témavezető: Dajnoki Krisztina
helyszín (magyar oldal): Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar helyszín rövidítés: DEGTK
A kutatási téma leírása:
A kutatás célja annak feltárása, hogy a hazai szervezetek milyen szerepet szánnak a munkaerő megtartásnak. Az elmúlt évek humán erőforrás gazdálkodási gyakorlata azt mutatta, hogy a munkanélküliség, mint probléma mellett megjelenik a munkaerő-hiány is, elsősorban a „kiváló emberek” iránti igény. A szervezeteknél a fluktuáció mértéke gyakran nőtt, a lojalitás, elköteleződés szerepe pedig csökkent. A vizsgálat keretében arra keressük a választ, hogy a munkáltatók milyen szerepet szánnak a megtartásnak, az elköteleződés-lojalitás kialakításának és milyen eszközöket, esetleges rendszert tudnak működtetni annak érdekében, hogy a kulcsembereket, tehetségeket, szakembereket megtartsák a szervezetben. Ugyanakkor arra is választ keresünk, hogy a piac felé kommunikált, ún. HR branding mekkora szerepet játszik abban, hogy a potenciális munkavállalók figyelmét felkeltsék és bevonzzák őket szervezetbe, majd meg is tartsák. A kutatást szekunder és primer vizsgálatokra alapozzuk.
előírt nyelvtudás: magyar felvehető hallgatók száma: 1