Thesis supervisor: Csaba Csíkos
Location of studies (in Hungarian): ELTE Abbreviation of location of studies: ELTE
Description of the research topic:
A szöveges feladatok a matematikai nevelés integráns részeként a számolási
készség, a problémamegoldás és más gondolkodási folyamatok fejlesztésére
szolgálnak. Pszichológiai és pedagógiai szempontú, intenzív vizsgálatuk az
1980-as években kezdődött, és azóta a mesterségesintelligencia-modellezéstől a
kulturális különbségek tanulmányozásáig sokféle kutatási módszer és paradigma
mentén zajlottak kutatások. Az általános iskola első évfolyamától kezdődően
számos nyitott kérdés vár a matematikadidaktika kutatóira: a szövegértés, a
kulturális-történeti megfontolások és a gondolkodásfejlesztő szerep jellemzése
számos nyitott kérdést tartogat. A szemmozgás-vizsgálatoktól a klasszikus
interjú- és kérdőíves módszerekig változatos kutatás-módszertani repertoár áll
rendelkezésre.
Required language skills: angol Number of students who can be accepted: 1