Login
 Forum
 
 
Thesis topic proposal
 
Nóra Rapos
Pedagógusok szakmai fejlődése

THESIS TOPIC PROPOSAL

Institute: Eötvös Loránd University, Budapest
educational sciences
Doctoral School of Education

Thesis supervisor: Nóra Rapos
Location of studies (in Hungarian): ELTE PPK Budapest, Kazinczy u. 23-27
Abbreviation of location of studies: Kazy


Description of the research topic:

A folyamatos szakmai fejlődés (FSZF) gondolata elfogadottá vált az elmúlt évtizedben a pedagóguspályához kötődően hazánkban is. Megjelenik az oktatáspolitikai gondolkodásban, a képzés tervezése és gyakorlata során, szerepe van a köznevelési intézmények működésében épp úgy, mint a személyes szakmai életút alakulásában és formálásban. Ez az előremutató elvárás folyamatként értelmezi a felkészülést és a szakma gyakorlását egyaránt. A pedagóguskutatás szakirodalma azonban egy másik fogalmat is egyre gyakrabban használ a FSZF mellett, s ez a szakmai identitás alakulása (pl: Beijaard és mtsai 2000; Korthagen, 2002; Beijaard és mtsai 2004; Morrison, 2013; Kao 2015,). E fogalom dinamizmusa; a szakmai és személyes kontextus valamint a társas dimenzió hangsúlyosabb értelmezése; az érzelmek szerepének megjelenítése visszahat a szakmai fejlődés értelmezésre is, így az kevésbé tekinthető egyvonalú, folyamatosan előremutató, csak az egyénhez kötődő változásnak. Lehetséges kutatási irányok:  a) A pedagógusok rendszer és szervezeti környezetben értelmezett egyéni tanulási útjai b) A szakmai fejlődés modelljei és kialakulásukat befolyásoló tényezők

Number of students who can be accepted: 1

Deadline for application: 2019-05-20

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )