témavezető: Rapos Nóra
helyszín (magyar oldal): ELTE PPK NDI helyszín rövidítés: NDI
A kutatási téma leírása:
A folyamatos szakmai fejlődés (FSZF) gondolata elfogadottá vált az elmúlt évtizedben a pedagóguspályához kötődően hazánkban is.
Megjelenik az oktatáspolitikai gondolkodásban, a képzés tervezése és gyakorlata során, szerepe van a köznevelési intézmények működésében épp úgy, mint a személyes szakmai életút alakulásában és formálásban.
Ez az előremutató elvárás folyamatként értelmezi a felkészülést és a szakma gyakorlását egyaránt.
A pedagóguskutatás szakirodalma azonban egy másik fogalmat is egyre gyakrabban használ a FSZF mellett, s ez a szakmai identitás alakulása (pl: Beijaard és mtsai 2000; Korthagen, 2002; Beijaard és mtsai 2004; Morrison, 2013; Kao 2015,).
E fogalom dinamizmusa; a szakmai és személyes kontextus valamint a társas dimenzió hangsúlyosabb értelmezése; az érzelmek szerepének megjelenítése visszahat a szakmai fejlődés értelmezésre is, így az kevésbé tekinthető egyvonalú, folyamatosan előremutató, csak az egyénhez kötődő változásnak.
Lehetséges kutatási irányok, különös tekintettel a témák szakhoz kapcsolódó specialitásaira:
a) A pedagógusok rendszer és szervezeti környezetben értelmezett egyéni tanulási útjai
b) A szakmai fejlődés modelljei és kialakulásukat befolyásoló tényezők
c) Pedagógus szakmai közösségek, mint a szakmai tanulás műhelyei.
A témát befogadó doktori program: Tanulás, tanítás és szaktárgyi pedagógiák.
előírt nyelvtudás: angol felvehető hallgatók száma: 1
Jelentkezési határidő: 2024-05-15
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).