Thesis supervisor: Péter Tóth
Location of studies (in Hungarian): ELTE PPK NDI Abbreviation of location of studies: NDI
Description of the research topic:
Az elmúlt 20 évben a hazai szakképzés struktúrája, tartalma és kimeneti követelményei jelentős mértékben és többször is átalakultak, miközben a szelektív iskolarendszerből származó problémákat még nem sikerült maradéktalanul megoldani. A szakmatanulás alacsonyabb társadalmi presztízse miatt a korábbiakhoz képest eltérő adottságokkal rendelkező tanulók jelentek meg az oktatásban. Ennek ellenére a magyar szakoktatásra még mindig elsősorban a tanárközpontúság a jellemző, az ismeretközvetítésre szorítkozó módszertan helyét még nem vette át kellő mértékben a tudáskonstrukciót lehetővé tevő tanulóközpontú metodika.
A fentiek miatt a kutatás célja a hazai szakképzés tanítás- és tanulásmódszertani „átvilágítása”, a hazai és külföldi jó gyakorlatok bemutatása, továbbá valamely tantárgy(ak) vonatkozásában konkrét tanulóközpontú módszer(ek) esetében az eredményesség indikátorainak meghatározása, a módszer(ek) vizsgálata, az eredmények interpretálása.
Required language skills: angol Number of students who can be accepted: 1