Thesis supervisor: Árpád Török
Location of studies (in Hungarian): Gépjárműtechnológia Tanszék Abbreviation of location of studies: GJT
Description of the research topic:
Az elmúlt időszakban tanúi lehettünk a járműipar intenzív és folyamatos fejlődésének, melyben a járművek biztonságának, fenntarthatóságának és autonómiájának fejlesztése dominálja a járműipari folyamatokat. Az egyik kiemelt fejlődési irány a járművek elektromos tápellátó rendszerének fejlesztése. Jelen doktori kutatás célja a jövő járműveinek villamos tápellátó rendszeréhez kapcsolódó innovatív koncepciók kidolgozása. A kutatás kiindulópontjaként meg kell vizsgálni, hogy a fent említett technológiai változások milyen hatással vannak a villamos tápellátás jelenlegi rendszereire. Az autonóm járműirányítási módszerek és eljárások ipari alkalmazása jelenleg az egyik legnagyobb hajtóerő a járműiparban. Az ISO 26262 szabványoknak megfelelően, az L2+ és L3 autonóm járműirányítási szintektől kezdve szigorú biztonsági követelmények vonatkoznak az önvezető rendszerekre (L2 esetén ASIL C és QM, L3 esetén ASIL D és ASIL C). Mivel az L3-tól automatizált funkciókról beszélünk, ezért érthető, hogy a szabványok is szigorúbbak, tekintve, hogy egy összetettebb rendszereket kell kezelni. A szigorú követelmények miatt a hagyományos járműtápellátási rendszerek már nem felelnek meg minden követelménynek, ezért a jövőben meg kell vizsgálnunk az elektronikusan vezérelt tápelosztó rendszerek fejlesztési lehetőségeit. Elektromos tápellátás szempontjából figyelembe kell venni a rendszerek megnövekedett energiafogyasztását, az ISO 26262 szabvány szerinti ASIL D és ASIL C szintű megfelelőséget. A kutatás célja egy olyan alacsony működési kockázatú és magas megbízhatóságú tápellátási rendszerkoncepció kifejlesztése, amely alkalmas a magasan automatizált gépjárműfunkciók biztonságos tápellátására.
Required language skills: angol vagy német Recommended language skills (in Hungarian): angol vagy német Number of students who can be accepted: 1