Login
 Forum
 
 
Thesis topic proposal
 
A kommunikáció és torzulásainak hatása a multikulturális vállalati szférában

THESIS TOPIC PROPOSAL

Institute: Hungarian University of Agriculture and Life Sciences, Gödöllő
business and management
Doctoral School of Management and Organizational Science

Thesis supervisor: Erika Varga
Location of studies (in Hungarian): Magyar Agrár-és Élettudományi Egyetem, Vidékfejlesztés és Fenntartható Gazdaság Intézet
Abbreviation of location of studies: MATE


Description of the research topic:

A kultúrák világszerte jelentős szerepet játszanak abban, hogy milyen mintákat követünk a gondolkodásunkban, és viselkedésünket is befolyásolják. Globális szinten a kultúrák nemzetenként, sőt régiónként is különböznek. A kultúrák közötti kommunikáció kihívást jelentő feladat, mivel minden kultúrának megvannak a maga írott és íratlan szabályai.

A multinacionális kommunikáció szerepe egyre növekszik a világméretű üzleti szervezetek terjeszkedésével, a fokozódó globalizációval, és azért is, mert a munkaerő egyre sokszínűbbé válik mind etnikailag, mind kulturálisan. Az üzleti gyakorlatot a munkához, a hatalomhoz, a bizalomhoz, a jóléthez - és a kommunikációhoz - való kulturális hozzáállás alakítja. A kommunikáció alapvető fontosságú az üzleti életben, hisz ez is egyfajta együttműködési forma.

A kultúra, mind verbális, mind nem verbális formájában, jelentős hatást gyakorol az üzleti kommunikációra. A kultúra jelentőségének figyelmen kívül hagyása az üzleti kommunikációban problémákhoz és kommunikációs zavarokhoz vezethet. Ezzel szemben a kultúrák megértése segíthet a szervezeteknek előre látni a lehetséges kihívásokat, potenciális aknamezőket vagy akadályokat, amelyeket sikerrel leküzdhetnek, ha bizonyos szabályokat és feltevéseket betartanak és betartatnak.

Az elmúlt húsz-harminc évben a közösségi média és a hálózatépítés egyre népszerűbbé és érdekesebbé vált a fiatalok, a középkorúak és az idősebbek körében. Kijelenthető azonban, hogy a fiatalok azok, akik a leginkább kapcsolódnak a közösségi médiához. A téma alapos tanulmányozása arra keresi a választ, hogy miért és mire is használjuk a (közösségi) médiát, mennyire tartják fontosnak a felhasználók az önmegjelenítést, a kapcsolatépítést és az információkeresést, illetve a kommunikáció során milyen veszélyekkel (például az álhírek) kell számolniuk.

Required language skills: angol
Number of students who can be accepted: 1

Deadline for application: 2024-05-31

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )