témavezető: Lovas László
helyszín (magyar oldal): Járműelemek és Jármű-szerkezetanalízis Tanszék helyszín rövidítés: JSZT
A kutatási téma leírása:
Előzmények:
Magyarországon a statisztikák szerint havonta két haszonjármű kereke szabadul el a haladó járműről. A szabadon guruló kerék és a kerekét vesztett haszonjármű egyaránt veszélyes a forgalomban. A kerekek elszabadulásának szokásos oka a kerékcsavarok automatikus meglazulása.
A kutatás célja:
A súrlódás vizsgálata a csavarmeneten és a csavarfej alatt, időben változó nagyságú és térben változó irányú terhelés mellett. A deformáció megismerése a csavarmeneten és a csavarfej alatt. Laza anya lepörgési mechanizmusának megértése.
Elvégzendő munka:
Irodalom kutatás: 1 év
Numerikus modell készítése: 1 év
Mérőberendezés kialakítása: 0,5 év
Mérések végzése, eredmények kiértékelése: 1 év
Értekezés megírása: 0,5 év
Várható tudományos eredmények:
A csavarkötés lazulásának pontosított modellje. Mérőszám kidolgozása a kerékcsavar lazulás veszélyének jellemzésére.
előírt nyelvtudás: angol ajánlott nyelvtudás (magyar oldal): német vagy francia további elvárások: - 3D CAD tervezőrendszerek ismerete
- végeselemes módszerek elméleti ismerete
- végeselemes szoftverek ismerete
- német vagy francia nyelv ismerete előny
felvehető hallgatók száma: 1
Jelentkezési határidő: 2018-07-05
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).