Thesis supervisor: Miklós Tisza
Location of studies (in Hungarian): Anyagszerkezettani és Anyagtechnológiai Intézet Abbreviation of location of studies: ATI
Description of the research topic:
Az autóipar az elmúlt évtizedek során komoly kihívásokkal nézett szembe. Egyre szigorodó környezetvédelmi előírások, fokozódó jogi elvárások, növekvő fogyasztói igények. Ezek a követelmények részben egymásnak is ellentmondanak, de szinte mindegyik követelmény teljesítésében az autók tömegének csökkentése kiemelt jelentőséggel bír.
A tömegcsökkentés két fő iránya a nagyszilárdságú acél alapanyagok, illetve a könnyűfémek fokozott alkalmazása az autó karosszéria elemek gyártásában. A könnyűfémek alkalmazásában a fő szerepet a különféle korszerű alumínium ötvözetek alkalmazása jelenti. Ugyanakkor az alumínium ötvözetek alkalmazása számos újabb problémát is felvet (rosszabb alakíthatóság, hegesztési problémák, kisebb szilárdság, stb.). Mindezek mellett is szinte valamennyi prémium autógyártó palettáján megtalálhatók legalább egy tanulmány autó szintjén az alumínium karosszéria domináns szerepével megvalósuló konstrukciók.
A kutatási téma célja a könnyűfém ötvözetek alkalmazásának kutatása, az alakítási, hegesztési, kötéstechnológiai problémák megoldása, gazdaságos gyártási alternatívák kidolgozása.
A téma kutatása az Intézet által konzorciumi kutatási együttműködés keretében irányított EU finanszírozású projekt, valamint az Intézet széleskörű autóipari kapcsolatai teremtenek kiváló kutatási feltételeket.
Ajánlott nyelvtudás: angol
Number of students who can be accepted: 1
Deadline for application: 2020-02-28
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).