Thesis supervisor: Zoltán Szabó
Location of studies (in Hungarian): Budapesti Gazdasági Egyetem Abbreviation of location of studies: BGE
Description of the research topic:
A vállalkozások számára a hazai és nemzetközi versenyben való sikeres helytállásnak elengedhetetlen eszköze a marketing és a marketing eszközrendszer – online és offline – megfelelő és ágazat-specifikus alkalmazása. Jellemző a nemzetközi kereskedelemre, hogy a fogyasztók és a termelők fizikailag egyre jelentősebb mértékben távolodnak el egymástól. Ez a trend újabb kihívások elé állítja a vállalkozásokat, növelve az igényt a marketing- és piackutatások fokozott alkalmazására.
A téma lehetőséget ad a marketing stratégiák, a fogyasztói és vásárlási magatartás vizsgálatára a termékmarketing és a szolgáltatásmarketing területén, a gazdaság számos szegmensében, különös tekintettel a B2C, B2B szektorra. A kutatóknak számos kvalitatív és kvantitatív módszer áll rendelkezésre, melyek helyes megválasztásával a szektort és a vállalkozásokat hosszú távon érintő marketing stratégiai kitörési pontokat lehet feltárni.