozás célja az út topografikus viszonyai (útvonal, magassági adatok) és az úton érvényes sebességkorlátozások alapján optimális sebességprofil létrehozása valamely idő- és távolság-horizont és felbontás figyelembevételével. A tervezés többféle kritérium együttes figyelembevételével történik (multikritériumos tervezési feladat).
a./ Előzmények: Az adaptív sebességszabályozó tervezése prediktív irányítás módszertanán alapul, mivel az energiaoptimális feladat megoldása során a jármű előtti topografikus jellemzőket, sebességkorlátozásokat kell figyelembe venni. A kutatási feladatnak komoly elméleti előzményei vannak.
b./ A kutatás célja:
A kutatás célja egy energiaoptimális adaptív sebességszabályozás megtervezése korszerű irányításelméleti módszerek alkalmazásával. A megbízhatóság növelése és az energiaigény csökkentése multikritériumos optimalizációval történik. A tervezés során az infrastruktúráról és a környező járművekről elérhető információkat is figyelembe kell venni. Ehhez a jármű belső kommunikációján kívül a navigációs térképpel, továbbá a V2I és V2V kommunikációval elérhető információkat is figyelembe kell venni. Az adaptív sebességszabályozó tervezése során nemcsak az infrastruktúra igényeit és korlátait kell figyelembe venni, hanem a környező járművek igényeit is.
c./ Az elvégzendő feladatok, azok fő elemei, munkaterv:
1. év: Az irodalomban publikált módszerek áttekintése és elemzése; járműszintű és V2X kommunikációból elérhető adatok áttekintése. A szabályozási feladat megfogalmazása.
2. év: Szabályozási módszerek kidolgozása többkritériumos optimalizióval. Eredmények demonstrálása szimulációs körülények között. Környezeti információk és aktív elemek figyelembe vétele.
3. év: Valós alkalmazás koncepciótervezése. PhD tézis megírása és véglegesítése; Publikálás referált folyóiratban és konferencia kiadványban.
d./ A szükséges berendezések: Matlab/Simulink, CarSim, TruckSim
e./ Várható tudományos eredmények: Szabályozási feladat megfogalmazása. Szabályozási módszerek kidolgozása. Demonstráció szimulációs körülmények között. Valós alkalmazhatóság elemzése.

Required language skills: angol
Further requirements: 
Irányítástechnikai és informatikai alaptudás.

Number of students who can be accepted: 1

Deadline for application: 2015-10-31


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )