Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Keszey Tamara
Tudásmenedzsment, big data és innováció

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Budapesti Gazdasági Egyetem
gazdálkodás- és szervezéstudományok
Vállalkozás-és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola

témavezető: Keszey Tamara
helyszín (magyar oldal): Budapesti Gazdasági Egyetem
helyszín rövidítés: BGE


A kutatási téma leírása:

A kutatási téma leírása
A piaci információk megszerzése egyre inkább anyagi erőforrások kérdése – ezért a versenytársak hasonló információkhoz férnek hozzá. Az adatok marketingmenedzsment-munka során történő értő felhasználásának és az absztrakt összefüggések felismerésének képessége ugyanakkor nehezen másolható, így fenntartható versenyelőnyhöz segítheti a vállalatokat.
Kutatási kérdések: A kutatás során vizsgáljuk, hogy a marketing információrendszerek kiépítése során milyen szervezeti mintákat azonosíthatók a vállalatok gyakorlatában; milyen mértékű a szervezetek tudatossága, milyen szórványos és rendszeres információ-gyűjtési rutinok tárhatók fel; az információrendszerek kiépítésében az információgyűjtés milyen formái tekinthetők dominánsnak. Az információ-menedzsment ismeretekre támaszkodva értékeljük, hogy az élenjáró informatikai alkalmazások milyen szerepet játszanak a piaci tájékozódásban; feltárjuk, – bevonva a szervezeti tanulás és a tudásmenedzsment kapcsolódó elméleteit –, hogy mely tényezők határozzák meg leginkább a piaci információk marketingtudássá alakítását. A versenyképességi és piacorientációs iskola eredményeire támaszkodva vizsgáljuk az információfelhasználás és a teljesítmény-hatékonyság konzekvenciáit.
A kutatás hozzájárul a marketing információrendszerek sokrétű, annak szervezeti beágyazottságát, az információfeldolgozás jelenségének interperszonális és pszichológiai tényezőit is figyelembe vevő, újszerű tudományos szemléletének kialakításához, illetve a témakör kutatásának magyarországi meghonosításához. A piaci információktól a marketingtudásig vezető értéklánc elemeinek és mozgatórugóinak feltárása, az IT szerepének vizsgálata, az információfelhasználás képességének és a piaci hatékonyság és versenyképesség bonyolult összefüggéseinek megértése, ajánlások megfogalmazása és az eredmények gyakorlati szakemberekkel történő közös megvitatása segíthetik a vállalatoknak abban, hogy tudatosabban és korszerűbben alakítsák ki marketinginformációs rendszerüket, képesek legyenek az információkat lefordítani a szervezet egyéni “gépi kódjára”.
A doktorjelölt az alábbi készségeket fogja a tanulmányok során elsajátítani:
- Tudományos igényű kutatási kérdés megfogalmazása.
- Szakirodalomfeldolgozási készségek.
- Tudományos publikációs és írásmód készségek.
- Tudományterületi kompetenciák, például, hogyan képesek a vállalatok optimálisan kezelni a különböző szervezeti silókból származó marketing adatokat, tudást.
- Annak megértése, hogy a vállalatok hogyan tudják verseny és innovációs képességeiket fejleszteni a marketing információk és adatok felhasználásán keresztül.
Várható tudományos eredmények:
- A vevői tudás mennyisége és gyorsasága közötti átváltás megértése.
- A több tudás nem mindig vezet jobb döntéshozatalhoz.
- A vevői tudás naprakészségének szerepe, a gyorsan elérhető tudás jobban hozzájárul az innovációs készségekhez, mint a strukturálatlan nagymennyiségű adatok.
- Az adatok összegyűjtése nem vezet automatikusan az adatok optimális felhasználásához.
- A vevői tudásmegosztás és a tudás rejtése egy cégen belül egymás mellett is létezhet.
- Az ügyfelek termékfejlesztési folyamatba történő bevonása akár negatív hatással is lehet az innovációs eredményekre.
- Az adatlopásoknak átterjedő hatása lehet az iparágon belül.

előírt nyelvtudás: angol

Jelentkezési határidő: 2021-08-31


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )