Login
 Forum
 
 
Thesis topic proposal
 
Béla Lantos
Embernélküli földi, légi és vízi járművek irányításának és formációban haladásának korszerű tervezési módszerei

THESIS TOPIC PROPOSAL

Institute: Budapest University of Technology and Economics
computer sciences
Doctoral School of Informatics

Thesis supervisor: Béla Lantos
Location of studies (in Hungarian): Irányítástechnika és Informatika Tanszék
Abbreviation of location of studies: IIT


Description of the research topic:

Az önálló működésre képes embernélküli földi (UGV), légi (UAV) és vízi (UMV)
járművek, valamint az ezekből álló járműegyüttesek formációban való haladásának irányítása
a nemlineáris dinamikus rendszerek irányításelméletének körébe tartozik, integrálja számos
más terület tudását, kutatása a nemzetközi trendek középpontjában áll. Központi témája a
különféle járművek (mobilis robotágensek) egységes elvek alapján történő modellezése,
identifikációja es irányítása, az ágensek alulaktuált jellegét és az akadályokat is figyelembe
vevő pályatervezés, a speciális érzékelőkre, mozgásanalízisre és sztereo képfeldolgozásra
épülő navigáció, a gyors irányítási célú kommunikáció és a rendszeroptimalizálás, valamint
több jármű formációban haladásának koordinált irányítása statikus és mozgó akadályok
esetén. A célok megvalósítására a nemlineáris szabályozáselmélet modern irányzatai
(robusztus és adaptív módszerek, optimális prediktív irányítás, játékelmélet), differenciális
GPS technikán és képfeldolgozáson alapuló intelligens navigációs módszerek kerülnek
alkalmazásra. A cél ezeken a területeken (új tervezési módszerek és algoritmusok kidolgozása
a valósidejű elvárások betartásával. Az eredmények miniatűr mintarendszereken kerülnek
bemutatásra korszerű beágyazott processzorok és érzékelők bázisán.
Ezek alapján a kutatás fő célja a földi, légi és vízi járművek esetére egységes
rendszertechnikai elvek alapján tervezhető irányítási módszerek kifejlesztése.
Megvizsgálandók a formációban haladás, a koalíciók közötti optimális stratégiaválasztás, a
távolról történő kapcsolattartás és a valós idejű képfeldolgozás lehetőségei. A tapasztalatok
alapján autonóm beágyazott irányítási rendszerek fejleszthetők ki közúti járművek
automatikus akadályelkerülésére, 4-rotoros helikopterek, továbbá felszíni és vízalatti hajók
irányítására és formációban haladására korszerű irányítástechnikai fejlesztő eszközök,
beágyazott processzorok, GPS/JMS szenzorok, valamint képfeldolgozási hardware és szoftver
eszközök felhasználásával.
A képzés során a jelölt bekapcsolódik a Tanszék oktató és kutató munkájába. Az értekezés
készíthető angol nyelven is.

Required language skills: Angol
Further requirements: 
angol nyelvismeret, jártasság a szabályozástechnikában és a szoftver technológiában

Number of students who can be accepted: 1

Deadline for application: 2019-06-14


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )