Login
 Forum
 
 
Thesis topic proposal
 
Árpád Török
Elektronikusan vezérelt járműipari tápelosztó rendszer koncepciójának kidolgozásos, különös tekintettel a tápelosztó rendszerek biztonsági kérdéseire

THESIS TOPIC PROPOSAL

Institute: Budapest University of Technology and Economics
transportation and vehicle engineering
Kálmán Kandó Doctoral School of Transportation and Vehicle Engineering

Thesis supervisor: Árpád Török
Location of studies (in Hungarian): Gépjárműtechnológia Tanszék
Abbreviation of location of studies: GJT


Description of the research topic:

Az elmúlt időszakban tanúi lehettünk a járműipar intenzív és folyamatos fejlődésének, melyben a járművek biztonságának, fenntarthatóságának és autonómiájának fejlesztése dominálja a járműipari folyamatokat. Az egyik kiemelt fejlődési irány a járművek elektromos tápellátó rendszerének fejlesztése. Jelen doktori kutatás célja a jövő járműveinek villamos tápellátó rendszeréhez kapcsolódó innovatív koncepciók kidolgozása. A kutatás kiindulópontjaként meg kell vizsgálni, hogy a fent említett technológiai változások milyen hatással vannak a villamos tápellátás jelenlegi rendszereire. Az autonóm járműirányítási módszerek és eljárások ipari alkalmazása jelenleg az egyik legnagyobb hajtóerő a járműiparban. Az ISO 26262 szabványoknak megfelelően, az L2+ és L3 autonóm járműirányítási szintektől kezdve szigorú biztonsági követelmények vonatkoznak az önvezető rendszerekre (L2 esetén ASIL C és QM, L3 esetén ASIL D és ASIL C). Mivel az L3-tól automatizált funkciókról beszélünk, ezért érthető, hogy a szabványok is szigorúbbak, tekintve, hogy egy összetettebb rendszereket kell kezelni. A szigorú követelmények miatt a hagyományos járműtápellátási rendszerek már nem felelnek meg minden követelménynek, ezért a jövőben meg kell vizsgálnunk az elektronikusan vezérelt tápelosztó rendszerek fejlesztési lehetőségeit. Elektromos tápellátás szempontjából figyelembe kell venni a rendszerek megnövekedett energiafogyasztását, az ISO 26262 szabvány szerinti ASIL D és ASIL C szintű megfelelőséget. A kutatás célja egy olyan alacsony működési kockázatú és magas megbízhatóságú tápellátási rendszerkoncepció kifejlesztése, amely alkalmas a magasan automatizált gépjárműfunkciók biztonságos tápellátására.

Required language skills: angol vagy német
Recommended language skills (in Hungarian): angol vagy német
Number of students who can be accepted: 1

Deadline for application: 2024-04-30

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )