témavezető: Mészáros Katalin
helyszín (magyar oldal): http://szidi.nyme.plugin.hu/kezdolap helyszín rövidítés: SOE
A kutatási téma leírása:
A vállalakozások döntő többsége a piaci kihívásoknak megfelelően hatékonyan alkalmaz egymás mellett eltérő értékesítési csatornákat termékeik, illetve szolgáltatásaik értékesítése érdekében. Kettő vagy több értékesítési csatorna működtetése esetén a vállalatok a differenciált, a holisztikus vagy a kettő kombinációja közül választhatnak többcsatornás értékesítési stratégiát. Differenciált stratégia során a vállalkozás az eltérő vevőit eltérő értékesítési csatornákon keresztül szolgálja ki. A holisztikus stratégiánál a vállalkozás ugyanazon vevők igényeit több értékesítési csatornán keresztül elégíti ki. A többcsatornás értékesítési csatorna vizsgálata, mint önálló kutatási terület egyre inkább a marketing középpontjába kerül. A témakörben számos elméleti megközelítés található, melyek adaptálása a konkrét vállalkozásra hatékony menedzselési döntést kíván. A többcsatornás értékesíti rendszer vizsgálatához kapcsolódó kutatómunka szekunder és primer kutatások (kvantitatív és kvalitatív) elvégzését is magában foglalja.
előírt nyelvtudás: magyar felvehető hallgatók száma: 1