A téma a koreai nyelvoktatás és koreai kultúra kapcsolatát, a kultúra nyelvoktatásban betöltött szerepét, a kultúra nyelven keresztüli tanítását vizsgálja magyarországi vonatkozásban. Az idegen nyelv tanulása szorosan összefügg az interkulturális kommunikatív kompetenciával, amely elengedhetetlen a hatékonyabb kommunikációhoz. A nyelvtanulóknak tudatosítaniuk kell a kulturális különbségeket, és rendelkezniük kell azzal az extralingvális tudással, amellyel sikeres interkulturális kommunikátorokká válhatnak. A kutatás arra tér ki, hogy a kultúra egyes elemei miként épülnek be, miként építhetők be a tananyagba, az interkulturális kommunikatív kompetencia miként fejleszthető a koreai nyelvi órákon, és hogyan mérhető ez a készség. A tanmenet, tananyag elemzésével, és a tanár szerepének, illetve a nyelvtanulók kompetenciájának vizsgálatával, kvalitatív és kvantitatív kutatási módszerek használatával tervezi ezen témakört feltárni.
előírt nyelvtudás: angol, koreai felvehető hallgatók száma: 1